מדריך טיולים לסנטוריני יוון

מדריך טיולים לסנטוריני יוון 



הידעת כי כל הקומפלקס של איי סנטוריני הוא עדיין הר געש פעיל (כמו Methana, Mílos ו Nísiros) וכנראה הר הגעש היחיד בעולם המכתש שלו הוא בים? האיים שיצרו את סנטוריני נולדו כתוצאה מפעילות געשית אינטנסיבית; התרחשו 12 התפרצויות אדירות, אחת לכל 20,000 שנה בערך, וכל התפרצות אלימה גרמה לקריסת חלקו המרכזי של הר געש ויצירת מכתש גדול (קלדרה). הר הגעש, לעומת זאת, הצליח לשחזר את עצמו שוב ושוב. ניתן להגיע לסנטוריני בטיסה או בשייט  אל תחשבו פעמיים!  ההנאה מובטחת.





סנטוריני כיעד רומנטי 
סנטוריני נחשב המקום המבוקש ביותר לאחד המקומות הרומנטיים, שכן אין מקומות רבים בעולם שבו אתה יכול ליהנות מים צלולים להפליא בעודך יושב על שפת הר געש פעיל מסיבי באמצע הים! לאי יש מוניטין הולך וגדל כמו "יעד החתונה" לזוגות לא רק מיוון אלא מכל רחבי העולם. טיול סנטוריני עם בן זוג הוא חלום והחלפות הנשיקות מתחת לשקיעה המפורסמת של סנטוריני - החוויה הרומנטית האולטימטיבית!


אטרקציות תיירות בסנטוריני 
פירה Firá היא הבירה הציורית של האי; שוכב גבוה על שפת הקלדרה, הוא נראה כמו ציור נפלא. Firá, יחד עם Oia, Imerovígli ו Firostefáni ממוקמת גבוה מעל צוק, ונקראת המרפסת של סנטוריני, אשר מציעה נוף מדהים של הר הגעש. כפרים קטנים אחרים מפורסמים הם Akrotíri ו- Méssa Vounó, עם האתרים הארכיאולוגיים המפורסמים שלהם, Pýrgos, Karterádes, Emporió, Ammoúdi, Finikiá, Períssa, Perívolos, Megalohóri, Kamári, Messariá ו- Monólithos: חלק מהכפרים קוסמופוליטיים חלקם שלווים יותר; הם מוקפים בכרמים עצומים;  משולבת בצוקים  עם טירות המציעים נופים מדהימים מעל הים האגאי. השקיעה באווירה המסורתית הייחודית של הכפרים היא חוויה יוצאת מהכלל.
פירוסטפני Firostefani ממוקם בין Fira ו Imerovigli ונחשב למיקום עם הנוף הטוב ביותר על האי אחת מהשכונות הציורית ביותר שלווה של האי. גם אם זה נחשב כפר נפרד, Firostefani הוא המשכו הטבעי של פירה. באזור יש מספר מסעדות ובתי קפה, אך הוא גם קרוב לפירה (Fira).

אימרוביגליImerovigli הוא כפר מסורתי הממוקם על צוק גבוה יותר. לפני הכפר יש סלע ענק שנקרא Skaros, אשר עד 1800 היה חלק של האדמה היה טירה שבה כל משרדי הניהול של האי היו ממוקמים. כמעט כל בניין לא ניצל מרעידת האדמה של 1956, ובתי הצוקים ננטשו. היום Imerovigli הוא כפר יפה ושקט אבל בשל הנוף הנפלא של הר הגעש ואת קלדרה נחשב כאחד האזורים היוקרתיים בלינה בסנטוריני.

 Ia  או Oia ממוקם בחלק הצפוני של סנטוריני. הכפר נהרס ברעידת האדמה 1956 ומעולם לא התאושש לחלוטין מאז. הכפר שונה לחלוטין ושקט יותר מעיר הבירה, פירה. עם זאת, הרחובות שלה מלאים בחנויות, בוטיקים תכשיטים יקרים, בתי קפה ומסעדות. Ia מפורסם בשקיעה המדהימה שלה, שנחשבה על ידי רבים כמו השקיעה הטובה ביותר ביוון אחד הטובים בעולם, ואת הרחובות הצרים שלה והצפופים אהודים בעיקר על ידי תיירים. מומלץ  לצפות בשקיעה מ"קסטרו" (טירה ביוונית) הקירות. הלבן בהיר של בתים וכיפות כחולות של כנסיות מנוגדים לכחול העמוק של הים האגאי ומשלימים את הנוף באלגנטיות.

קמריKamari ממוקם בצד הדרומי של Santorini. יש לו היסטוריה נהדרת מאחר היה אחד הנקודות החשובות והאסטרטגיות ביותר על האי לאחר הירידה של אקרוטירי בימי קדם. הוא נהרס לחלוטין ונבנה מחדש לאחר רעידת האדמה של 1956 והיום הוא נחשב לנקודה חמה תיירותית. האזור ידוע בחוף היפה שלו אשר משתרע כל הדרך מונוליטוס. בקרבת החוף האורחים יכולים למצוא בתי מלון, מסעדות, ברים וחנויות רבות אשר יכול להתאים לכל תקציב ולכל טעם.  ב -15 באוגוסט יש חג גדול מאורגן בכנסייה וזה הזמן הטוב ביותר לבקר בו ולטעום מחגי יוון.

פריסה Perissa ממוקם ליד הכפר אמפוריו והוא חוף אינסופי עם חלוקים שחורים במקום חול. מה שהופך את החוף זה שונה כי הוא מוגן מפני "meltemia" (רוחות הקיץ של הים האגאי). המים עמוקים וקרים דיים, אך המים הקריסטליים מפצים על כך. ליד פריסה שקרים Profitis Ilias ההר אשר מגן על החוף מן הרוחות הצפוניות. בחוף יש מסעדות וטברנות, בהן האורחים יכולים לטעום מאכלים מקומיים.

אקרוטירי Akrotiri הכפר נבנה בצד הדרומי של האי, כ 12 ק"מ מ פירה. החפירות באזור זה העלו את העיר העתיקה של האקרופוליס. באותו הכפר יש גם טירה ונציאנית מן הכיבוש הוונציאני של האי במהלך ימי הביניים. יש הרבה בתי מלון, מסעדות וטברנות באזור.



חוויה קולינרית בסנטוריני


ביקור בסנטוריני הוא החוויה הגסטרונומית האולטימטיבית, שכן האי הוא גן עדן קולינרי אמיתי! פנקו את בלוטות הטעם שלכם למוצרים מסורתיים כמו: עגבניות שרי, צמחי ביצה לבנים, פאבה, צלפים ו"הלור טיר ", סוג מיוחד של גבינת עיזים טריים שנמצאה על האי,  כמה יינות יוצאי דופן המיוצרים מענבים גדל באדמה הוולקנית של האי! Asyrtiko, Athyri, Aidani, Mantilaria ו Mavrotragano הם רק כמה סוגים ייחודיים מהיקבים המפורסמים של האי (חלקם פועלים גם כמוזיאון) או במסעדות.


 



החופים הוולקנים בסנטוריני 
תוכלו להתענג על אוצרות הים של סנטוריני וליהנות ממימי מים כחולים עמוקים עם חול לבן, אדום או שחור או חלוקי נחל וולקניים, תצורות סלע מרהיבות ונופים מרשימים. סנטוריני, הקרקע הוולקנית הצעירה ביותר במזרח הים התיכון, מחכה לכם!  תוכלו לחוות לעצמכם את הרומנטיקה והקסם של פעם ב-בחיים של הפנינה הזאת של האגאי.


מלונות מומלצים בסנטוריני יוון 

סנטוריני היא יעד תיירותי מפורסם ומציעה מגוון רחב של בתי מלון איכותיים, דירות מלון נוחות, מלונות מפוארים וחדרי אירוח מאורגנים. האכסנייות בסנטוריני הם בטוחים ומספקים  שירותים בלעדיים. התיירים ימצאו חדר או דירה שמתאימים להם ולתקציב שלהם.
 ברוב הכפרים. החדרים בכפרים המרכזיים שיש בהם נוף מן הקלדרה המפורסמת או הר הגעש, כגון Fira, Firostefani, Imerovigli ו- Ia הם בדרך כלל יקרים יותר מאחרים בצד הדרומי-מזרחי של כפרי האי, כגון Kamari , פריסה או פריבולוס. זה לא אומר שחדרים אלה מציעים שירותים טובים יותר או חדרים מפוארים ונוחים יותר מאשר אחרים; יש גם מלונות מפוארים בכפרים הדרום-מזרחיים המספקים לאורחים את כל הנוחות שהם עשויים להזדקק להם במהלך החופשה והשירותים הבלעדיים שלהם.
 באופן כללי מלונות או דירות בכפרים מרכזיים קרובים יותר לחיי הלילה ולמרכז הקניות של האי, אבל הם רחוקים מן החופים השוכנים בצד המזרחי של סנטוריני. זו הסיבה מדוע משפחות רבות המבקרות את האי  בוחרים בתי מלון או דירות בכפרים בחלק הצפוני של סנטוריני, קרוב לחופים. עבור אלה המעדיפים את הטבע יש 2 אתרי קמפינג ב סנטוריני, אחד ב Fira ואחד ב פריסה.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה