דרום איסלנד אטרקציות תיירות

דרום איסלנד 
האטרקציות המרכזיות באזור בדרום איסלנד

 תמצאו מספר רב של אטרקציות פופולאריות במיוחד ורבים טוענים שבאזור זה של האי קיימים המראות המרהיבים ביותר. בין האטרקציות שקיימות במקום תמצאו כאן את הר הגעש הפעיל ביותר באיסלנד, הר הגעש הקלה (Hekla), שידוע גם בתור "השער לגיהינום"



Booking.com
 הפארק הלאומי ואטנאיוקול (Vatnajokull National Park)- הפארק הלאומי העצום מקיף את קרחון ואטנאיוקול ואת סביבתו, וכולל בשטחו את הפארקים הלאומיים שבעבר היו קיימים בסקאפטאפל (Skaftafell) וביוקולסארגליופור (Jökulsárgljúfur). גולת הכותרת של הפארק היא ללא ספק קרחון ואטנאיוקול, הקרחון הגדול ביותר באירופה ומצליח להסתיר מעיני המתבונן מספר הרים, מישורים, עמקים ואפילו כמה הרי געש פעילים. מלבד הקרחון, תמצאו בפארק הלאומי גם ביצות רחבות שבסביבתן חיים איילים ואווזים וורודי-גפיים, הרים גבוהים במיוחד, נהרות עוצמתיים ועוד נופים מרהיבים. תוכלו למצוא מרכזי מבקרים שארבע נקודות ברחבי הפארק: Skaftafell ו-Höfn בדרום-מזרח, Skriðuklaustur במזרח ו-Jökulsárgljúfur בצפון-מזרח. מרכזי המבקרים שבדרום-מזרח פתוחים במשך כל ימות השנה. שני מרכזי המבקרים הנוספים פתוחים מתחילת האביב ועד הסתיו. שעות הפתיחה משתנות משנה לשנה, כך שמומלץ להתעדכן לשעות מדויקות. 






פארק הגייזרים (Geyser Park) בפארק הגייזרים שבעמק הוייקדאלור (Haukadalur Valley) תמצאו מספר רב של גייזרים מופלאים. "הגייזר הגדול" (Big Geysir) הוא אחד מהאטרקציות הפופולאריות ביותר בפארק, שמושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה. מדענים מעריכים שהגייזר נוצר בסוף המאה ה-13, כשסדרה של רעידות אדמה חזקות הכו באזור וההתפרצות של הר הגעש הקלה (Hekla) פגע בעמק שבו הגייזר ממוקם.  הגייזר "סטרוקור" (Strokkur) תופס  את מקומו כגייזר הפופולארי בסביבה. הגייזר הזה מתפרץ בתדירות גבוהה יחסית, בכל 4-8 דקות בממוצע, וסילוני המים החמים שמתפרצים ממנו מגיעים עד לגובה של 40 מטרים!  בפארק פעילותגיאותרמית של העמק. לאורך כל העמק תוכלו לראות מים, בוץ וגופרית המבעבעים מפתחים באדמה. פה ושם תוכלו גם לשמוע שריקות קיטור הנשמעות מתחת לאדמה. ואם אתם מריחים ריח של ביצים רקובות ושמים לב לאדמה האפורה באזור, דעו שהסיבה לכך היא החיידק הפריתי החי בטמפרטורה של 60 מעלות ובסביבה של מימן גופרתי. 






לגונת הקרח יוקולסורלון (Jökulsárlón)-  הלגונה היא גם האגם העמוק ביותר באיסלנד, שמגיע לעומק של עד 250 מטרים. בשל ההתחממות הגלובאלית, קיימים גושי קרח רבים כל כך בלגונה. אחת מהדרכים הפופולאריות והייחודיות ביותר לראות את לגונת הקרח היא באמצעות שייט בסירה ים-יבשתית. הסירה נכנסת בנסיעה לתוך הלגונה ושטה בין הקרחונים השונים. במהלך הסיור המודרך, שאורך בין 30 ל-40 דקות, תוכלו ללמוד על הגיאולוגיה של האזור, על ההבדלים שבין קרח רגיל לקרח העשוי מקרחון, לצפות בכלבי ים משתזפים על הקרחונים ואם אתם ממש במצב רוח הרפתקני, לטעום חתיכה מהקרח, שנמצא בלגונה כבר קרוב לאלף שנים. 


דירהוליי (Dyrhólaey) דירהוליי הוא צוק שמתנשא לגובה של 120 מטרים ומהווה את הנקודה הדרומית ביותר באיסלנד. המקום נקרא על שם הסלע המפורסם שיוצא מקצה הצוק אל הים ונראה כמו קשת.  אזור דירהוליי הוכרז כשמורת טבע בשנת 1978 ובעונת הצפרות תוכלו למצוא באזור מספר רב של מושבות של עופות ימיות, בעיקר של תוכי ים (Puffins). אחד מהסימנים הבולטים ביותר של דירהוליי הם עמודי הבזלת שיוצאים מהים דרומית לעיריית ויק.  מלבד הצוק והציפורים שבאזור, תוכלו למצוא כאן גם מגדלור מרשים וחוף ים שחור, בו תוכלו למצוא תצורות סלע שונות ומרשימות של לבה קפואה ואם יתמזל מזלכם, גם מספר כלבי ים משתזפים על החוף. 


הפארק הלאומי ת'ינגווליר (Þingvellir National Park) הפלא הטבעי המרכזי בפארק הלאומי הינו אגם ת'ינגוואלאוואן (Þingvallavatn Lake), האגם הטבעי הגדול ביותר באיסלנד, שמתפרס על פני שטח של 83 קילומטרים מרובעים. שלושה איים קיימים בתוך האגם. כמו כן, באגם תמצאו ארבעה מינים נפרדים של טרוטה קוטבית (Arctic Charr).  רבים מגיעים אל הפארק הלאומי על מנת לצלול באחד מאזורי הצלילה המוגדרים שקיימים בפארק: Silfra ו-Davíðsgj. הפארק הוא אחד מהנקודות הטובות ביותר לצלילה באיסלנד, בשל הראות המעולה מתחת למים הקרים של האזור. מרכז המבקרים של הפארק ממוקם בקרבת נקודת התצפית ב-Hakið. בתוך המרכז תוכלו לסייר בין תערוכות אינטראקטיביות.

העיריות המרכזיות באזור קוורגרדי (Hveragerði; כ-40 דקות נסיעה מרייקיאוויק) קוורגרדי ידועה כ"עיריית החממות", שכן בשום מקום אחר באיסלנד לא תמצאו ריכוז רב כל כך של חממות וזאת הודות לפעילות הגיאותרמית הרבה באזור. החממות של העירייה מופעלות באמצעות מים חמים המוזרמים לתוכן ממעיין גיאותרמי שקיים באזור. כמות גדולה של אנשים עוברים דרך או על יד העירייה מדי שנה, בשל מיקומה האסטרטגי בדרך לעיר הבירה רייקיאוויק. וכן בשל המאפיין הבולט של העירייה: הפעילות הגיאותרמית השולטת באזור. כשתסתובבו בין רחובותיה של העירייה, שימו לב לקיטור היוצא מחצרות הבתים של התושבים.
Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה