אתרי תיירות מסביב לוארנה בולגריה

אתר הנופש "חולות הזהב" ממוקם 18 קילומטרים מצפון לעיר וארנה, על רצועת חוף באורך חמישה קילומטרים, שיותר מ- 70 בתי מלון מרוכזים בה בצפיפות. המגיעים לאתר הנופש מרוחקים כחצי שעה נסיעה מהעיר, אז אפשר לבחור להישאר במלון להסתפק בלובי, בבריכה, ובסביבה הקרובה או לנסוע לקניות או לביקור בעיר וארנה ואפשרות נוספת בעזרת מכונית שכורה או באוטובוס, לצאת לטיולים לאורך חוף הים השחור, צפונה או דרומה מוארנה.


רחוב ראשי אחד חוצה את אתר הנופש "חולות הזהב". מצדו האחד, הרחוק מהחוף, מסודרים בתי המלון ומצדו השני בתי קפה, ברים ומסעדות, שצופים אל רצועת החול הנקייה ואל הים. מאות דוכנים וחנויות מזכרות פזורים משני צדי הרחוב. סיבוב רומנטי בערב על גלגל הענק שניצב על שפת המים, יכול להיות חוויה מענגת לחופשה בוארנה.

העיר וארנה היא העיר השלישית בגדולה בבולגריה, ומתגוררים בה כיום 350 אלף תושבים. משמשת כנמל חשוב על חוף הים השחור, ובעלת היסטוריה עשירה ומפוארת. כיכר נזביסימוסט במרכז העיר נחשבת ללבה של וארנה. המדרחובב שיוצא ממנה מכיל את בית האופרה הוורוד והמרשים, וסביבה מרוכזים כמה עשרות בתי קפה והרבה פעילות. מעבר לשדרות חריסטו בוטב ניצבת כנסיית הבתולה הקדושה, שמרשימה יותר מבחוץ מאשר מבפנים. מכאן כדאי ללכת לאורך שדרת מריה לואיזה לכיוון המוזיאון הארכיאולוגי של העיר, שניצב בלב גנים יפים.


אתרים סמוכים לוארנה

"יער האבן" שנקרא Pobiti Kamani, הוא אתר ייחודי הנמצא 18 ק"מ ממערב לוארנה, סמוך לכביש הראשי שמוביל לסופיה. באתר ניצבים עשרות גלילי אבן ענקיים, ובמבט ראשון נדמה למבקר, שהוא נקלע לשרידיו של מקדש קדום, שרק עמודיו ניצבים עדיין בחול. מסתבר שהעמודים נוצרו בתהליכים טבעיים, עמודי האבן הענקיים, שהגבוהים בהם מתנשאים לגובה של שישה מטרים וקוטרם שניים וחצי מטרים. במרחק קצר משם, כעשר דקות נסיעה מאתר "חולות הזהב" נמצא מנזר אלג'ה. המנזר החצוב בסלע נוסד במאה ה- 14. כיום כבר לא מתגוררים בו נזירים, אבל האתר מטופח מאוד, יש בו גינה נעימה והמבקרים יכולים לטפס את המערות במרומי הסלע ולהשקיף מהן על האזור כולו. המנזר פתוח בכל יום מעשר עד חמש.

מצפון לווארנה

45 ק"מ מצפון לוארנה שוכנת העיירה באלצ'יק, במקום יש את ארמון הקיץ של מריה מלכת רומניה. הארמון הקטן שונה מאוד מארמונות מלוכה אחרים. מדובר למעשה בווילה לבנה שניצבת קרוב מאוד לקו המים. צמוד אליה צריח די גבוה, שמעניק לה בטעות מראה של מסגד. הגן שמקיף את הבית יפה יותר מהחדרים הפנימיים שבהם יש תצוגה של ריהוט מלכותי. בגינה, לעומת זאת, יש טרסות רבות על צלע הגבעה, שיורדת לקו החוף. ביניהן צומחים פרחים, שיחים ומטפסים יפים. עשרות ספסלים שפזורים בגן מזמינים את המטייל להצטרף לאחת מהפינות, להתבונן בשלווה בים השחור. המגיעים לבאלצ'ק מטיילים בגן בוטני גדול ובו יותר משלושת אלפים צמחים, חלקם נדירים. סבך השבילים והמדרגות של הגן מוביל אל חוף הים השחור.  המשך הכביש מבאלצ'ק צפונה מוביל אל כף קאליאקרה. כ- 60 ק"מ מצפון לוארנה. לשון היבשה הזו יוצרת צוק גבוה כ- 70 מטר מעל הים. האזור כולו מוכרז כשמורת טבע ונחשב לאחד מאתרי הצפרות הטובים בבולגריה. במקום בעונות המעבר חולפות בשמי קאליאקרה אלפי ציפורים נודדות, צפרים מרחבי העולם מגיעים כדי לראות אותן ומנצלים את השהות לטיולים באזור.


מדרום לוארנה
נסבאר, עיירה עתיקה, שוכנת כ- 80 ק"מ מדרום לוארנה. העיר שוכנת על גבי לשון יבשה גבוהה ובמקום נמצאות כמה כנסיות יפהפיות. בתי העיירה החדשים יותר עשויים עץ וצופים ממרומי הכף על נופים יפים של הים. בכל פוקדים את העיירה נסבאר אחד מאתרי התיירות המפורסמים והנחשבים ביותר באזור והעיר מלאה בחנויות מזכרות וברוכלים.


מלונות מומלצים בוארנה
 










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה