חצי האי רייקיאנס איסלנד אטרקציות תיירות

חצי האי רייקיאנס האטרקציות המרכזיות באזור 










מדובר באחד מהאזורים הגיאותרמיים ביותר באיסלנד, שבשטחו תוכלו למצוא את "הלגונה הכחולה" המפורסמת. לאורך החופים של חצי האי תמצאו אינספור מגדלורים והרבה פחות עיריות. למידע נוסף על האטרקציות בחצי האי רייקיאנס, בקרו באתר התיירות הרשמי של חצי האי רייקיאנס.



Booking.com

הלגונה הכחולה (Blue Lagoon)- הלגונה היא אחת מהאטרקציות המפורסמות ביותר באיסלנד ונחשבת לספא גיאותרמי מהמפורסמים בעולם. הלגונה נוצרה בשנות ה-70, כשתחנת הכוח הגיאותרמית סווארטסנגי (Svartsengi), החלה להזרים, ללא כל מחשבה מוקדמת, מים עשירים במלח, אצות וסיליקה אל האזור, מה שיצר מעין סידן. המקומיים ההרפתקנים טבלו בבריכה שנוצרה וגילו שהטבילה מקלה על בעיות עור ובייחוד על פסוריאזיס. המים החמים של הלגונה מלאים במינרלים כמו גופרית וסיליקה, לכן צבעם של המים הוא כחלחל-ירקרק.  מחלות עור או שסתם לפינוק, אתם יכולים לבקר בקליניקה הגדולה והספא שקיימים כיום בלגונה הכחולה. שימו לב שלפני הכניסה למים, יהיה עליכם להתקלח במקלחות ולסבן את עצמכם. איך תגיעו ללגונה? קיימים שירותי הסעה מעיר הבירה רייקיאוויק ומנמל התעופה הבינלאומי קפלאוויק אל הלגונה הכחולה. הנסיעה מרייקיאוויק אורכת כ-45 דקות והנסיעה מנמל התעופה אורכת כ-20 דקות. 

 שעות הפתיחה של הלגונה: שעות הפתיחה משתנות מעונה לעונה. מה-1 ביוני עד ה-30 ביוני הלגונה פתוחה בין השעות 9:00-21:00, מה-1 ביולי עד ה-10 באוגוסט פתוחה בין השעות 9:00-23:30, מה-11 באוגוסט עד ה-31 באוגוסט פתוחה בין השעות 9:00-21:00 ובין ה-1 בספטמבר עד ה-31 במאי פתוחה בין השעות 10:00-20:00. כמה זמן מומלץ לבקר בלגונה? אם כבר לפנק את עצמכם, אז עד הסוף. תקדישו למקום מספר שעות אם לא מספר ימים.







המגדלור של רייקאנס (Reykjanesviti Lighthouse)- בנקודה הדרומית-מערבית ביותר של חצי האי רייקאנס תמצאו את המגדלור העתיק ביותר באיסלנד, שבים מגדירים כמגדלור היפה ביותר באזור. המבנה המקורי של המגדלור נבנה בשנת 1878, אך שמונה שנים מאוחר יותר המבנה נהרס על ידי רעידת אדמה שהכתה באזור. המבנה הנוכחי, שמתנשא לגובה של 31 מטרים, נחנך בשנת 1929. 







גשר בין שתי יבשות (Leif the Lucky's חצי האי רייקאנס נמצא בדיוק מעל נקודת החיבור של שני לוחות טקטוניים: הלוח האמריקאי והלוח האירואסיאתי. בכל שנה, הלוחות מתרחקים זה מזה וכך מגדילים את השטח של איסלנד בכמה סנטימטרים מדי שנה. בחיבור שבין שני הלוחות נבנה גשר להולכי רגל, וגשר זה מסמל את החיבור שבין צפון אמריקה לאירופה. חצו את הגשר  


מרכז איסלנד האטרקציות המרכזיות באזור במשך מאות שנים, לא היה ניתן להגיע אל האזור ההררי של איסלנד, שנמצא בעיקרו במרכז האי. עכשיו, כשהאדם הצליח לסלול כבישים המגיעים אל האזורים ההרריים הללו וליצור רכבי 4X4 שמתאימים לנהיגה בתנאי שטח קשים, יש לכם הזדמנות לראות את אחד מהנופים המרהיבים ביותר בעולם. לא תמצאו כאן עיריות, אלא רק משטחים טבעיים פראיים ואינסופיים.



Booking.com
 שמורת תורסמורק (Þórsmörk Reserve)- שמורה זו כוללת בתוכה רכס הרים שנקרא על שם אל הרעם הוויקינגי, תור. הרכס מוקף בשלושה קרחונים: Myrdalsjokull, אייפיאטלאיוקול (Eyjafjallajokull) וטינדאפיאטלאיוקול (Tindfjallajokull) ובסביבה תוכלו למצוא עמקים ירוקים, פלגים יפהפיים ונהרות סוערים, שהופכים את השמורה לאחד מהיעדים הפופולאריים ביותר בקרב מטיילים באיסלנד. קיימים מגוון מסלולי הליכה באזור, החל מהליכה על הקרחונים וכלה בהליכה אל תוך קניון Stakkholtsgjá, בו תמצאו מפל מים יפה. איך תגיעו לשמורה? ההגעה אל השמורה אפשרית רק באמצעות רכבי שטח. או סיור מודרך אל השמורה. כמה זמן מומלץ לבקר בשמורה? לפחות יום אחד. 

שמורת לנדמנלאוגר (Landmannalaugar Reserve)-שמורה זו ממוקמת בדרום-מרכז איסלנד, לא הרחק מהר הגעש הקלה, בין הרים צבעוניים ומרשימים שהופכים את האזור לאחד מהאזורים היפים במרכז האי. בשמורה תמצאו מספר רב של בריכות טבעיות קרות וחמות כאחד. בחלק מהבריכות אתם אפילו תוכלו להתרחץ. בקרבת אכסניית הנוער שנמצאת על יד מרכז המבקרים של השמורה תמצאו בריכה טבעית, שבה קיימים תנאים אידיאליים לרחצה. מלבד בריכות טבעיות, תוכלו למצוא בשמורה רכסי הרים העשויים מסלע וולקני הדומה לגרניט, שדות לבה רחבים וגייזרים הפורצים מסדקים באדמה. בשמורת לנדמנלאוגר תוכלו להתחיל את אחד מהטרקים המפורסמים ביותר בעולם וללא ספק הטרק הידוע ביותר באיסלנד, טרק לנדמנלאוגר-תורסמורק (Landmannalaugar Þórsmörk). הטרק מתחיל באזור המעיינות החמים של שמורת לנדמנלאוגר ומסתיים בעמק שמורת תורסמורק, המסלול אורך כ-4 ימים ועובר דרך מגוון נופים, ביניהם הרים צבעוניים, קרחונים מרשימים, מעיינות גיאותרמיים חמים, אגמים גדולים ונהרות סוערים. 

דרך ספרנגיסאנדור (Sprengisandur Route)- כיום ניתן לעבור בדרך, שמכונה דרך F26, רק באמצעות נסיעה ברכב 4X4. לפני שאתם נכנסים אל הדרך, מומלץ להתעדכן בתנאי השטח, שכן בימים חמים הנהרות שבדרך עשויות לעלות על גדותיהם. לאורך דרך ספרנגיסאנדור תמצאו מספר אתרים מעניינים. אחד מהאתרים היפים ביותר לאורך הדרך הוא מפל אלדייארפוס (Aldeyjarfoss Falls), שמימיו מגיעים מקרחון ואטניוקול (Vatnajökull) הענק שמפשיר בכל יום קצת. המפל מגיע לגובה של כ-20 מטרים ונחשב לאחד מהמפלים היפים באזור. על אף שהדרך המומלצת ביותר היא לנסוע בדרך באמצעות רכב 4X4, בחודשי הקיץ (יולי ואוגוסט) תוכלו ליהנות מתחבורה ציבורית המגיעה אל הדרך, אשר מופעלת על ידי חברת Reykjavik Express. קווי הנסיעה a17 ו-17 שפועלים בין רייקיאוויק לאגם מיוואטן, עוברים לאורך הדרך ועוצרים במספר נקודות מרכזיות לאורכה. הנסיעה מרייקיאוויק ועד לאגם אורכת כ-11 שעות, כך שמומלץ להצטייד בכרית ושמיכה. קווים נוספים שמגיעים אל הדרך הם קווי a14 ו-14, שנוסעים בין לנדמנלאוגר לאגם מיואטן ועוצרים גם הם בנקודות המרכזיות לאורך הדרך. נסיעה זו קצרה יותר ואורכת רק 10 שעות! הנסיעה בדרך מתחילתה ועד סופה אורכת כשלוש שעות, בהתאם לקצב הנסיעה. 



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה