מערב איסלנד אטרקציות תיירות

מערב איסלנד

Booking.com




האטרקציות המרכזיות באזור בצדה המערבי של איסלנד תמצאו את המגוון הגיאולוגי הגדול ביותר באי. תוכלו למצוא כאן כמעט הכול, החל ממפלי מים אדירים, דרך הרי געש רדומים וכלה במגוון רחב של חיות וצמחים. הנופים המרהיבים שקיימים במערב איסלנד היוו במשך מאות שנים השראה לאמנים, משוררים וסופרים רבים. בואו לגלות מה האמנים הגדולים של האנושות מצאו במערב איסלנד. 




הפארק הלאומי סנייפלסיוקול (Snæfellsjökull)- בחצי האי סנייפלסנס (Snæfellsness) תמצאו את הפארק הלאומי הזה, שהוקם ב-28 ביוני 2001 והפך במהרה, בשל קרבתו לעיר הבירה של איסלנד, לאחד מהפארקים הפופולאריים ביותר בקרב מטיילים באיסלנד. הפארק הוקם על מנת להגן על הנוף הייחודי של האזור, בעלי החיים הנדירים החיים כאן והשרידים ההיסטוריים החשובים שנותרו במקום. בפארק הלאומי תמצאו מספר רב של אטרקציות מרשימות. במרכז הפארק, על ראש הר געש פעיל שמתנשא לגובה של 1446 מטרים, תמצאו את האטרקציה המרכזית של הפארק, קרחון סנייפלסיוקול (Snæfellsjökull Glacier). בשל ההתחממות הגלובאלית, מדענים חוששים שהקרחון ייעלם תוך פחות מ-50 שנים. 

מלבד הר הגעש והקרחון, תמצאו בפארק פלאי טבע רבים אחרים. חוף הים דופלונסאנדור (Djúpalónssandur Beach) הינו חוף ים שמכוסה כולו באבנים שחורות ועגולות, כשהכבדה מבינן שוקלת 154 קילוגרמים. כמו כן, תוכלו למצוא על החוף שרידים של ספינה טרופה. קיים שביל גישה אל החוף שיוצא מכביש 574 ועובר דרך שדה לבה. 

אטרקציה נוספת בשטח הפארק היא מערת הלבה ווטנשאליר (Vatnshellir),  המערה מחולקת לשני אזורים מרכזיים, כשחלקה העליון כולל בתוכו צורות ייחודיות של פסלי לבה. בכדי להגיע לחלקה התחתון של המערה, יהיה עליכם לטפס מטה בגרם מדרגות ארוך ומתעקל, אל מקום שהיה נסתר מעיני העולם החיצון במשך אלפי שנים. סיורים מודרכים: אם אתם בעניין של אופנועי שלג, בכל קיץ תוכלו להצטרף לקבוצה מאורגנת שמגיעה אל פסגת הר הגעש סנייפלסיוקול על גבי אופנועי שלג. הסיור יוצא מהעירייה ארנרסטאפי (Arnarstapi), כך שאתם יכולים לעצור במרכז המבקרים של העירייה לפרטים נוספים. מפסגת ההר תוכלו ליהנות מנוף יוצא מן הכלל של חצי האי סנייפלסנס והאזורים הסובבים. כמו כן, אתם יכולים להצטרף בכל קיץ לסיור מאורגן במערת הלבה ווטנשאליר, שאורך כשעה. מומלץ להצטייד בבגדים חמים, שכן הטמפרטורה במערה צונחת ל-6 מעלות. 


מפלי ראונפוסאר (Hraunfossar)- המפלים הללו, "מפלי הלבה" הם מהמפלים היפים והמעניינים ביותר באיסלנד. במפלים אלו מתקיימת תופעה ייחודית, בה המים מתפרצים מאמצע גובה הסלעים, מעל שכבת החרסית ומתחת לשכבת הלבה, ונופלים מטה אל תוך הנהר בזרמים ארוכים של למעלה מקילומטר. לאחר שתגיעו אל נקודת התצפית על מפלי ראונפוסאר, תוכלו לנמשיך במעלה הנהר אל הנקודה שבה רואים את "מפלי הילדים", או בשפה המקומית "מפלי ברנאפוס" (Barnafoss Falls). 


הר הכנסייה (Kirkjufell)- אם ייצא לכם לבקר בכפר הדייגים היפה גרונדרפיורדור (Grundarfjörður), בקרבת הפארק הלאומי סנייפלסיוקול, אנו ממליצים לעצור ולהסתכל על אחד מההרים המפורסמים ביותר באיסלנד, שהינו סמלו של הכפר: הר הכנסייה. ההר מתנשא לגובה של 463 מטרים ותוכלו למצוא בסביבתו מגוון רחב של עופות ים. 

מוזיאון גרדר (Garðar)- אם ייצא לכם לבקר בעיר אקרנס (Akranes), שממוקמת 50 קילומטרים צפונית לעיר הבירה רייקיאוויק, אנו ממליצים לבקר באחד מהאתרים המשמעותיים ביותר בעיר, מוזיאון גרדר. במוזיאון תמצאו מגוון תערוכות המציגות את ההתפתחות התעשייתית והתרבותית של האזור. הביתן הראשון שנפתח בשטח המוזיאון בשנת 1959 היה המוזיאון העממי של אקרנס (Akranes Folk Museum), שמחזיק בתוכו אוסף נרחב של חפצים שמלמדים על תקופות מוקדמות יותר בהיסטוריה של איסלנד. תוכלו לבקר גם ב"ממלכת המינרליים", שמחזיקה בתוכה את האוסף הגדול ביותר של סלעים, מינרליים ומאובנים מעניינים מהאי תחת קורת גג אחת באיסלנד. 

מוזיאון ההתיישבות (Settlement Centre)- אם ייצא לכם לעצור בעיר בורגאנס, אנו ממליצים לבקר במוזיאון ההתיישבות הקטן, שמספר את סיפור ההתיישבות של הוויקינגים באיסלנד וכן את סיפורו של גיבור הסאגות, אגיל סקלגרימסון, שהיה המשורר הראשון של איסלנד.

מוזיאון הר הגעש (Volcano Museum)- אם ייצא לכם לבקר בעיריית סטיקיסהולמור (Stykkishólmur), אנו ממליצים לעצור לביקור במוזיאון הר הגעש, שנפתח לקהל הרחב בשנת 2009. המוזיאון הייחודי הזה מציג יצירות אומנות ישנות וחדשות שמספרות למתבוננים בהן על התפרצויות הרי געש ברחבי העולם. בנוסף, תמצאו במוזיאון גם מגוון רחב של חפצים אומנותיים הקשורים לנושא הוולקני.


העיריות המרכזיות באזור בורגאנס (Borgarnes; כשעה נסיעה מעיר הבירה רייקיאוויק) בעיקרון, לא תמצאו אטרקציות רבות בעיר בורגאנס ואילו הייתה יושבת בקצה נידח של האי כנראה שכלל לא הייתם חושבים לעצור בה, אך בשל מיקומה האסטרטגי על כביש הטבעת בין רייקיאוויק לצפון איסלנד, מה שהופך אותה לנקודת עצירה מושלמת בדרך לאטרקציות רבות. העירייה מונה כ-2000 תושבים ומוזכרת לראשונה כ"דיגרנס" (Digranes) 

סטיקיסהולמור (Stykkishólmur; כשעתיים וחצי נסיעה מעיר הבירה רייקיאוויק) סטיקיסהולמור הינה עיריית דייג קטנה ויפה הממוקמת בחלקו הצפון מזרחי של חצי האי סנייפלסנס. העירייה ידועה כנמל המרכזי ממנו מטיילים מפליגים אל האיים הרבים הקיימים במפרץ בריידאפיורדור (Breiðafjörður). 


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה