מוסקבה מסע אישי עדן



 מוסקבה... עיר ללא הפסקה, פקקים ברחובותיה של העיר, תחנת מטרו אחת מהיפות בעולם ועמוסה להחריד, נראה כי כולם רצים וממהרים לאן שהוא, ואתה התייר פשוט נסחף איתם... אין שילוט באנגלית במטרו במוסקבה... כך שאם אתה רוצה לטייל במוסקבה באופן עצמאי או שתצטרך ללמוד את השפה או פשוט להתלוות לאדם שדובר את השפה... גם האנשים ברחוב לא ממש מדברים את השפה, בלשון המעטה... יוצאים מהמטרו והמראות הנפלאים המתגלים לעיניי מדהימים ... כיכר האדומה במלוא הדרה ואלפי מבקרים את המקום ... להלן חלק מהתמונות של המקום :




ביקור במוסקבה זכויות התמונה שמורות לעדן 5/2011

הכיכר האדומה בכניסה 

זכויות התמונה שמורות לעדן ביקור במוסקבה 5/2011

  פסל דויסטובסקי מוצב בספרייה הגדולה במוסקבה
ממש ליד הכיכר האדומה  והקרמליןבמוסקבה מוצגים בה לראווה עבר עשיר והווה מסעיר. העיר מציעה למבקרים בתחומה אטרקציות תיירותיות לצד מסעדות יוקרה, בתי קזינו וחנויות מעצבים.



 אחד מסמליה המוכרים של מוסקבה הוא הכיכר האדומה שהיתה מקום של כינוס ומצעדים צבאיים. סביב הכיכר רחבת הידיים נמצאת הכנסייה הצבעונית המרשימה על שם וסילי הקדוש שנבנתה ב 1510 על ידי איוון האיום.


מגדל השעון בכיכר האדומה 


פעמון הצאר – במשקל 200 טון שמעולם לא צלצל כי היה כבד מדי ונפגם בתהליך היצור



תותח הצאר – תותח גדול ברוסיה שמעולם לא נעשה בו שימוש.



גם המאוזולאום של לנין שוכן כאן ומציג לראווה את גופתו החנוטה של המנהיג. סמוך לכיכר הקרמלין, אחד האתרים התיירותיים הידועים בעולם.בעבר היה המבנה המפואר הזה מקום מושבם של מלכי רוסיה וכיום הוא מקום משכנו של הנשיא ומוזיאון ענק. מהכנסיות שבמתחם קרמלין מזדקרות כיפות דמויות בצלים וחומה עבה מקיפה אותו. כדאי לפקוד את בית האוצר במתחם, שם מוצגים אחדים מהאוצרות היקרים ביותר של הצארים ואת הקתדרלות המרהיבות, המלאכים, העלייה לשמיים והבשורה.



מצפון לקרמלין, בכיכר התיאטרון, נמצא ביתו של תיאטרון בולשוי המפורסם שנוסד באמצע המאה ה 19. ומדרום לקרמין, סמוך לנחל מוסקבה, נמצא פאר קגורקי המפורסם ובו אגמים יפים ואפילו לונה פאאק. המוזיאון לאומנויות שנמצא ליד מציג איקונות רוסיות במבנה בסגנון בווארי. הייתי במופע בלט מהמם ... לא נתנו לצלם לצערי, אבל המופע היה אדיר ואפילו הדרמה שהתחוללה על הבמה, הותירה דמעות בעיניי ... וכחצי שעה עמד הקהל ומחא כפיים, דבר שהוא לא שיגרתי בעיניי. לתיירים הרוצים להיכנס לתיאטרון בולשוי עליהם להזמין כרטיסים מראש, לפעמים יש לרכוש את הכרטיסים כחצי שנה מראש, תלוי במידת האטרקטיביות של המופע.



ברחוב הראשי של מוסקבה, טברסקאיה אוליצה, שוכנים כמה מהבניינים היפים של העיר. ארמונות של ממש שנבנו במאה ה 19, לצד בניינים מתקופת סטאלין וכנסיות מצועצעות. אל תפסחו על מדרחוב ארבאט שהיה מקום מגורם של אמני הצארים ועכשיו הוא חביבם של התיירים בזכות בתי הקפה והחנויות המזמינות.

מדרחוב ארבט הישן - אזור ארבט הישן במרכז העיר הוא המדרחוב המרכזי של מוסקבה - אוליצה ארבט.
אורכו כקילומטר  ורבע וזהו רחוב עתיק שהבניינים משני צידיו הם בעלי ארכיטקטורה מדהימה: פעם היו כולם בתי מגורים פרטיים, צבועים בצבעי פסטל מתוקים וכיום רובם משוחזרים ומשופצים האזור מלא בחנויות אופנה בבתי קפה ומסעדות, יש נגני רחוב ואומנים, דוכנים וגם חנויות למזכרות. השופינג באזור אינו מלהיב במיוחד אבל הרחוב מקסים ביופיו ושונה משדרות הענק של העיר.



הכיכר האדומה במוסקבה 5/2011 זכויות התמונה שמורות לעדן


הכיכר האדומה זכויות התמונה שמורות לעדן ביקור במוסקבה 5/2011


זו היתה מוסקבה של מעלה. מוסקבה של מטה היא לא פחות מרשימה. תחנות המטרו של העיר מפוארות ומקושטות בשיש, ציורי קיר ופסיפסים. תחנת המטרו המפוארת היא אטרקציה בפני עצמה, כמה קומות של עולם תחתון מרהיב ביופיו.


ביקור בארמון פארק הקולמנסקי בצריצינו היתה חוויה בעצמה. לבשנו את בגדי המלכות והתחלנו לטייל בארמון כמו בתקופה של פעם, חוויה מרשימה ולהלן הזיכרונות








ארוחה במסעדה רוסית במוסקבה מפוארת שאפילו ניתן לנגן בפסנתר למי שיודע.



מלונות מומלצים במוסקבה 
 
Booking.com









Save on your hotel - www.hotelscombined.com

2 תגובות:

  1. מסע מרתק ומעניין. תמונות מדהימות והכתיבה שלך מרתקת ממד נהניתי כאילו הייתי שם.

    השבמחק
  2. הכתיבה שלך מרתקת . התמונות מהממות והתחושה כאילו הייתי שם.
    ההסברים ממש עושים חשק להגיע לשם

    השבמחק