סלובניה - טבע עוצר נשימה

סלובניה היא קטנה, בערך בגודלה של ישראל, אבל מציעה טבע עוצר נשימה: הרים, חופים יפים, אגמים ונהרות. המדינה מהווה יעד לחופשה נעימה ורגועה ברכב שכור לזוגות רומנטיים ולכל המשפחה. נמל התעופה של סלובניה נמצא בבירה לובליאנה. זוהי עיר שקטה ומעניינת וקלה להתמצאות שחוצה אותה נהר הליובליאניצה. בלובליאנה יש מרכז חדש לצד העיר העתיקה, אדריכלות עשירה, כיכרות, גשרים ושווקים וכמובן מוזיאונים.



תחנת החובה הראשונה מחוץ לעיר היא אגם בלד שכלוא בין האלפים. במרכז האגם אי ועליו טירה קטנה. כאן אפשר לשוט, לטייל ברגל או לרכוב על אופניים ולשוטט בעיירה הסמוכה, בלד. סמוך לאגם נמצא הפארק הלאומי טריגלאב ובו ההר הגבוה במדינה, הפארק מציע מסללי הליכה יפים בדרגות קושי שונות. במרחק 30 קילומטר מערבית לבלד נמצא בוהין, עמק צר ומאורך שבמרכזו האגם הגדול בסלובניה. מסביבו מסעדות ובתי קפה וכפרים קטנים וציוריים. מהאגם ניתן להגיע בעלייה תלולה דרך עשרות מדרגות או בשביל היער אל מפל סביצה המרשים.

עוד שמורת טבע מעניינת היא לוגרסקה, דולינה, עמק המוקף בהרי האלפים הגבוהים, ובו כמה מפלי מים ומסלולים להליכה או לרכיבה על אופניים אל מול נוף נפלא.







סלובניה ידועה גם בזכות אלפי מערות קראסטיות שחבויות בתחומה הידועה שבהן היא מערת שקוצין. הסיור במערה עובר דרך ג'ונגל של נטיפים וזקיפים וחולף על פני נהר דרמטי בשבילים צרים ותלולים.




Booking.com




Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה