ניס - הצרפתיייה האיטלקית

ניס - קצת היסטוריה
בפי היוונים ניקאיה Nikaia. העיר שימשה תחנת מסחר. הרומאים הקימו קולונויה על אחת מהגבעות החולשות על העיר, סימייה Cimiez - רובעאלגנטי בניס, שהגיע לשיא גדולתו בתקופה הוויקטוריאנית, במאה ה - 19. בעקבות המלכה ויקטוריה נהרו לכאן אנגלים רבים והקימו וילות ובתי מלון יוקרתיים. המקום מארח היום את מוזיאון שאגאל, מוזיאון מאטיס, מוזיאון לארכיאולוגיה ועוד.


Booking.com


העיר העתיקה
גבעת הטירה Colline de Chateau וטיילת ארצות המשולש שיוצרים גבולות העיר העתיקה. כדאי לקחת את "הרכבת הקטנה" המובילה לראש הגבעה ולצפות בנוף המרהיב של העיר. במקום שרידי מצודה שחלשה על מבוא הים כמו גם בתי קברות לכל הדתות, גם ליהודים. הצלע השנייה בעיר העתיקה - מכיכר מסנה (שם גאלרי לאפייט) לאורך שדרות ז'אן ז'ורס עד לכיכר גאריבלדי. הצלע השלישית במשולש - קורס סאלייה Cours Saleya. המקום משנה את צביונו מדי יום: בבוקר - שוק פרחים ומזון - כמיטב המסורת הצרפתית ובערב פותחים שולחנות והמקום הופך למרכז מסעדות שוקק חיים, שבו מוצעים מיטב המאכלים.



טיילת האנגלים
שערי קורס סאלייה מוציאים אותך לטיילת שהוקמה ביוזמת אזרחי ניס, יוצאי אנגליה, שהתיישבו בעיר והפכו אותה למרכז נופש לאצילי אירופה. לאורך הטיילת בתי מלון מפוארים, בתי דירות יוקרתיים. בתי קפה ומסעדות, סככות ישיבה כמו גם בתי קזינו ותיאטרון.



הקתדרלה הרוסית
סנט ניקולא היא מזכרת מבית רומנוב ומהצאר האחרון, ניקולאי השני. נחנכה בניס בשנת 1912 והינה כנסיית הבצלים השנייה בגודלה מחוץ לרוסיה. מאוד עשירה ומושקעת הן מבחוץ והן מבפנים.



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה