גשר סטארי מוסט במוסטאר בוסניה

מוסטר, בוסניה - גשר האוחז בסלע כמו מימי הקרח הקפואים נראה כמזיע  במערבולת נהר נרטווה,  מישהו עומד לקפוץ. הקהל צועק, ובתוך שלוש שניות אחד הצוללנים צונח ל -80 מטרים לתוך הנהר למטה, לפני שעולה בשלום.

כמה זמן אנשים קופצים מהגשר?  מהמאה ה -16 "ארבע מאות וחמישים שנה - מסורת עתיקה. הם קוראים לעצמם אחרי האיקרוס, דמות מיתולוגית יוונית שנודעה ליפול למותו.  הם היו מעיפים את המקומיים עם גוף דמוי פסל שהסתובב על מעקה הברזל. אם הוא החליק ולא הכין את גופו, ההשפעה על פגיעה במים למטה עלולה להרוג אותו.



"סטארי מוסט", גשר האבן האיקוני המתריס, שקיומו הוכיח את כושר ההמצאה והכשרון של התכנון וההנדסה העות'מאניים, ונהרס ב- 1993 סימל את האימה הרעה של מלחמות הבלקן. זה הושלם ושוחזר בשנת 2004 ייצג עידן חדש עבור האזור.
במבט מהנהר, הגשר הוא מראה מרהיב. הוא מתמתח כמעט 100 מטר מקצה לקצה. משני עבריו ניצבים שני בתי-מגורי אבן  מתנשאים מעל סצנת הנהר למטה. שם, אנשים (בעיקר גברים) מכל הגילאים מתכוננים מעל סוללה, ומאפשרים למים הקפואים ומהירים לשאת אותם לחוף במרחק של תריסר מטרים במורד הנהר. ביום חם שווה לקחת את הסיכון לשחות. הסכנה לא רק עבור אלה קופצים מהגשר.






בנהר יש כמה מערות תת-קרקעיות, ולדברי אחת מהנשים המפעילות את המוזיאון והמלון הנהדרים, מלון מוסליבגוביץ, כל שנה מישהו נעלם בנהר. בין שני הבניינים העתיקים מרחף גשר קשת אחת של סטארי מוסט. הקשת מעוטרבשביל  חלקלק 13 מטר רחב השביל ומקרין את  הגשר בצורה מאוד ברורה. ללא ספק הזמן הטוב ביותר לראות את זה בלילה, כמו האורות שמתחת המאירים את הגשר, ומאפשרים לו להטיל השתקפות מושלמת על המים השחורים .


 מוסליבגוביץ' האוס  נמצא במרחק של 5 דקות מהחוף. מלון-מוזיאון ייחודי זה ממוקם ישירות במרכז העיר ההיסטורי של מוסטר (Mostar), בה נמצא הגשר הישן המפורסם. המלון מוקף בגן שופע עם ורדים ועצי דקל. מלון בוסניאן נשיונאל מוניומנט מוסליבגוביץ' האוס (Bosnian National Monument Muslibegovic House) כולל חדרים וסוויטות מפוארים ומצוידים באופן אישי, המעוצבים בסגנון בוסני-עותומני מסורתי עם עתיקות.  בגן גדלים ורדים ועצי דקל.  במלון מוצגים חפצים היסטוריים מרתקים מהתקופה העותומנית ומספר דוגמאות נהדרות של קליגרפיה עותומנית.

  להזמנה מלון מוסליבגוביץ האוס במוסטאר בוסניה



מלונות מומלצים בבוסניה ו הרצוגובינה 

Booking.com




סטארי מוסט מחבר את שני צדי העיר המרכזית של מוסטאר, עיר שכל הסיפור שלה מתחיל עם הגשר. למעשה, השם Mostar נגזר Mostari, מילה סלאבית עבור שומרי הגשר. היה גשר עץ נתמך על ידי שרשראות המחבר את שני צידי הנהר מאז ימי הביניים, אבל זה רעד כל כך והרבה אנשים פחדו לחצות את הגשר . הגשר היה דרך הגעה מחוף הים האדריאטי אל נתיבי המסחר הפנימיים בבלקן.  הטבעת הפנימית היא העיר הקסומה בזמן העתיק של העיר העות'מאנית (כיום אתר מורשת עולמית של אונסק"ו), עם בתי האבן המתפוררים שלה, עם גגות עשויים מרעפים חרוטים מאבנים. זה מוקף באדריכלות הן מן התקופה האוסטרית, שבו שדרות מסודרות עלים מנוקדים בבניינים בארוק (שרבים מהם עדיין מופצצים) וגושי בטון מן התקופה הקומוניסטית. בשנות החמישים.  העיר העתיקה - והגשר בפרט - הפכו למקור של גאווה אזרחית.  ב -9 בנובמבר 1993, לאחר הפגזות כבדות של כוחות קרואטים, התמוטט הגשר. מיד, כמובן, אלה שחפשו כמה שניות של ריגושים חזרו לאחת הערים הגדולות והמסוכנות ביותר של ימי העבר, כדי להמריא מלמעלה של החלק היפה הזה של ההיסטוריה האדריכלית.



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה