מדריך טיולים בבודפשט הונגריה


מדריך טיולים בבודפשט הונגריה 

בודפשט, מורכבת משני ערים נפרדות שהוקמו בשתי גדות נהר בדנובה. פשט Pest, נבנתה בצד המישורי של נהר הדנובה ובודה Buda הוקמה בצד ההררי של הנהר. עם הקמת הגשרים שחיברו בין שני חלקי העיר, הפכו שני הערים לעיר אחת שנקראה - בודפשט. העיר עצמה, משמשת כבירתה של הונגריה והייתה חלק בלתי נפרד מהמערכת השלטונית של הקיסרות האוסטרוהונגרית, וככזו יש בה אלמנטים תיירותיים בולטים, המהווים מזכרת לעוצמה השלטונית של הקיסרות האוסטרית.





אטרקציות תיירות בבודפשט 
 אלמנטים תיירותיים בולטים במיוחד בעיר, הם הגשרים היפים המחברים את שני חלקי העיר. הם יפים גם בשעות היום ומושכים אליהם תיירים בעיקר בשעות הלילה בה האורות על הגשרים משתקפים אל תוך הנהר החשוך. במרכז הנהר ליד גשר המורגיט, ישנו אי נחמד המהווה פארק עירוני במרכז המרחב העירוני. הפארק מציע מרחבי דשא למנוחה, השכרת אופניים והשכרת רכב גולף חשמלי לשיטוט בפארק הנחמד. פארק עירוני גדול נוסף נמצא בפשט, ליד קבר החייל האלמוני ולידו יש גם את גן החיות העירוני הגדול ולונה פארק. פארק הפסלים להנצחת הקומוניזם,  בניין הפרלמנט על גדות נהר הדנובה. פסל נעלי היהודים על שפת הנהר. כיכר הגיבורים ובו קבר החייל האלמוני עם מצעד הצדעה כל שעה עגולה. גבעת גלרט ועליה פסל החירות שהוצב שם ע"י הקומוניסטים. מצודת הדייגים על גבעה נישאת מעל העיר וארמון המלוכה. כדאי  להקדיש לעיר הזו 3 ימים מלאים לפחות. הרובע היהודי  בית הכנסת ברח' דוהני, עם כ-3000 מקומות ישיבה בנוי במבנה מרשים ביותר שתוכנן ע"י אדריכל אוסטרי. בית הכנסת מהווה מוקד תיירותי מרכזי מאוד בעיר והוא מושך אליו קהל בזכות עצמו ובזכות כמה אלמנטים נוספים המצויים בתוך הקומפלקס של בית הכנסת. ביניהם: המוזיאון היהודי המנציח את יהדות בודפשט לפני השואה ותוך כדי היווצרות הגטו. בית הולדתו של בנימין זאב הרצל המצוי אף הוא בתוך המתחם.  "הערבה הבוכייה" בחצר בית הכנסת ובו עץ עם אלפי עלים מאלומיניום, כשכל עלה אמור לייצג אדם אחד מהקהילה בבודפשט שנרצח בשנות השואה. בתי הכנסת ברח' קוזניצי, בית הכנסת רומבך, בית הקהילה היהודית בפינת רחוב דוב וקוזניצי ועוד. בקהילה היהודית  למעלה מעשרה בתי כנסת פעילים, בית אבות, בית חולים, בתי ספר ומסעדות כשרות.


Booking.com


מלונות מומלצים בבודפשט 
העיר בודפשט שופעת בבתי מלון בכל רמות המחיר וגם מבחר גדול של דירות להשכרה בכל חלקי העיר. ברוב ימות השנה, התפוסה בעיר די גבוהה וקשה להשיג חדרים בבתי מלון מבוקשים.  מרכז בודפשט קטן יחסית, כך שאם אתם שוהים במיקום הנכון, אתם תהיו במרחק הליכה מכל מה שאתם רוצים לעשות ולראות במהלך הטיול שלכם. לכן, מומלץ לבחור במלונות וחדרי אירוח רק כולל מקומות שיש להם את המיקום הטוב ביותר ב 1, 5, 6, 7, 8 ו 9 מחוזות. המבצרים וטברנות באזור המרכז.







קולינריה בבודפשט - אוכל הונגרי 




גם בלב של בודפשט העירונית, ניתן למצוא ממאכלים הכפריים של הונגריה - אם אתה יודע איפה לחפש.  המטבח ההונגרי נמצא במסעדות ברחבי בודפשט וכן בשווקים המקומיים ההומים של העיר, דוכנים של אוכל ברחוב הרועש, וברים של יינות משובחים.  המבקרים יכולים ליהנות מאוכל חריף קלאסי וללג ברנדי pálinka תוצרת בית וליהנות מאוכל אותנטי של הונגריה .






  Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה