קופנהגן בירת דנמרק



קופנהגן, בירת דנמרק היא עיר שמחה ותוססת, מלאה בארמונות, כיכרות, תעלות מים וגנים. השמש זורחת בקיץ במשך 18 שעות ביממה, התושבים באמת נחמדים, ויש המון מה לעשות שם.
בלשכת המידע בכיכר העירייה ניתן למצוא את כרטיס הפלא "קופנהגן קארד פלוס", כרטיס שמקנה במשך 72 שעות רצופות נסיעות חינם ברכבת, במטרו ובאוטובוסים הציבוריים וכניסה חינם ל- 70 מוזיאונים. דנמרק המישורית היא סיבה טובה לרכב על אופניים. בכל כביש יש מסלול מיוחד לרוכבים, ואיש אינו מעז לדחוק אותם לשוליים. יש כאלה שמדוושים תמורת תשלום כמו "טוק-טוק" במזרח ומסיעים זוגות זוגות היושבים מאחור בניחותא וצופים על העיר.
בלשכות התיירות ובמלונות ניתן לקבל את החוברת "קונפהגן השבוע" שבה מפה מצוינת של העיר ומדריך מפורט של כל האתרים, המוזיאונים, אירועי התרבות, סיורים מודרכים, מסעדות, משרדים נחוצים, מידע שימושי ועוד.


Booking.com
כדאי להתחיל את הטיול בכיכר העירייה שם בבית העירייה נמצא "השעון האסטרונומי" העתיק שבנה יאנס אולסן וממגדל הפעמונים בראשו של בית העירייה ניתן לצפות על העיר שלמטה. מהכיכר נכנסים למדרחוב המפורסם של קופנהגן, המורכב למעשה מכמה וכמה מדרחובים המתפצלים ונפגשים מחדש. בתחילת המדרחוב נמצא המוזיאון Believe it or not, בסיומו של המדרחוב נמצא גם המוזיאון "שיאי גינס" וכן מוזיאון "הטבק" ובמוזיאון "ג'ורג' ג'נסן" לעיצוב. במדרחובים היוצאים מן המדרחוב הראשי נמצאים המוזיאון ל"אירוטיקה" בית הכנסת הגדול והמגדל העגול, שהוא אחד מסמליה הבולטים של קונפהגן. גובהו של המגדל הציורי רק 36 מטרים, אבל כדי לטפס אל פסגתו יש לעשות מסלול לולייני ארוך ומפרק, עניין שבהחלט לא מומלץ לאנשים נטולי כושר. רחוב "ניהאבן" Nihaven רחוב הכי עליז ושמח בקונפהגן. הרחוב יושב על תעלת מים ונראה בדיוק כמו רחוב טיפוסי באמסטרדם, מלא וגדוש במסעדות ובפאבים. לצד כיכר Kongens Nytorv נמצאים התיאטרון המלכותי, האופרה והבלט.






באי קטנטן ממזרח למרכז העיר אפשר לבקר במוזיאון על שם הפסל הנודע טורבלדסן, במצודת כריסטיאנסבורג, במוזיאון לתולדות התיאטרון, במוזיאון הנשק וכן בספרייה הלאומית.



צפונית מערבית למרכז העיר נמצא קומפלקס ענק של גנים והמון ירוק בעיניים: "גני רוזנברג", שבהם שוכן "ארמון רוזנברג" המפואר, ו"הגנים הבוטניים", שבהם צמחייה עשירה המשתנה עם עונות השנה.







גני טיבולי, כן יש גם בקונפהגן, גן שעשועים. לצד מתקנים משוכללים ושלל אטרקציות, הגן גדוש בערוגות פרחים מרהיבות, מסעדות ובתי קפה, נערכים בו מופעים, קונצרטים ותחרויות ועם הסגירה זיקוקי דינור צבעוניים ומעל האגם נערך מופע משולב של מזרקות ואורות לייזר.

לצד גני טיבולי נמצאים מוזיאון השעווה של לואי טוסו ומוזיאון ההולגרפיה.





הרובע של ילדי הפרחים "כריסטיאניה" Christiania נמצא מחוץ למסלול הרגיל של התיירים ובאזור הזה מגלים בתים מתוקים או מוזרים, ששופצו וקושטו, בתי קפה של פריקים שנראים כמו משנות השישים ובתי קפה של צעירים שנראים משנות השבעים, המוזיקה הכי חדשנית היא הביטלס.

בילוי נעים, עדן

מבחר מלונות מומלצים בקופנהגן




Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה