סיינה עיר הסמטאות איטליה

סיינה אטרקציות תיירות 



סיינה Siena היא אחת הערים היפות באזור ובאיטליה בכלל. זוהי עיר המשלבת בין סגנון ימי הביניים הכולל סמטאות צרות ורחובות תלולים המשתרעים על פני גבעות העיר לבין עיר מודרנית מלאה במסעדות קטנות ובתי קפה. בדומה לפיזה, גם בה ישנו אזור הקאמפו, הכיכר המרכזית המלאה בהיסטוריה וסיפורים. הכיכר המיוחדת בנויה בצורת מניפה המורכבת מתשעה “קפלים”, שהם סמל למועצת העיר שכללה תשעה חברים. הכיכר המרוצפת אבנים אדומות שוקקת חיים תמיד ומלאה במסעדות ובתי קפה הומים. בקרבת הכיכר נמצא ארמון העיר ומגדל השעון. מדי שנה נערך בקיץ מירוץ הסוסים המסורתי המהווה כבר שנים תחרות בין רובעיה השונים של העיר. מבניה הבולטים של העיר בנויים בסגנון גותי ורומנסקי, התקופה בה בלטה העיר ופרחה. סיינה ידועה גם באמנות שלה. בסיינה נולדה אסכולת האמנות שמטרתה היתה לשמח את העם ולספק הנאה. מסיינה הגיעו מספר ציירים מפורסמים בתקופת הרנסנס. הקאמפו של סיינה נמצאת ממש במרכז העיר וממנה משתלחות שלוש גבעות המהוות את חלקי העיר. במבנה ארמון העיר נמצא גם המוזיאון העירוני שמומלץ לבקר בו. הקתדרלה של סיינה מזכירה במידת מה את הקתדרלה של פיזה ולא במקרה. תכנן אותה האדריכל המפורסם גובאני פיזאנו. מדרום לקתדרלה נמצאת גם גלריית ציורים המאגדת את יצירותיהם של מיטב אמני טוסקנה. ברחובותיה הראשיים של סיינה תוכלו לטייל בין ארמונותיהם של אצילי העיר וליהנות מטיול בעיר יפהפיה שנחשבה ליריבתה המושבעת של פירנצה במשך שנים.





מוזיאון סנטה מריה דלה סקאלה (Santa Maria della Scala)  מהרחוב, סנטה מריה דלה סקאלה נראה כמו סתם מבנה פשוט שהיה בעברו בית חולים, אך כשנכנסים פנימה מתגלה עולם שלם של אומנות ממיטב אמני איטליה. היום המתחם הזה מכיל כמה אולמות תצוגה של פריטי אומנות וארכיאולוגיה, וקירות שמקושטים בציורי קיר מדהימים.

כנסיית סן דומניקו (Basilica di San Domenico) כנסיית סן דומניקו מכונה גם "כנסיית קתרין הקדושה" על שם נזירה שחיה בו בעבר, וראשה ואגודלה עדיין שמורים כאן בתוך מיכל מזהב, כששאר גופה שוכן ברומא. בחלק אחד של הכנסייה ישנו דיוקן שלה, ובאחר ישנה סדרת ציורים של סיפור חייה.

המוזיאון הלאומי של סיינה (Pinacoteca Nazionale di Siena) ממוקם בתוך 2 ארמונות עתיקים שמלאים ביצירות אומנות ההולמים אותם עד מאוד. זהו אחד המוזיאונים החשובים ביותר בכל איטליה, ובתוכו יש כמה וכמה מיצירות האומנות הגדולות ביותר של העם האיטלקי מין המאות ה-13 עד ה-17 - הידועים ביותר שבהן אלו הם ציורים מהמאות ה-14 וה-15, שעשויים על רקע מוזהב.

פונטה גאיה (fonte gaia) המזרקה המדהימה הזו קיבלה שם שמתאים לה ביותר, שכן משמעות המילה "גאיה" היא "מהנה". המזרקה הוקמה באמצע המאה ה-14 בעזרת צינורות מים שעוברים דרך 24 ק"מ עד אליה. הפסלים שבצדיה מתארים קטעים מהספר בראשית, והזאבים הם סמל לרמוס ורומולוס, האחים התאומים שעל פי המיתולוגיה הרומית הקימו את העיר רומא.

פלאצו פובליקו (Palazzo Pubblico) זהו מבנה שבנוי בסגנון גותי ובמקור נערכו בו ישיבות של 9 אנשים, שבכל חודשיים התחלפו בהם המשתתפים מבין בני מעמד הביניים של סיינה. תוכלו לבקר באותו חדר ישיבות, כמו גם במוזיאון אזרחי, היושב בתוככי המבנה, ובו ציורי קיר נהדרים שמתארים את ההיסטוריה של סיינה, מקום מושבה של ממשלת סיינה.


מוזיאון האופרה של הדואומו (Museo dell'Opera Metropolitana) ויטראז' במוזיאון האופרה של הדואומו . כיום הוא משמש כמוזיאון לאומנות נוצרית, ובתוכו חצובים פסלים שנוצרו על ידי האדריכל של המבנה. יש במוזיאון גם עבודות נהדרות ומרשימות של דונטלו ואמנים איטלקיים אחרים, וממרומיו ניתן ליהנות מנוף פנורמי מרשים של סיינה.

בית הטבילה של סן ג'ובאני (Battistero di San Giovanni) בית הטבילה של סן ג'ובאני החלק הפנימי של הכנסיה הגותית מן המאה ה-14 הזו מדהים את כל מי שחוזה בו, והוא נחשב ליצירת אומנות שלמה מתקופת הרנסנס. סביב המזרקה שבמרכז המבנה מתואר סיפור חייו של יוחנן המטביל, וישנם ציורי קיר שנעשו על ידי מיטב האמנים של סיינה, כולל דונטלו, לורנצו גיברטי ויאקופו דלה קוורצ'ה, שגם עיצב את המזרקה עצמה.

טורה דל מנג'ה (Torre del Mangia) מגדל מנג'ה מתנשא מעל כל מבנה אחר בסיינה, פרט לאחד – קתדרלת סיינה. הוא ממוקם לצד בניין העירייה, ונבנה באותו הגובה של קתדרלת סיינה על מנת לסמל על כך שהמדינה והכנסייה הן בעלות כוח שווה. הבנייה ארכה כ-10 שנים, משנת 1338, ובאותה תקופה זה היה המבנה השני הגבוה ביותר בכל איטליה. תוכלו לעלות על 400 המדרגות שבו לגובה 102 מטר, ולצפות בנוף של סיינה מפסגתו.

ספריית פיקולומיני (Biblioteca Piccolomini) ביקור בספרייה מגלה עיצוב פנים מרשים שבמבנה שנוצר במאה ה-16. הספרייה נמצאת בתוך קתדרלת סיינה, והיא נבנתה עבור האפיפיור פיוס השני, שאחיינו היה אחראי על בנייתה, והוא גם זה שבחר בציורים שמעטרים את קירותיה – מתארים את חייו של פיוס השני מהיותו שגריר, דרך שירותו כקרדינל ועד להפיכתו לאפיפיור.



 מלונות מומלצים בסיינה

וילה פורטה רומנה (Hotel Porta Romana) וילה שנבנתה במאה ה-18, מהוילה נשקף נוף נהדר וממוקמת 15 דקות הליכה בלבד מהכיכר המרכזית של סיינה, מפיאצה דל קאמפו (Piazza del Campo).  מקום האירוח ממוקם 100 מטרים מחומות העיר העתיקות של סיינה והוא מוקף בנוף הטוסקני היפה. הוילה ממוקמת כ 20 דקות נסיעה מרפולנו טרמה (Rapolano Terme).






בית החווה אגריטוריזמו איל לבנדטו (Agriturismo Il Lavandeto) שוכן בסיינה (Siena), במרחק של 3.3 ק"מ מפיאצה דל קאמפו (Piazza del Campo), במרחק של 3.5 ק"מ מסן קריסטופורו (San Cristoforo) ובמרחק של 6 ק"מ מהמוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה אטרוסקית (Etruscan Archaeology). פאלאצו קיג'י סראצ'יני (Palazzo Chigi Saracini) וגלריית התמונות הלאומית של סיינה נמצאים שניהם במרחק של 6 ק"מ, ושדה התעופה הקרוב ביותר, גרוסטו (Grosseto), מרוחק 83 ק"מ משם.




מלון היסטורי פאלאצו ראביצה (Palazzo Ravizza) שוכן בלב סיינה (Siena), ומציע חדרים אלגנטיים עם רהיטים האופייניים לשנות ה-20 של המאה הקודמת.  מקום אירוח בניהול משפחתי, שנמצא במרחק של 700 מ' בלבד מפיאצה דל קאמפו (Piazza del Campo). המלון כולל גינה פרטית המשקיפה לנוף הכפרי.
המלון ממוקם בין פאלאצו פובליקו (Palazzo Pubblico) ואוניברסיטת סיינה.









Booking.com
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה