הריביירה הצרפתית


הריביירה הצרפתית משתרעת על חלקו המזרחי של חבל הארץ "פרובנס וחוף התכלת". גבולות החבל נקבעו על ידי הטבע: במערב  - נהר הרון; בדרום - הים התיכון ; בצפון - קו סיום עצי הזית; ובמזרח הרי האלפים והגבול שנע עם השנים בין איטליה לצרפת.





Booking.com



בריביירה הצרפתית חופי תכלת מרשימים, מפרצים בצורת קונכיות יורים חופי רחצה טבעיים בחלק מהערים, או לשונות יבשה בים שניתן להשקיף עליהן לאורך דרכי נוף מרהיבות המאפיינות את האזור.

בחבל ארץ זה מגלים נופים הררים זרועים נקיקים וקניונים מחד ואת הרי האלפים הימיים הנושקים למים התכולים מאידך. דרכי נוף נשגבות, מהממות ביופיין, נוסח קניון וורדון או הדרך למונקו ולריביירה האיטלקית. אזורי גידול גפנים לצד שדות לוונדר, הבשמים באיזור. ערי חוף אלגנטיות ומהודרות לצד עיירות וכפרים שהזמן כאילו עצר בהם מלכת. עיירות תלויות, מוקפות חומה, נישאות על ראש גבעה נוסח סנט פול או גורדון, לצד עיירות חוף ודייג דוגמת סן טרופז או קאסיס. לכל עיר, עיירה או כפר מאפיינים ייחודיים. אתרים היסטוריים, פסטיבלים וקרנבלים ייחודים, מאכלים אופייניים, יינות וליקרים, מוזיאונים, גלריות ושכיות חמדה. לא ייפלא אפוא שהאזור הפך לגן עדן כחול כפי שהגדיר אותו מארק שאגאל, מוקד משיכה לצרפתים ולתיירים בהמוניהם.

מקומות מומלצים בריביירה הצרפתית  :


ניס הצרפתייה האיטלקית - בעקבות המלכה ויקטוריה נהרו לכאן אנגלים רבים והקימו וילות ובתי מלון יוקרתיים. המקום מארח היום את מוזיאון שאגאל, מוזיאון מאטיס, מוזיאון לארכיאולוגיה ועוד.
להמשך ניס הצרפתייה האיטלקית


נסיכות מונקו במרחק לא רב מהגבול האיטלקי, תחומה בין עיירות צרפתיות משני צדיה, נמצאת נסיכות מונקו הקטנה. תחומה בין שני מצוקים נישאים מעל פני הים: מונקו מחד, ומונטה קארלו מאידך.
להמשך נסיכות מונקו


מצוקי נהר הוורדון והארטובי מציעים את אחד מאתרי הנוף הדרמטיים ביותר באירופה. במקומות מסוימים הנהר זורם בעומק של עד 800 מטר בין קירות זקופים וברוחב של שמונה מטרים ביניהם. מימי נהר הוורדון מתנקזים לאגם מלאכותי רחב ידיים הניבט למרחוק במימיו הכחולים.
להמשך קניון וורדון


קאן הפכה למוקד יוקרתי ונוצץ, שופע כוכבים, כוכבניות, במאים, אנשי תקשורת ומפורסמים הפוקדים את העיר ומאכלסים את בתי המלון היוקרתיים. פרס דקל הזהב נתן תנופה אדירה לעיר וכיום העיר זוהרת וראוותנית כל ימות השנה. להמשך קאן הנוצצת והמתוקשרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה