רומא - אומנות הוד והדר

אטרקציות תיירות ונופש ברומא איטליה 

טיסות לרומא פופולאריות לאורך כל השנה. רומא הינה עיר רומנטית וקסומה המציעה למבקרים בה מגוון אטרקציות, פעילויות והנאה בשלל אתרי התרבות, האומנות וחיי הלילה הסוערים שבה. מומלץ במיוחד לבקר בוותיקן, בקולוסאוםם ובפיאצות היפיפיות של העיר, ליהנות מהאוכל העשיר ומשמחת החיים הבלתי נגמרת של העם האיטלקי.

הצעות משתלמות במיוחד טיסות לרומא כל שעליכם לעשות הוא רק לבחור תאריך! טיסות לרומא מומלצות למטרת נופש בעיר או כנקודת התחלה טובה לטיול ברחבי איטליה ושכנותיה. חברות תעופה רבות מפעילות טיסות לרומא היוצאותת מנתב""ג לאורך השנה. טיסות זולות ניתן למצוא הן בטיסות צ'ארטר והן בטיסות סדירות.

ברומא ישנם שני שדות תעופה. שדה התעופה העיקרי הוא לאונרדו דה וינצ`י שממוקם כ-30 קילומטר מרומא. שדה התעופה Ciampino הוא השדה המשני של רומא. הוא קטן יותר ומיועד בעיקר לטיסות פנים. לאחרונה גדלל השדה עקב גידול במספר חברות תעופה זולות המשתמשות בו. אז קדימה הזמינו טיסות לרומא ותיהנו מאיטליה עוד היום.





Booking.com




לינה ברומא
בדרך כלל החבילות כוללות את הטיסה והמלון. כדאי לשים לב שהמלון נמצא באזור קרוב לתחבורה ציבורית על מנת להקל את הניידות.

בילויים ברומא
חיי הלילה מתמצים בעיקר בבילוי במסעדה טובה.

קניות ברומא

איטליה יקרה, וזה נכון גם לגבי רומא, מומלצים לקניות נעליים, בגדי עור, תיקי יד מעוצבים, עניבות, אופנת נשים.

רומא היא מרכז לאומנות, היסטוריה, דת, סטייל ואוכל. רומא, בירת איטליה, ממזגת את שרידי העבר אל מכלול חוויות  בהווה, כדי ליצור זיכרונות לעתיד. והנה האתרים החשובים שפשוט אסור לפספס:

אטרקציות תיירות מרכזיות ברומא 


הפורום הרומאיכאן נמצאים, בין היתר שרידיו של מקדש יוליוס קיסר שהקים אוגוסטוס וגם שער טיטוס שהוקם לציון ניצחון הרומאים על היהודים וכיבוש ירושלים.

הקולוסאום  - בתקופת רומי העתיקה היה הקולוסיאום זירה לגלדיאטורים שנלחמו בחיות טרף בפני 50 אלף צופים, המבנה בעל שלוש הקומות שנחנך בשנת 80 לספירה הוא השריד הגדול ביותר שנותר מאותה תקופה.

גני וילה בורגזה - פארק ציבורי יפהפה שבתחומו נמצאים שני מוזיאונים לאומנות, אגם מלאכותי כרי דשא, חורשות, פסלים ומזרקות וגם כמה אטרקציות לילדים.


בוקה דלה וריטה - פה האמת (La Bocca della Verit)


"אל הנהרות", פסל הממוקם  ליד התיאטרון הרומי העתיק וסמוך לגטו היהודי. על פי האגדה הוא מלווה בהבטחה מיסטית כי הוא מסוגל לגלות אמת. המנהג על הדוברים להכניס את ידם הימנית לתוך פיו של הפסל ולומר אמת. מי שנתפס בשקר יזכה לקבל נשיכה עסיסית או ביס מלא. עוד אטרקציה שנחמד להצטלם למזכרת.


פיאצה נבונה - בכיכר היפה בעיר שלוש מזרקות. המרכזית שבהן היא מזרקת ארבעת הנהרות, במקום בתי קפה, חנויות ומסעדות רבות.

פונטנה דה טרבי - האגדה מספרת שמי שיזרוק מטבע למזרקה הזו ישוב לרומא בעתיד וכל משאלותיו יתגשמו.

פנתיאון - מקדש כל האלים ביוונים ומקום קבורתם של כמה ממלכי איטליה. שמו יצא בעיקר בשל המבנה המרשים - כיפה בנויה ללא עמודי תמיכה שנסמכת על קשתות ועמודים.

המדרגות הספרדיות - 136 מדרגות מצויות באחד מהאזורים היוקרתיים של רומא, ומשמשות מקום למפגש לצעירים, אתר בילוי לתיירים ונקודת מוצא לשופינג נהדר.

טרסטברה - רובע פופולרי שבסמטאותיו הצרות קבעו את מושבם אמנים מקומיים.



כיכר ונציה  (Piazza Venezia)


כיכר ונציה, שוכנת לצד ארמון ונציה וקרואה על שמו, היא אטרקציית תיירות חובה ברומא. הכיכר נמצאת סמוך לפורום ולרגלי גבעת הקפיטולין והיא נחשבת לכיכר המרכזית של רומא המודרנית. התחבורה הפרטית בכיכר מוגבלת. בימיו של מוסוליני שימשה הכיכר מקום התאספות ונשיאת נאומים.




כנסיית פטרוס הקדוש (Basilica di San Pietro)



כנסיית פטרוס הקדוש נמצאת בשטח מדינת הותיקן, היא הכנסייה הגדולה ביותר בעולם ויכולה לארח בתוכה בו זמנית 60,000 מתפללים. הכנסייה  נחשבת למרכז ואחד האתרים הקדושים ביותר לנצרות. ממרומי הכיפה אפשר להשקיף על רומא והותיקן. בתוכה נמצא פסל הפייטה המפורסם של מיכאלאנג'לו.




רומא - נא להכיר - סיור כיכרות בלתי נשכח



 סיור בשעות אחר הצהריים בכמה מהכיכרות המרשימות של העיר. מתחילים את הסיור בפיאצה ברבריני. משם ממשיכים למזרקת המשאלות המפורסמת פונטה די טרבי, שבה מטילים מטבע כשהגב מופנה לכיוון שלה ומביעים משאלות. ממשיכים לכיכר המרשימה שלמרגלות המדרגות הספרדיות המשמשת מרכז התכנסות לצעירי העיר. משם, דרך ויה קונדוטי - שדרתת המעצבים של העיר, מגיעים לויה דל קורסו - עמוד השדרה של רומא. בפיאצה קולונה מתרשמים מעמוד הניצחון של הקיסר מרקוס אאורליוס, ומהארמונות המקיפים את הכיכר. דרך סמטאות פתלתלות מגיעים אל פיאצה רוטונדה עליהה חולש המבנה הרומי השלם בעולם - הפנתיאון, יצירה ארכיטקטונית מופלאה של העולם העתיק. נעצור לטעום באחת מהגלידריות המפורסמות ברומא - תחנת חובה לכל תייר, ומשם פונים לתחנה האחרונה - פיאצה נבונה המרשימה והציוריתת שבמרכזה נמצאת ארבעת הנהרות של ברניני. (3 שעות) 25 יורו למבוגר.
לפרטים ולהזמנה צור קשר


רומא האימפריאלית - סיור בעקבות קיסרים 
מתחילים את הסיור בכנסיית סן פייטרו באזיקים בה אפשר להתרשם מפסל משה, יצירתו המפורסמת של גדול אמני הרנסנס - מיכאל אנג'לו. נמשך לסיור בקולוסיאום - סמלה של רומא, אשר שימש במשך מאות שינם זירת קרבות עקובה מדם. לאחר מכן נטייל בין שרידיו של הפורום הרומי - מרכזה הכלכלי, הדתי והחברתי של העיר ההיסטורית. משם נעלה לכיכרת הקפיטול המיוחדת, אף היא פרי עיצובו של מיכאלאנג'לו, נעשה תצפית מדהימה על הפורום הרומי ועל העיר ונסיים בפיאצה ונציה - אחת מכיכרות העיר ההומות והמפורסמות שעליה חולש המונומנט הענקי - הויטוריאנו. משך הסיור 3 שעות ועלות למבוגר 40 יורו. לפרטים ולהזמנה צור קשר

רומא היהודית וביקור במוזיאון היהודי
את הסיור מתחילים בסמטאות הגטו היהודי, כולל ביקור בבית הכנסת הגדול, ובמוזיאון היהודי החדש והמרשים. נמשיך דרך האי טיברינה שבמרכז נהר הטיבר לשכונת טראסטברה, השכונה שמעבר לנהר. נשוטט בסמטאותיה הציוריות ובכיכר סנטה מריה די טראסטברה. נסיים באחת מהכיכרות הציוריות ביותר ברומא - כיכר השוק של קאמפו די פיורי, עם בתי הקפה, הבארים והמסעדות המשפחתיות שמצויות בסמטאות סביבה. משך הסיור 3 שעות עלות למבוגר 35 יורו.

מדינת הוותיקן -מוזיאון הוותיקן והקפלה הסיסטינית
סיור במדינת האפיפיור. נתחיל במוזיאון הוותיקן ונתרשם ממיטב יצירות האמנות שבו, נהלך בין מאות פסלים רומיים בגלריית הפסלים, נמשיך להתרשם מגלריית שטיחי הקיר וגלריית המפות, משם ניכנס לאולמות ענק מפוארים עם מיטב ציורי הקיר של הצייר רפאל אחד מגדולי אומני הרנסנס, גולת הכותרת של ביקורינו תהיה תקרת הקפלה הסיסטינית, שצייר מיכאלאנג'לו האומן הדגול, ובה נלמד גם על תהליך הבחירה של האפיפיור.
נמשיך לבקר בכנסיית סן פטרוס, הכנסייה הגדולה ביותר בעולם המכילה יצירות אמנות חשובות ביותר כגון פסל הפייטה של מיכאלאנג'לו, פסל הברונזה של פטרוס הקדוש ועוד. נסיים בכיכר המרשימה שבחזית הכנסייה - כיכר סן פטרוס. נעמוד במרכז הכיכר ונצפה בארבע שורות העמודים החובקים אותה כזרועות, ונוכל להבין את גאוניותו ההנדסית של ברניני. משך הסיור 4 שעות ועלות למבוגר 60 יורו


מלונות מומלצים ברומא 




עוגנים בצ'יוויטווקיה באזור רומא איטליה 

שעה וחצי נסיעה ברכבת מפרידות בין עיר החוף הקטנה לבין עיר הבירה של איטליה - רומא. מי שלא ביקר ברומא בעבר, טוב יעשה אם ישקול היטב את יעדיו ומטרותיו לאותו יום. חבל לבזבז עוד כמה שעות מהזמן היקר בהמתנה בתור בכניסה לוותיקן או לקוליסאום, ואם אלה הדברים שמעניינים אותכם, אולי כדאי לשלם וליהנות מהסעה ישירה, תור מקוצר, הדרכה צמודה, ועמידה בטוחה בזמנים. מי שמכיר את העיר, או מוכן לוותר על האתרים האלה, יוכל ליהנות מכמה שעות של שיטוט רגלי בין הפיאצות והפונטנות המפורסמות - נקודות ציון ראויות לא פחות ובמרחק צעידה סביר זו מזו. אפשרות נוספת היא לסייר באוטובוס תיירים שנוסע בין כל האטרקציות המרכזיות בעיר. משך הנסיעה, אם בכלל לא יורדים מהאוטובוס הוא כשעתיים. הסיור ברחבי העיר בהחלט מאפשרת להתרשם ולהכיר מעט יותר, והוא אופציה לא רעה ליום מרוכז שכזה ברומא





Booking.com


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה