עמק הריין גרמניה יין ועוד יין


עמק הריין - יין ועוד יין 

עמק הריין נמצאת במערב הקסום של גרמניה, חבל ארץ קסום למדי. ממערב לרודסהיים Rudesheim מתנשאים משני צדי הנהר רכסים תלולים ומיוערים. הם מלווים אותו לאורך כמאה קילומטרים עד לעיר קובלנץ Koblenz. כפרים זעירים נמצאים במורדות הרכסים ולמעלה מתנוססות טירות.

זהו חבל ארץ אפלולי מעט, אבל עמק הריין המרכזי הוא מרכז קולינארי בגרמניה. זוהי ארץ היין של גרמניה ויין, בניגוד לבירה זקוק לליוויים מעודנים ומתוחכמים. התיירות הפורה באזור והקרבה לפרנקפורט הקוסמופוליטית איפשרה את ההתפתחות.




ליד העיר הקטנה אך התוססת מיינץ Mainz, נשפך המיין אל תוך מימי הריין הזורמים מהרי האלפים. נהר הנאהה מצטרף אליהם בעיירה בינגן Bingen.
מנזר מרוחק מעט מגדת הנהר, הוא מנזר אברבאך Eberbach, היום שייך המבנה על חצרו הקסומה והבזיליקה בעלת האקוסטיקה הנפלאה שבו, לממשלת מדינת הסן Hessen והיא מצאה לו שימוש נפלא במיוחד: בתוככי מבנה גותי אדיר ששימש פעם בית החולים של המנזר שמור ארכיון היין של המדינה ובו אלפי בקבוקים וחביות המייצגים מאות שנים של הפקת יין באיזור.

Booking.com



חבל גידול היין הסמוך הקרוי ריינגאו Rheingau, הוא מהקטנים בגרמניה, כל כולו עשירית משטחי הכרמים האדירים של מדינת ריינלנד פפאלץ Rheinland Pfalz שמעבר לנהר. אבל מדובר באזור גידול איכותי להפליא ובעל מסורת עשירה המציעה יינות ריזלינג איכותיים להלל.

מלונות מומלצים במיינץ


בטירת שונבורג Schonborg שכיום יש בה מסעדה מהודרת מגישים את מיטב יינות הריזלינג משני עברי הנהר, וגם משקה בית יתן נתזים גרמני. למרגלות הטירה שוכנת העיירה אוברוייזל Oberwesel ושלושה כנסיות עתיקות שבאחת מהן מצוי מזבח מוזהב, 16 מגדלים עתיקים, חומות וסמטאות צרות.


טירת מארקסבורג Marksburg היפהפיה שבצפון העמק, ששרדה את ההיסטוריה. מי שמעדיף להמשיך עם הריין צפונה, יגיע אל חבל ארץ שונה לגמרי. הקתדרלה הגותית האדירה של קלן Koln חולשת על אחת הערים התוססות והליברליות בגרמניה, וממנה מובילות הדרכים ליערות ולגבעות ממזרח ולוע הרי הגעש הכבויים של מחוז אייפל Eifal מנגד.



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה