סין ארץ של ניגודים

סין היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם ורביעית בשטחה בעולם. מבחינה היסטורית היא נחשבת לאחת המדינות העתיקות בעולם ובשטחה זורם הנהר הארוך ביותר באסיה. החומה הסינית היא המבנה היחיד מעשה ידי אדם. מעבר לכך סין היא ארץ של ניגודים, יש בה הרים מושלגים ומדבריות, ערי ענק וכפרים קטנים. 
להלן מחוזות הנמצאים בסין ארץ של ניגודים: 
סצ'ואן 
מחוז במערב סין שבירתו היא צ'נגדו, העיר החמישית בגודלה בסין, היא עיר ירוקה ועשירה באגמים ופארקים כגון פארק וואנג ג'יאנג, שיש בו יותר מ 150 סוגים של צמח הבמבוק. מקדש צ'ינג יאנג גונה המיוחד ללאו זדה, אבי הדאואיזם, הוא חוויה אדריכלית מרהיבה, ובמדרחוב ג'ינלי התוסס אפשר לצפות במופעי רחוב ולטעום מהמטבח הסצו'אני. מרכז דובי הפנדה יקסום למבוגרים וילדים כאחד, הזדמנות לצפות מקרוב בבעל חיים הכי חמוד בעולם. 


לעיר צ'נגדו מטען היסטורי מרשים. מדובר בעיר היחידה בסין, השומרת על-שמה המקורי למעלה מאלפיים שנה. צ'נגדו היוותה את תחנת היציאה על "דרך המשי הדרומית", אשר חיברה את סין, דרך בורמה, תאילנד, הודו והמזרח התיכון, אל העולם המערבי. זה המקום בו הונפק שטר הכסף הראשון בעולם (במאה ה-11). הכינוי הנפוץ שדבק לשמה של צ'נגדו הוא "עיר פרח ההיביסקוס", אם-כי הפירוש המילולי לשם, צריך להיות: "עיר ההצלחה". כיום, משמשת העיר מרכז תעשייתי וכלכלי רב עצמה, הן לשוק המקומי והן לשוק הבינלאומי. צ'נגדו נודעת כבירת הרפואה הסינית המסורתית וכמרכז של צמחי מרפא. רבים באים להשתלם בתחומים הנוגעים לנושאים אלו, בקליניקות ובמוסדות המקומיים. שדה-התעופה הבינלאומי שואנגליו שוכן כ- 15 ק"מ דרום-מערבית לעיר. השדה מחובר בטיסות-ישירות, אל הערים הגדולות בסין, וכן לבנגקוק ולהונג-קונג. טיסה לבירה בייג'ין, תימשך כשעתיים. בתוך צ'נגדו עצמה, נעות מוניות בצבעי צהוב-ירוק. נהגי המוניות מפעילים מונה. צ'נגדו משמשת כצומת מרכזי בין צפון ומזרח סין, לבין הדרום והמערב. מספר תחנות אוטובוס גדולות מפוזרות בעיר. לתחנת הרכבת המקומית חשיבות הולכת וגדלה, בעקבות פתיחת הקו האולטרה-מודרני לטיבט.

יונאן 
המחוז המגוון ביותר מבחינה אתנית בסין והעשיר ביותר במגוון החי והצומח. בעיירה שאשי המשקיפה לשדות אורז אפשר עדיין להתרשם מאווירה אותנטית ולפגוש בני מיעוטים, אגם לוגו הוא מפלט רגוע שמציע חופי רחצה נעימים, ובמנזרים שבדאלי יכולים גם תיירים ללמוד אמנויות לחימה סיניות. 

גואייז'ו 
חבל ארץ הררי ששומר על צביון אותנטי ועל אורח החיים המסורתי של מספר שבטי מיעוטים.. אפשר להתרשם מההופעות פולקלור מקומיות, או פשוט לבחון בעין אוהדת את מנהגי היומיום הפשוטים של בני המקום. חבל הארץ ההררי שכולו רצף של שבטים ומסורות, הפנים האמיתיות של סין האתנית והמורכבת. לכל כפר ייחוד משלו, תלבושות ומנהגים שנשמרו לאורך מאות שנים על רקע טראסות האורז המרהיבות. 
גואנגשי 
אחד המחוזות הציוריים ביותר בסין עטור טראסות אורז, כפרים קטנים, מערות נטיפים ושווקים. זוהי ממלכתם של בני הזואנג וההאן, הלובשים תלבושות רקומות וססגניות. בגווילין בירת המחוז אפשר ליהנות מאטרקציות מגוונות ובמיוחד מהשווקים, שבהם נמכרים בעלי חיים תרופות מסורתיות, ירקות ושורשים ייחודים. 


שאנשי 
חבל ארץ הררי במרכז המדינה שעבור התייר המערבי הוא התגלמות סין הקלאסית. יש בו מנזרים קסומים, פגודות יפהפיות ומקדשים עתיקים, כפרים ועיירות קטנות ותושבים מסבירי פנים. חיילי הטרה קוטה צבא של 7000 חיילי חימר בגודל טבעי שנקברו יחד עם הקיסר ששלט, זהו אחד מפלאי העולם. 


חונאן 
מחוז הידוע כאסם האורז של סין ומקום הולדות של המנהיג הקומונסטי מאו דזה דונג, אך הפארק הלאומי הר טיאנמן הוא המפורסם ביותר. אל פסגתו מגיעים ברכבל הארוך בעולם ואחרי ממתין לאמיצי הלב גשר שכולו זכוכית. משם נסיעה מפחידה בכביש שכולו פיתולים מובילה לגרם מדרגות המטפס למעין חור בסלע שנראה כמו השער לשמיים, טיאנמן שאן בסינית. 


ארץ השנגרילה 
ההתגלמות עלי אדמות של השנגרילה, גן העדן האגדי, נמצאת ללא ספק בעיר ז'ונגדיאן וסביבתה. בגובה של יותר מ 3000 מטרים מעל פני הים זהו שילוב עוצר נשימה של נופים, אוכלוסיה טיבטית ייחודית, תרבות אותנטית ואתרי טבע. טרק "ערוץ דילוג הנמר" מוביל את המטיילים בנקיק עמוק בלב עוצמתו האינסופית של הטבע. 


גאנסו (טיבט הקטנה) 
במחוז המרוחק שבמערב סין ישנן אטרקציות מעניינות כגון גבעת הפגודה הלבנה שממנה נשקף נוף מרהיב של העיר לנדז'ואו, מערות בינגלינג - אתר ארכיאולוגי שבמרכזו פסל בודהה ענק, מנזר לאבדאנג שהיה מרכז העולם הטיבטי בסין במשך מאות שנים ועוד. בנסיעה של מספר שעות אפשר להגיע לפארק תצורות הטבע של דז'אנגייה - תופעת טבע גיאולוגית שהולידים הרים צבעוניים מרהיבים. 
  Booking.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה