איים מורנו - בורנו - טורצ'לו - בונציה

מוּרַאנוֹ (Murano)



מוּרַאנוֹ הוא אחד מתוך 118 איים השוכנים בלגונה של ונציה והוא מפורסם בעיקר בזכות מפעלי הזכוכית, אשר רובם שייכים למשפחות המקומיות ושבהם נוצרת זכוכית צבעונית ייחודית. המפעלים הללו פעלו בעבר במרכז ונציה, אך הועברו לאי מוראנו בשנת 1291 לאחר שפרצו בהם מספר שריפות.


 יצירת הזכוכית הוונציאנית היא אמנות מורכבת והיא דורשת מיומנויות ייחודיות כל כך, עד שבעבר נאסר על יצרני הזכוכית לעזוב את ונציה. חלק ניכר מאמני הזכוכית, אשר נחשדו בכוונותיהם להפיץ את סוד האמנות, אף הוצאו להורג.



כיום גרים באי מוראנו 4,000 בני אדם, הרבה פחות מאשר בימי הזוהר שלו, אז התגוררו באי 30,000 תושבים, לצד בתי הנופש של העשירים המקומיים. את הבתים המרהיבים מעטרות גינות יפהפיות וכן ממוקמים באי גם הגנים הבוטניים הראשונים של איטליה. אל תוותרו על סיור באי המיוחד, בביקור בגנים ובסיור בכנסיות השונות. הביקור באי הוא לא פחות מאשר הרפתקה מרתקת! המעבורת לא עוצרת לאורך התעלה הגדולה או בסאן מרקו.

מלונות מומלצים באי מוראנו 


 בוּרַאנוֹ (Burano) בוּרַאנוֹ הוא אחד מאייה המרהיבים של לגונת ונציה והוא מפורסם בזכות הבתים הצבעוניים  האי בוּרַאנוֹ מוכר גם בזכות הססגוניות המאפיינת אותו: כל אחד מן הבתים באי צבוע בגוון בוהק שונה של כחול, צהוב, ורוד או סגול, על החלונות תלויות אדניות עם פרחי גרניום אדומים ועל הקירות מצוירים מלאכים. כל אלה נותנים לבאי האי תחושה בלתי פוסקת של פסטיבל.


האי בורנו מפורסם גם בזכות תעשיית התחרה הענפה המתקיימת בו. נשות האי המוכשרות עובדות במשך חודשים רבים להכנת חלקי התחרה וכל אחת מהן מומחית לסוג תפירה שונה. לצד תעשיית התחרה החזקה,




ההנחה הרווחת היא כי ההתיישבות באי החלה במאה החמישית, לאחר שיושבי החוף האדריאטי ברחו אליו מידיהם של הברברים. בימיו הטובים מנה האי 8,000 תושבים, אך כיום חיים בו 3,000 בני אדם בלבד.


כנסיית סַן מַרְטִינוֹ היא הכנסייה היחידה באי בוראנו והיא מפורסמת בעיקר בגלל מגדל הפעמונים שנבנה במאה ה-19, על גבי יסודות מעץ שעם. עם השנים קרסו יסודות השעם של המגדל והוא נותר עקמומי עד היום, באופן הדומה לעקמומיותו של מגדל פיזה המפורסם.

קיימת אפשרות  לסיור בכל שלושת האיים – מוראנו (Murano), טורצ'לו (Torcello) ובוראנו.


טורצ'לו 

האי טורצ'לו (Torcello), הפלגה של כרבע שעה מבוראנו, נמצא כבר לגמרי מחוץ למסלול התיירות בלגונה. האי נטוש כמעט לחלוטין, בהיסטוריה , במאה ה-12, עד שמפלס המים בלגונה ירד, חיו באי הזה יותר אנשים מאשר בעיר ונציה. כיום גרים בו רק 20 תושבים ורוב המגיעים אליו עושים זאת כדי לצעוד בעקבותיו של ארנסט המינגווי, שגר זמן מה בטורצ'לו. 


האי ניצב הבית העתיק ביותר בלגונה - הכנסייה הביזנטינית סנטה מריה אסונטה ובה כמה פסיפסים צבעוניים ויפים מימי הביניים. המגדל המתנוסס מעליה מעניק תצפית על נופים נהדרים של האי והלגונה. מיד לאחר מכן צועדים המבקרים המעטים ל"לוקנדה צ'יפריאני" (Locanda Cipriani Piazza (29 San Fosca, בר מקומי קטן שהתפרסם, כמו מקומות רבים בעולם, כמקום השתייה החביב על המינגוויי הצמא.

מלונות מומלצים בטורצ'לו




סנט אראסמו

 האי סנט אראסמו (Sant'Erasmo) זכה לכינוי "גן הירק של ונציה" ומגדלים בו את רוב הירקות שמוכרים בשוק של ונציה. המוצר האהוב כאן ביותר הוא הארטישוק המקומי, שיצאו לו מוניטין כבעל איכויות וטעם נדירים. באי פועלות כמה חוות לגידול ירקות ולפחות באחת מהן - חוות משפחת פינוטלו - אפשר לבקר, ללמוד על קשיי גידול ירקות באי שבלב הלגונה ולקנות מוצרים מקומיים.

תושבי ונציה מגיעים לסנט אראסמו בעיקר בסופי שבוע כדי לערוך פיקניקים. אפשר לשכור אופניים בחנות סמוכה למעגן הסירות ולרכוב למגדל מסימיליאנו, ממנו רואים נוף רחב של האי, או לשמורת הציפורים Seca del Bacan.


Booking.com


מאזורבו האי מאזורבו (Mazzorbo), שבו עוגנת המעבורת לפני שהיא מגיעה לבוראנו, מחובר כיום לאי השכן בגשר עץ וצמד האיים משמש למעשה יעד אחד. משקיעים רבים קנו במאזורבו בשנים האחרונות בתים והם משפצים אותם במרץ. האי נחשב עכשיו כיעד נופש נחשק של עשירי צפון איטליה, ונעים לשוטט בו כך סתם ללא מטרה. העובדה הבולטת ביותר היא שמעט תיירים טורחים ומגיעים אליו, וכאשר באים מוונציה העמוסה - זאת הקלה משמעותית.


סן מיקלה האי סן מיקלה הוא בית העלמין של ונציה. כולו מוקף חומת אבן וההפלגה הקצרה אליו נמשכת רק כעשר דקות. השקט המוחלט בין השורות הארוכות של המצבות בולט כאן במיוחד לאחר ההפלגה הקצרה מוונציה. כמה אישים מפורסמים, כולם זרים שאהבו את ונציה, קבורים בסן מיקלה.





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה