צפון איסלנד אטרקציות תיירות

צפון איסלנד 



Booking.com


האטרקציות המרכזיות באזור צפון איסלנד הינו אחד מהאזורים הפוריים והמנוגדים ביותר באי, שמלא בהרים מצד אחד, עמקים מצד שני ובין לבין גם בשדות לבה ובנהרות שמתעקלים סביב הגבעות. ענף התיירות פורח באזור זה, כך שתוכלו למצוא מגוון פעילויות במשך שהותכם במקום. אתם יכולים לעשות סקי בשלג, לדוג, לרכב על סוסים, לצפות בלווייתנים שמתקרבים אל החוף ולסייר בין העיריות השונות של האזור. למידע נוסף על האטרקציות בצפון איסלנד, בקרו באתר התיירות הרשמי של צפון איסלנד.







חצי האי וסטנס (Vatnsnes)- אם אתם מעוניינים לראות כלבי ים, מומלץ לבקר בחצי האי וסטנס, שמפורסם בעיקר הודות למושבות הגדולות של כלבי הים הנמצאות בו. תוכלו לתצפת על כלבי הים מתוך בקתות תצפית שנבנו במיוחד לשם מטרה זו, בצדו המזרחי של חצי האי. מומלץ להצטייד במשקפת. מלבד כלבי הים, תוכלו למצוא באזור להקות גדולות של ציפורים וכמובן, נופים מרהיבים. 

אגם מיוואטן (Mývatn)-אגם זה הינו אגם רדוד הממוקם לא הרחק מהר הגעש קרפלה (Krafla), באזור בו קיימת פעילות געשית פעילה. האגם נוצר לפני כ-2300 שנים, בעת התפרצות געשית מסיבית. שמו של האגם באיסלנדית, "מיוואטן", בתרגום לעברית הוא "אגם היבחושים". האגם זכה להיקרא כך הודות לברחשים הרבים ששורצים במקום במהלך כל הקיץ. תיירים רבים מגיעים אל האגם בכדי להתרשם מהמספר העצום של ציפורים שמגיעות אליו בכל קיץ, וכן בכדי להתרשם מהנופים המיוחדים שסובבים את האגם: מכתשי ענק, בריכות בוץ, מעיינות גופרית מבעבעים ושאריות קפואות מהתפרצויות טריות של הרי הגעש באזור.אגם מיוואטן, נהר לקסה (Laxá) והאזור הביצתי שמסביב מוכרז כשמורת טבע. מלבד האגם, תוכלו לבקר במגוון האתרים הקיימים מסביבו. "המצודה השחורה", או "דימובורגיר" (Dimmuborgir) אתר בו תוכלו למצוא תצורות רבות עשויות סלעי לבה המזכירות נוף מפלנטה אחרת.  אתם יכולים להסתובב בין התצורות השונות באמצעות הליכה על שלושה שבילי הליכה מסומנים שונים. המצודה השחורה נמצאת במרחק של כ-15 דקות נסיעה מהאגם. אתר נוסף ששווה לעצור ולבקר בו הוא הר הגעש קוורפיאטל (Hverfjall), שמתנשא לגובה של 163 מטרים. המכתש של הר הגעש הינו בקוטר של קילומטר אחד ועומקו מגיע עד ל-140 מטרים. במרכז הלוע תוכלו לראות חרוט. המרחק מהר הגעש אל האגם הוא כ-10 דקות נסיעה. אם אתם בעניין של רחצה בבריכות הגיאותרמיות הטבעיות, אתם יכולים לבקר בבריכות הטבעיות של מיוואטן (Mývatn Nature Baths), שמהוות תחליף זול ל"לגונה הכחולה". הבריכות פועלות בקיץ בין השעות 9:00-24:00 ובחורף בין השעות 12:00-22:00. במרחק של כ-45 דקות נסיעה מהאגם, תמצאו את מערת הלבה לופטאליר (Lofthellir Lava Cave). במערה זו תמצאו את פסלי הקרח הטבעיים המרשימים ביותר באיסלנד. 


 העיריות המרכזיות באזור אקוריירי (Akureyri; כשעה נסיעה מאגם מיוואטן) אקוריירי הינה עירייה יפהפה באזור הצפון-מזרחי של איסלנד, 60 קילומטרים דרומית לחוג הארקטי. אקוריירי היא האזור העירוני השני בגודלו באיסלנד, אחרי עיר הבירה רייקיאוויק, ולכן נקראת פעמים רבות "בירת הצפון". העירייה הינה יעד תיירותי פופולארי בצפון איסלנד ותוכלו למצוא בה מגוון אטרקציות מעניינות, ביניהם את הגן הבוטני הצפוני ביותר בעולם, המחזיק בתוכו את מרבית מן הצמחים הקיימים באיסלנד, נוסף על 7500 מינים שאינם מקומיים.
Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה