הונג קונג ומקאו

הונג קונג ומקאו שני איים ששייכים רשמית לסין אך בפועל מייצגים מציאות שונה ושילוב מעניין של מזרח ומערב. הונג קונג, האי שהוחזר מידיים בריטיות לשלטון סיני והוא עדיין תוסס וסואן. הונג קונג היא לא רק עיר של גורדי שחקים, מרכזי קניות ענקיים ומרכז של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים וזולים, יש בה גם אזורים כפריים והרבה איים קטנים, מבודדים ונידחים.




הונג קונג היא גם אחד האזורים הצפופים בעולם, והאי הזעיר אפ ליי צ'או, ששייך אליה ושוכן דרומית-מערבית לאי הונג קונג, נחשב לאי בעל צפיפות האוכלוסין הגדולה ביותר בעולם. הונג קונג היא אחד משני אזורים מנהליים מיוחדים ברפובליקה הסינית, אך כיום היא נהנית מאוטונומיה כמעט מוחלטת, והיא בעלת מערכת משפט, מטבע, מכס והגירה עצמאיים. רק הצבא והיחסים הדיפלומטיים של הונג קונג נתונים בשליטת השלטון המרכזי של סין. מטיילים רבים פוקדים את הונג קונג בעיקר בזכות השילוב בין התרבות המערבית המתקדמת לתרבות הסינית המסורתית, ולכן היא מתאימה במיוחד לאנשים שמעוניינים להיחשף לתרבות המזרח, אך חשובה להם גם הקדמה והתרבות המערבית.הונג קונג היא העיר המושלמת לשילוב בין עסקים להנאה. אך גם מי שלא בא לעשות בה עסקים ימצא עיר מודרנית שמציעה שילוב נפלא בין תרבות מערבית לתרבות המזרח העתיקה. כל אחד יכול למצוא בה מה לעשות, בין אם הוא חפץ בטיול במקומות מסורתיים ואותנטיים, במנוחה על חופי ים מפנקים, או בקניות ממיטב מוצרי האלקטרוניקה החדשים ביותר בשוק.


אטרקציות תיירות מרכזיות בהונג קונג 

מקדש 10,000 הבודהות בין המקדשים עוצרי הנשימה בעיר נמצא מקדש זה, ששמו הולך לפניו. המקדש ממוקם על גבעה מדורגת וכשמטפסים על המדרגות מלווים אתכם פסלי בודהה בגדלים שונים. עד לפסגת הגבעה, תוכלו לפגוש יותר מ-13 אלף פסלי בודהה מוזהבים בגודל אנושי. המדרגות צבועות בצבע אדום ובשילוב עם הפסלים המוזהבים, נשקפת תמונה סינית בודהיסטית קלאסית, עוצרת נשימה.

פסגת ויקטוריה זוהי נקודת תצפית שלא כדאי לפספס. גובהה כ-600 מטר מעל פני האדמה והיא מאפשרת צפייה על קו האופק הייחודי של הונג קונג, על מגדליו העצומים והמים המקיפים את האי. ניתן לעלות לפסגה עם החשמלית, תוך כדי צפייה בנוף המרהיב של הונג קונג. מומלץ לעלות לתצפית בשעות הלילה, הונג קונג מתכסה בשמיכה של אורות צבעוניים המשתקפים על פני המים ויוצרים תמונה מדהימה ביופייה.

מנזר Po Lin Monastery המנזר, שהוקם ב-1906, מתנשא לגובה של 518 מטר ומכיל את פסל הבודהה הגדול ביותר בעולם העשוי ברונזה. הפסל מסמל את היחסים ההרמוניים שבין האדם לטבע ולדת והוא מהווה מוקד מרכזי לתיירים.

מופע אורות – Symphony Of Lights בכל ערב, בשעה 20:00 בטיילת קאולון הממוקמת בדרום חצי האי, מתקיים מופע האורות המרהיב והמפורסם של הונג קונג המושך אליו תיירים מכל העולם. המופע, שנכנס לספר שיאי גינס, הוא אטרקציה ממנה תוכלו ליהנות בחינם. ניתן גם לשלב טיול בטיילת היפה המשקיפה על נמל ויקטוריה.


 




האי מקאו מציע חוויה היסטורית ותרבותית מרתקת. הכרת העיר כוללת סיור בחלק העתיק שלה, בין היתר במרכז ההיסטורי שנקרא לארגו-דו-סנאדו. מדובר במתחם מרשים שנבנה בצורה מסוגננת על ידי ריצוף ייחודי המוביל אל רחובות צרים, מלאים במבנים עם ארכיטקטורה היסטורית, מסעדות ובתי קפה.
מקאו, חצי האי המרוחק כשעה במעבורת מהונג קונג, הפך בשנים האחרונות לעיר ההימורים הבלתי מעורערת של המזרח הרחוק. אך מעבר למלונות נוצצים ובתי קזינו מפוארים, יש בה גם לא מעט היסטוריה ותרבות.  כמו הונג קונג, גם מקאו נחשבת לאיזור מנהלי מיוחד בסין ונהנית ממדיניות "מדינה אחת, שתי שיטות": אוטונומיה מקומית תחת השלטון הסיני.  מקאו מורכבת מחצי האי מקאו ומהאיים טייפה Taipa וקולואן Coloane, המחוברים ביניהם באמצעות מערכת גשרים. למקאו מומלץ להקדיש לפחות יום טיול אחד מלא, אך ניתן לטייל בנחת ולהנות לעומק גם ביומיים-שלושה.


המוזיאון של מקאו. זהו מוזיאון חדש המשמר את המסורת העתיקה של האי. במוזיאון תחשפו לתרבויות השונות, האירופית (פורטוגלית) והסינית. יעדים נוספים שנחשבים לפופולריים לבקר בהם הם מקדש מא – מקדש האלה השומרת על יורדי הים, אשר נבנה על ידי דייגים. זהו מקדש מיוחד עם סיפור מרתק ומחלקו העליון יש תצפית טובה. אלו המעוניינים להמשיך ולהתרשם מנוף מרהיב ושקיעה עוצרת נשימה יוכלו להגיע לגבעת גוייה ולראות את כל מקאו זוהרת באורות.

יעדים מעניינים נוספים הם האיים, ובמיוחד האי קולואן – זה הוא אי מקסים השומר על מראה אותנטי. ישנו גם כפר עם אותו שם ובו ניתן להתרשם מכנסיית הקדוש הנוצרי פרנסיס קסאוויאר, דמות מיוחדת ויוצאת דופן. האתר הוא גם בין המקומות האחרונים בהם ניתן להתרשם מן המספנות של ג'ונקות, אלו הן ספינות עץ גדולות, אשר בעבר הפליגו בהן בשטחי הים של סין.





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה