קובה הוואנה בקצב הסלסה

קובה הוואנה בקצב הסלסה






קובה היא מדינה קומוניסטית, שמאפשרת כניסה של תיירים. בקובה יש מוסיקה טובה, מועדוני סלסה, סיגרים, נשים יפות, חופים מדהימים והכל בטעם של פעם.

הוואנה - סיור מקיף
הוואנה החדשה והעתיקה. ביקור ב 4 הכיכרות המפורסמות פלאזה דה ארמאס Plaza de Armas מזרחית לרחוב אוביספו, סמוך למי המפרץ נמצאת כיכר יפה ונעימה זאת, בכיכר דקלים המקיפים את פסלו של קרלוס מנואל דה סספדס, גיבור לאומי. בכל האזור פזורות מסעדות רבות(בהן מופיעות להקות מקומיות). מומלץ להגיע בסופי שבוע אז יש שוק למכירת ספרים משומשים והמקום הומה. בצד המערבי של הכיכר תמצאו את: פאלאסיו דה לוס קפיטנס חנרלס Palacio de los Capitanes Generales הארמון הזה הוא אחד המבנים המרשימים והמפוארים בכל קובה, הוא שימש בעבר כמעונו הרשמי של מושל קובה הספרדי, אחר כך כמעונו של המושל הצבאי של ארה"ב, אחר כך כארמון נשיאותי, בית העירייה, וכעת הוא המוזיאון העירוני Museo de la Ciudad. פלאסה דה לה קתדרל Plaza de la Catedral נחשבת לכיכר היפה בעיר. בסופי שבוע מומלץ להגיע לכאן כי הומה אנשים ויש שוק של עבודת יד ולהקות מנגנות. מול הכיכר נמצאת הקתדרלה סן כריסטובל דה לה הוואנה Catedral de San Christóbal de La Habana הקתדרלה נבנתה בסוף המאה ה-18 בסגנון הבארוק והמראה שלה קצת מוזר בשל היותו לא סימטרי(המגדל הימני שמן ונמוך לעומת השמאלי הרזה והגבוה...). מזרחית לכאן נמצא קסטיו דה לה ריאל פוארזה Castillo de la Real Fuerza, מבצר קולוניאלי עתיק ביותר. פלאסה ויאחה Plaza Vieja נמצאת דרומית לכל הכיכרות שצוינו לעיל, מדובר בכיכר מקסימה שנבנתה במאה ה-16. יש מסביב לה מספר מוזיאונים וגלריות.



מדרום לפלאסה תמצאו מספר כנסיות מרשימות, עתיקות ושוות ביקור., מוזיאון הגדול במדינה "מורו קאבניאס" הבנוי בתחומי החומה העתיקה של העיר, ארמון Capitanes Generales, אשר שימוש בעבר כמקום המגורים של ראשי העיר הוואנה. הארמון נמצא בחלקה העתיק של העיר והיום שוכנים בו אולמות התצוגה של המוזיאון העירוני. ממשיכים לכיכר הנשק וכיכר המהפכה. פלאסה דה לה רבולוסיון Plaza de la Revolución כיכר המהפכה, מקום רחב ידיים וריק המשמש בעיקר להפגנות גדולות וחגיגות לאומיות. עד לפני מספר שנים קסטרו עדין היה נושא נאומים בפני הקובנים שמגיעים בהמוניהם, בחלק מהנאומים הגיעו מעל למיליון קובנים לשמוע את קסטרו נואם במשך שעות.

הבמה ממוקמת מול אנדרטת חוזה מארטי Memorial José Martí שבצורת כוכב ומתנשאת לגובה של 142 מטר. ניתן להכנס ולעלות לראש האנדרטהולראות את הוואנה מלמעלה, הנוף מדהים. מסביב לכיכר תמצאו את בנין משרד הפנים עליו יש את תבליט הברזל המפורסם של פניו של צ'ה גווארה. הטיילת המרהיבה El Malecon אשר מהווה את אחד מסמליה של העיר. תצפית על מבנה הקפיטול המרשים בו ישבה ממשלת קובה עד למהפכה בשנת 1959 והיום זוהי אקדמיית המדע של המדינה. ביקור באחד מבתי הכנסת בהוואנה, וכן ביקור בבית העלמין היהודי בו שלל מצבות ואנדרטאות המהוות נקודות ציון בתולדות היהודים בקובה.

בית הקברות כריסטובל דה קולון Necropolis Cristóbal de Colón בית הקברות הגדול והמרכזי של קובה , יש פה ממש רחובות ממוספרים, המון מצבות מעוטרות ומעצבות, קרוב למיליון בני אדם נקברו כאן. מיראמר Miramar נמצאת ממערב לודאדו, זוהי שכונת יוקרה יפה עם רחובות רחבים והרבה בתים מפוארים, חנויות יוקרה, מכוניות נוצצות וקובנים עשירים. יש כאן את מרינה המינגוואי על שם הסופר, בה נערכות תחרות דייג כל שנה במאי לזכרו. רוב השגרירויות הזרות בקובה נמצאות באזור זה ולינה פה תהיי מאד יקרה ולא נוחה(רחוק מהמרכז) למטיילים רגילים.


לינה בהוואנה שבקובה

Booking.com


סיאנפואגוס
סיאנפואגוס מרוחקת כ 250 ק"מ דרומית להוואנה. העיר, שתרגום שמה הוא "מאה אש", היא גם בירת מחוז בשם זה ומתגוררים בה כ 180,000 תושבים. העיר מכונה "פנינת הדרום" ובה מבנים ניאוקלאסיים שנותרו בעיר  מהמאה ה 19. ביקור בארמון "פלאסיו דל וואלה" אשר שימש את סוחרי הסוכר העשירים. בארמון אפשר לראות שילוב ארכיטקטוני מעניין של מספר תקופות.



אטרקציות תיירות בסיאנפואגוס  

אל ניצ'ו El Nicho מפל מרהיב עם בריכות שחייה טבעיות ומפלים מרהיבים. הנוף כאן מהמם ואם יש לכם אפשרות אז לא לוותר על המקום! פשוט אתר חובה לכל מטייל בקובה. המקום נמצא נמצא בהרים ליד סיינפואגוס, כשעה וחצי נסיעה מסיינפואגוס אך הכביש משובש וגרוע וצריך להשכיר רכב שטח או להצטרף לטיול מאורגן לכאן או להגיע עם נהג מונית.  

תיאטרון תומס טרי Teatro Tomas Terry התיאטרון העתיק של סיאנפואגוס הוא אחד המבנים המפורסמים של העיר, הוא נבנה ב-1887.ממוקם בחלקו הצפוני של פארק חוזה מארטי במרכז העיר. המבנה נבנה בסגנון איטלקי והושלם בשנת 1889 פסלו של תומס טרי מוצב בלובי.

 Palacio De Valleבית אחוזה מרהיב הבנוי בסגנון מוסלמי עם קשתות ועיטורים מדהימים. ללא ספק אחד המבנים היפים שתראו בקובה. יש גג/מרפסת משם נשקף נוף יפה לים.

 חופים החופים שלשפת העיר נחמדים וסבירים אך אם תרצו רצועת חופים יפה יותר סעו ל Rancho Luna שנמצאת כ-18 ק"מ מהעיר. זהו גם מעין אתר נופש וניתן ללון כאן אם יש לכם זמן מיותר, לרוב עדיף להגיע לכאן ליום כיף מסיינפואגוס. יש כאן דולפינריום חביב שאפשר לראות מופעי דולפינים, הכניסה עולה כ-5 דולר. יש גם אפשרות טובה לשכור סירה או להנות מצלילה ושנירקול דרך מועדון whale shark איתם יוצאים לצלילה או שתיים, יש המון מה לראות בשוניות האלמוגים שליד החוף, ספינות טרופות, מגוון בעלי חיים ימיים. אפשר גם לעשות צלילות לילה למי שנשאר ללון פה. הצלילות יפות אך לא מהטובות שתראו בחייכם.

 Castillo de Jagua מבצר עתיק שנועד לעצור שודדי ים קאריביים, המבצר כיום משמש כמסעדה ממשלתית.


טרינדד - Trinidad 
העיר שופעת תרבות, בכל צורותיה – מוזיאונים, אדריכלות, מוסיקה... המרכז הוא בכיכר – פלאזה מאיור, שם נמצאים גם המוזיאונים. ניתן לבקר במוזיאון הרומנטיקה (Museo Romantico), בכנסייה (Santisima Trinidad), המוזיאון העירוני (Museo Historico Municipal), בית חרושת לטבק ברח' Maceo 403, כנסיית סנטה אנה . בטרינידד ישש חוף, Playa Ancon, שניתן גם לצלול ולשנרקל בו, ופארק – פארקה קובנו (Parque Cubano). בעמק תחנות הסוכר המפורסם זכר לימי תור הזהב של תעשיית הסוכר אשר כמו העיר טרינידד זכה למעמד של אתר מורשת עולמית על ידיי אונסקו. סמוך לטרינידד נמצא אזור יפה שניתן לטרק בו – טופס דה קוליאנטס (Topes de Collantes).ביקור בכפר איסנאגה מעלה לתצפית יפה על העמק מהמגדל שבו. גובהו של המגדל הוא 44 מטר והוא שימש לפיקוח על העובדיםם  בשדות.


ואראדרו - Varadero
 ואראדרו היא עיירת הנופש המפורסמת והתיירותית ביותר בקובה ונמצאת במחוז מאטאנסאס כ-140 ק"מ ממערב להוואנה הבירה. ואראדרו בנויה על חצי האי איקאקוס Peninsula de Hicacos שמאד צר ולכן אם תלכו ברחוב המאונכים תגיעו תוך מספר קצר של דקות לים מכל צד של חצי האי. הרמה במקום גבוה יותר מאשר במקומות אחרים בקובה, הכל מלונות ואתרי נופש וגם האוכל טוב יותר ביחס למה שמוצאים בשאר קובה. החופים כאן יפים מאד ונחשבים גם ליפים בכל קובה כולה, המים צלולים ובצבעי טורקיז מרהיבים, תענוג אמיתי, חוף בתולי, בלי מסעדות ותעשייה, בלי אנשים, בלי לכלוך ממש כאילו נכנסתם לגלויה. אפשר לעשות שם צלילות, שעולות בערך 70 דולר לשתי צלילות. לחלופין אפשר לעשות טיול ג'יפים באזור. אפשר לקחת אוטובוס תיירים אבל זו עיר ולא כפר קטן, והאוטובוס עובר בכל המלונות שנמצאים יחסית מחוץ לעיר, אז הסיבוב שלו לוקח כשעתיים.



פינאר דל ריו - Pinar Del Rio  היא עיר מוזנחת ולא נעימה כלל. זהו מחוז גידול הטבק, הסוכר והקפה של קובה. נוף מדהים וטבק לרוב. אחד מהדברים המזוהים ביותר עם קובה זה הסיגר הקובני. ניתן לסייר בבית חרושת לטבק , למשל, "פרנסיסקו-דונטיין" – המקפיד לייצר סיגרים בשיטות המסורתיות עד היום. במפעל ניתן ללמוד על תהליך ייבוש עלי הטבק וכן לרכוש כמה מהסיגרים. באזור נמצא גם מפעל לייצור רום האהובה כל כך על המקומיים אשר מקפידים לשתות אותו לפעמים.



ביקור יוצא דופן שייט בנהר תת קרקעי ובאזור נמצאת גם מערת האינדיאני (Cueva del Indio), מערת נטיפים, וכן Mural de la Prehistoria - ציור קיר צבעוני על צלע הר, ציורי קיר פרה היסטוריים, אליהם ניתן להגיע גם מויניאלס.




את ויניאלס הירוקה והנעימה מקיפות גבעות (נקראות mogotos) שמפרידות בין מספר העמקים שבאזור , הכל כאן ירוק בצורה שאין לתאר, מלא במשתלות של טבק ובננות, הרים סלעיים ומישורים ירוקים. זהו המקום הטוב ביותר לגידול טבק; גן עדן לחובבי סיגרים והתרבות הקובנית, מובטחת הנאה גם ללא מעשנים. ויניאלס נמצאת במרכז האזור שהוא פארק לאומי(Parque Nacional Vinales) והיא קטנטנה ושקטה, רחובה הראשי של העיר הוא מרטי marti , חיי הלילה בעיר תוססים ובמיוחד בסופ"ש. האטרקציות סביבה רבות וניתן לבקר במפעל סיגרים, לטייל בטבע המדהים מסביב, לשכור אופניים, טיולי סוסים ועוד... רחובה הראשי של העיר הוא מרטי marti , חיי הלילה בעיר תוססים ובמיוחד בסופ"ש.



Save on your hotel - hotelscombined.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה