צפון מערב איסלנד אטרקציות תיירות

צפון מערב איסלנד 

Booking.com




 האטרקציות המרכזיות באזור הצפון-מערבי של האי, או "הפיורדים המערביים של איסלנד", הוא אחד מהאזורים הטהורים ביותר באיסלנד, מלא בטבע שהאנושות עוד לא הספיקה להשחית. אם אתם מטיילים שאוהבים לטייל בטבע, בואו להתהלך בשדות הפראיים של צפון מערב איסלנד ולנסות לאתר ציפורים נדירות, שועלי קוטב ומגוון צמחים ייחודיים לאזור. 


שמורת הורנסטראנדיר (Hornstrandir Nature Reserve)- השמורה המרהיבה הזו, שבקלות ניתן לכנות "מגרש המשחקים של אלוהים", מתפרסת על פני שטח של כ-350 קילומטרים מרבועים בשלוחה הצפון-מזרחית ביותר בפיורדים המערביים. מלבד הנופים שתמצאו כאן, תוכלו ליהנות משקט אינסופי, שכן השמורה מבודדת מאד ולא מגיעים אליה מטיילים רבים בכל יום. השמורה משמשת כאזור השימור העיקרי לשועלי הקוטב באיסלנד, כך שאתם עשויים לפגוש בכמה מהם בזמן טיולכם במקום. יש לשים לב שהשמורה הינה אחד מהמקומות המאתגרים ביותר לטיול באיסלנד, ולכן מומלץ לא להביא לאזור ילדים. הדרך היחידה אל השמורה היא באמצעות מעבורת שיוצאת מהעירייה איספיורדור (Isafjordur). המעבורות פועלות בין אמצע יוני לאמצע אוגוסט והשייט בהן אורך בין 45 דקות לשעה ורבע. החברה שמתפעלת את המעבורות נקראת Sjóferðir,


החולות האדומים (Rauðisandur)- חוף הים האדום הזה מתפרס לאורך של 10 קילומטרים והוא גם לא תמיד יהיה אדום. תתפלאו, אבל החול של החוף משנה את צבעו מצהוב, ללבן, לשחור, לאדום, הכול בהתאם לאור היום ולמזג האוויר. כשתגיעו אל החוף תגלו שזהו חוף שומם, שאין מה לעשות בו מלבד לשבת בבית הקפה הקטן והציורי שעומד במקום ולהביט על הנוף המרהיב שמשתקף מהמרפסת הקטנה שלו , המקום הזה מושלם לאוהבי הטבע והשקט. מעבר למפרץ בריידארפיורדור (Breidafjordur), תוכלו לראות את כיפתו הלבנה של הר הגעש סנייפלסיוקול. 

מפלי דיניאנדי (Dynjandi Falls)- אחד מהמפלים האהובים והמרשימים ביותר בפינה הצפון-מערבית של איסלנד, שמכונים גם "מפלי ההר" (Mountain Falls). משמעות השם "דיניאנדי" באיסלנדית היא "רועם", וכן, המפלים ללא ספק רועמים. מדובר בשבעה מפלים שמתחברים יחדיו ויוצרים מפל מים ענק המתנשא לגובה של 100 מטרים. אם מתחשק לכם לעלות אל מקור המפל, אתם יכולים לעשות זאת דרך שביל הליכה קל יחסית, שמורכב מכמה שיפועים תלולים ומדרגות. בדרך תוכלו לעצור ולקרוא שלטי מידע קצרים על המפלים שבדרך. ההליכה אורכת כ-45-75 דקות הלוך ושוב. איך תגיעו למפלים? אם אתם מגיעים באמצעות המעבורת של חברת SeaTours אל כפר הדייגים סטיחקיס-הולמר (Shykkisholmur), צאו מצדה הצפוני של המעגן וסעו צפונה על כביש מספר 60 על פני כ-500 מטרים עד שתגיעו לפנייה שמאלה אל כביש מספר 62. המשיכו בכביש זה עד שהוא יגיע לצומת עם כביש מספר 635. המשיכו בכביש זה ושימו לב לשילוט משמאל שמצביע על הכיוון למפלים. הנסיעה אורכת כשעה. 


צוק לאוטראביארג (Látrabjarg)- הצוק הוא ללא ספק הנקודה המערבית ביותר באיסלנד ואם נדייק, הינו שורה של מספר צוקים באורך של 14 קילומטרים, כשהגבוהים שבהם מגיעים לגובה של 441 קילומטרים. בשל הגובה המסחרר והתלילות של הצוקים, ובשל הנגישות הגבוהה לדגים ולמאכלי ים אחרים, המקום משמש כבית גידול מושלם למגוון ציפורים. תוכלו למצוא כאן מושבות גדולות במיוחד של תוכי ים (Puffins), שחפים, יסעורים וסוגים רבים אחרים של עופות המקננים במקום. אם אתם רוצים להתבונן בציפורים לפרטי פרטים, אתם יכולים להצטייד במשקפת. אם אתם מחפשים אחר מקום לראות בו ציפורים, צוק לאוטראביארג הוא המקום המומלץ ביותר. זאת בשל הכביש שמוביל היישר אל נקודת התצפית על הצוק, מה שמאפשר נגישות טובה למקום. הקלות שבה ניתן להגיע אל הצוק מושכת צפרים ותיירים רבים אל המקום והופכת את הצוק לאטרקציה הפופולארית ביותר בפינה הצפון-מערבית של איסלנד. 

העיריות המרכזיות באזור איספיורדור (Ísafjörður; כארבע שעות ו-20 דקות נסיעה מצוק לאוטראביארג) איספיורדור היא העירייה הגדולה והמרכזית ביותר באזור הפינה הצפון-מערבית של איסלנד. העירייה ממוקמת בין חמישה כפרים קטנים יותר ומשתרעת על פני שטח של 2,400 קילומטרים מרובעים, שמתחילים במפלי דיניאנדי ומסתיימים בשמורת הורנסטראנדיר. בניגוד לעיריות אחרות באיסלנד, בהן אין הרבה מה לעשות, באיספיורדור תמצאו מגוון אתרים מעניינים ופעילויות מהנות בתוך העירייה ובסביבתה. אחת מהאטרקציות המרכזיות בעירייה היא המוזיאון הימי (Maritime Museum), אשר מציג את ההיסטוריה של ענף הדייג בפינה הצפון-מערבית של איסלנד, עם דגש על העובדה שהענף תרם רבות בפיתוח האזור. המוזיאון נמצא במרחק של דקות הליכה ספורות מהנמל של העירייה. המוזיאון פתוח ביוני בימי חול בין השעות 10:00-17:00 ובסופי שבוע בין השעות 13:00-17:00, ובין יולי לאוגוסט בימי חול בין השעות 10:00:18:00 ובסופי שבוע בין השעות 10:00-17:00. אנו ממליצים גם לסייר במרכז העיר הישנה, שנמצא במרחק של כשמונה דקות הליכה מהנמל. כאן תוכלו להתהלך דרך הרחובות הצרים של העיר ולהתרשם מהציוריות של המקום.
Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה