אלף לילה ולילה - איסטנבול מזווית אחרת



איסטנבול היא עיר ענקית והיתרון הגדול למטייל שמגיע לעיר בפעם הראשונה - רוב האטרקציות הגדולות של איסטנבול מרוכזות על פני שטח קטן. שלושת האתרים החשובים בעיר ניצבים במתחם אחד הנמצא במרכז העיר העתיקה - סולטן אחמט, ואפשר להספיק את הכל ביום אחד ... ולהקדיש לאטרקציות התיירות הבאות את הימים האחרים:
מגדל גאלאטה - מגדל גאלאטה הוא חלק מקו הרקיע של העיר, ורואים אותו כמעט מכל מקום. התצפית מראש מגדל האבן העגול, שניצב ברובע בו חיו פעם יהודי העיר והוא סמוך מאוד לבית הכנסת הגדול "נווה שלום". התצפית מרשימה, מרפסת עגולה בראש המגדל מאפשרת לזהות את האתרים הבולטים בעיר ולעקוב בעניין אחר ספינות שחולפות במיצר.

החמאם צ'מברליטאש - הוא אחד המרחצאות הטורקיים הוותיקים והמפורסמים ביותר. החמאם פתוח בכל יום משש בבוקר עד חצות ויש בו הפרדה בין גברים לנשים. חזית הבניין לא מעידה על איכותו של המקום ונראית מוזנחת מעט, אבל כדאי מאוד להיכנס לפחות לאולם הכניסה. בילוי בחמאם הוא אחד התענוגות הגדולים שיש לאיסטנבול להציע.

מסגד סולימניה - זו אחד המסגדים היפים בעיר ונמצא באזור השוק המצרי. בנה אותו האדריכל סינאן ב- 1550. המיקום של המסגד בראש גבעה הצופה על הבוספורוס, תורם לחוויה. גן גדול ויפה מקיף את הסולימניה ובקצהו יש בית קברות, בו קבורים הסולטן סולימאן המפואר ואשתו. קיברו של סינאן ניצב מעבר לכביש, אך הוא סגור למבקרים.




מלונות מומלצים באיסטנבול

Booking.com
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה