אירלנד המכונה אי האזמרגד

 אירלנד - יערות ירוקים, אגמים עוטי ערפל, פיות, שדונים, בירה טובה, ומוזיקה מקפיצה. אירלנד הוא אי קסום שנוח לטייל בו. הנוף המגוון הוא חלומו של כל תייר. 



באירלנד האי היפהפה עם הנופים הקסומים, כולם דוברי אנגלית ובנסיעה קצרה אפשר לעבור בין כפרים קטנים וציוריים וערוצי נחלים, להכיר את התושבים בפאב ולטעום מהנזיד האירי של בשר ותפוחי אדמה.


דבלין

העיר דבלין, הבירה היא הנקודה הראשונה שרוב התיירים פוגשים בבואם לאירלנד. העיר המונה כחצי מיליון תושבים שוכנת על גדות נהר ליפי וכדאי להקדיש לה כמה ימים. חובבי היסטוריה יהנו מרשימה ארוכה ועשירה של אתרים, מטירת דבלין העתיקה שהיתה מקום מושבו של השלטון הבריטי באי דרך בית הכלא קילמיינהאם, שבו נכלאו מתנגדי המשטר, ועד לקתדרלת סנט פטריק המרשימה, הקתדרלה הגדולה ביותר באירלנד.



אטרקציות כמו האוניברסיטה העתיקה ביותר באירלנד שהוקמה על ידי המלכה אליזבת הראשונה. בספריית הקולג' שמור הספר  book of kells, בעל קליגרפיה ואיורים מרהיבים שמיוחד לקדוש קולומבה, שחי במאה השישית לספירה. אטרקציה נוספת היא המבשל גינס, בסיור מודרך במבשלה תזכו להכיר את המוסד שהוקם בשנת 1759 על ידי ארתור גינס, ומייצר מאז משקה שהפך לקלאסיקה. 

מומלץ ללון בדבלין, שכן חיי הלילה בה תוססים וסוחפים. ברובע טמפל בר יש אינספור פאבים שבהם תוכלו לשבת על כוס בירה ולספוג את ההווי המקומי. במקורות רבים מתקיימות הופעות חיות של הרכבי מוזיקה אירית וריקודים. 


טיולי יום בקרבת דבלין

בקרבת דבלין יש אתרים רבים שמתאימים לטיולי יום כגון הפארק הלאומי וויקלו ושרידי מנזר גלנדאלוך, אם החלטתם בכל זאת לצאת לטיול של כמה ימים, באותו קו רוחב של דבלין אך בחוף המערבי של אירלנד נמצאים צוקי מוהר, רכס יפהפה בגובה ממוצע של כ 150 מטרים מעל האוקיינוס האטלנטי בצפייה לנוף מרהיב. מקומות נוספים שמומלץ לבקר בהם הן הערים לימריק וקורק, טירת בלארני בת מאות שנים, הפארק הלאומי קילארני וטבעת קרי. - איזור של אגמים וטבע בראשיתי. 


צפון אירלנד והבירה בלפסט

בצפון אירלנד תמצא את האותנטיות המחוספסת ובשפע, בלפסט הבירה היא עיר צעירה ותוססת. במרכז הסואן תוכלו למצוא ברים ומסעדות אופנתיות שחוסים בצלם של מבנים היסטוריים מרשימים כגון בית העירייה ובית האופרה היפהפה. במקומות מסוימים עברה של העיר עדיין ניכר, ואפשר לראות עדויות לסכסוך ההיסטורי עם בריטניה שהגיעו קיצו בשנות ה -90. כזו היא "חומת השלום" המפרידה בין רחוב שנקיל ורחוב פולט, ובין קתולים לפרוטסטנטים. החומה מעוטרת בציורים וכתובות גרפיטי שמספרים את סיפור הסכסוך העקוב מדם, ומתעדת אותו די שלא יישכח מלב תושבי אירלנד והעולם כולו.



Booking.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה