פארק ילוסטון במדינת ויומינג ארצות הברית

פארק ילוסטון נמצא באזור שהייתה בו פעילות וולקאנית עזה שגרמה להיווצרות רמה מרכזית מוגבהת ומסביבה גבעות נמוכות. בפארק מרוכזים יותר גייזרים ומעיינות חמים, בנוסף יש בפארק קניון ססגוני הנקרא: "הגרנד קניון של ילוסטון" Grand Canyon of Yellowstone River , יערות מאובנים ואגם גדול בשם: אגם ילוסטון Yellowston Lake. שמו של הפארק ניתן לו בזכות צבעם הצהוב של קירות הקניון הגדול שבו.

הגרנד קניון של ילוסטון Grand Canyon of Yellowstone 

ממוקם בין Canyon ו- Tower-Roosevelt. זהו אחד האזורים המרהיבים ביותר בילוסטון ! ממספר נקודות תצפית נשקף נוף מרשים של נהר ילוסטון המתפתל בערוץ עמוק בינות לצוקים גבוהים. חלק מנקודות התצפית משקיפות מזוויות שונות על אחד משני המפלים: המפל העליון והמפל התחתון. אל נקודות התצפית מובילים שבילי הליכה נוחים וקצרים. נקודות התצפית המוצלחות ביותר הן: "נקודת האמן" Artist’s Point בצד הדרומי של הקניון ו"נקודת ההשראה" Inspiration Point בצדו הצפוני של הקניון. הנוף היפה ביותר של המפל התחתון הוא מ- Lookout Point . "שביל הדוד טום" Uncle Tom’s Trail באורך של כקילומטר מוביל לראש המפל הנוף המדהים והקרבה למפל מצדיקים את העלייה התלולה יחסית המצפה לכם בדרך חזרה.



גייזרים מתפרצים ומעיינות מים
בפארק ילוסטון מספר עצום  של גייזרים ובריכות מעלות אדים, כולל בריכות בוץ מבעבעות. הגייזר המפורסם מכולם הוא: "הגייזר הנאמן הותיק" Old faithful Geyser, זהו גייזר ענק המתפרץ אחת ל- 60 דקות. הוא אחד הגייזרים הגדולים בפארק ובשיא התפרצותו מגיע סילון המים שלו לגובה של עשרות מטרים. לרשות המבקרים לוח המודיע על מועד ההתפרצות הבאה. בקרבת הגייזר מסלול הליכה סיבובי העובר בינות לגייזרים נוספים ולמעיינות חמים. מומלץ ביותר לטייל במסלול זה במקום לשבת על הספסלים ולחכות להתפרצות.
אזורים בהם ניתן לסייר בינות למעיינות וגייזרים רבים בשבילים נוחים להליכה הם: West Thumb, Norris וסביבת ה- Old faithful Geyzer. חל איסור חמור לרדת מהשבילים ולהתקרב למעיינות או לגייזרים! האדמה סביבם אינה יציבה ועלולה להתמוטט.בקרבת West Thumb נמצא אתר בשם "סיר הצבע" Paintpot שבו עשרות מעיינות חמים ששוליהם נצבעו ע"י אצות במגוון צבעים מרהיב.בקרבת Fishing Bridge, ב- Mud Volcano, יש ריכוז גבוה של בריכות בוץ וגופרית מבעבעות במגוון גדלים וצורות. הרעש של זרימת הבוץ באחת המערות ונקראת "פה הדרקון". בדרך בין Old Faithful Geyser לבין נוריס Norris יש מסלולי הליכה רבים בינות לגייזרים ולבריכות המים, אך ממש אין צורך לעצור בכולן, מכיוון שהמראה חוזר על עצמו (לפחות בעיני הילדים) ואין צורך להמאיס עליהם תופעה כה ייחודית ומעניינת.


המעיינות החמים של מאמות' Mammoth Hot Springs 
 נמצאים בקרבת הכניסה הצפונית של הפארק. הם שונים באופיים ובצורתם מהמעיינות האחרים הפזורים בפארק ומומלץ מאד לבקר בהם. המעיינות עשירים במינרלים שונים המופרשים לאיטם מהמים בזמן תהליך ההתאיידות ויוצרים מדרגות (טראסות) הצומחות לאיטן זו על גבי זו. מתקבל מראה מרהיב של מדרגות בשלל גוונים: לבן, ורוד, כתום, צהוב וחום המכוסות באדי המעיינות החמים. שבילים מסומנים היטב מאפשרים למבקרים לטייל בבטחה בין המדרגות ולצפות בהיווצרותם מקרוב. כביש חד סטרי למכוניות מקיף את הטראסה העליונה, כך שאם התעייפתם מהליכה, תוכלו פשוט להתבונן בתופעה הייחודית מהמכונית.


אגם ילוסטון
האגם נמצא בגובה של כ- 2600 מטרים מעל פני הים והוא האגם הגדול ביותר בצפון אמריקה בגובה כה רב. שטחו: 350 קמ"ר ואורך חופיו: 176 ק"מ. האגם קפוא במשך כחצי שנה מסוף דצמבר ועד סוף מאי או תחילת יוני וגם בשאר ימות השנה מימיו קרים מדי לרחצה. הפעילות העיקרית באגם היא שייט או דייג. האגם נמצא מזרחית ודרומית לכביש העובר בין West Thumb ו- Fishing Bridge.



חיות הבר בפארק בילוסטון
שפע של חיות בר במבחר גדלים וסוגים: החל בדובים, איילים, צבאים, ביזונים, עזים וזאבים וכלה ביונקים קטנים כגון דביבונים וסנאים. בעלי החיים הללו מסתובבים בחופשיות בכל רחבי הפארק. בעונת התיירות הבוערת יתמזל מזלכם אם תבחינו בדוב מכיוון שהדובים נוטים להתרחק ממקומות סואנים, אך בכל עונה תפגשו עדרים שלמים של איילים או ביזונים הרועים להם בשלווה ונחת ואף נחים בצילו של מרכז המבקרים.


Photo by Goutham Ganesh Sivanandam 



מלונות מומלצים בפארק ילוסטון ממדינת מונטנה בארה"ב 





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה