צלילה בקיי קולקר, בליז




התרבות של בליז ייחודית מאוד במאפיינה. זו מדינה שמבחינה תרבותית נמצאת היום בתהליכי התהוות וגיבוש של מוטיבים לאומיים סביבם אפשר לגבש מדינה, מהות ותרבות לאומית. היא מפגש תרבויות נדיר של מזרח רחוק, תרבות המאיה ותרבויות המערב האירופאיות שכן אזרחיה הם גואטמאלים לשעבר, צאצאי בני המאיה הדוברים את השפות הקריאוליות לצד מהגרים רבים מאסיה ומארצות המזרח הרחוק והודו וכולם מושפעים מאוד מהתרבות הבריטית שנותנת בבליז את אותותיה עד היום , השפה הרשמית כאמור- אנגלית.




האטרקציה המרכזית בבליז היא כמובן הצלילה ועל כן רוב המבקרים בה הם צוללנים שרוצים לבקר באתרי השוניות היפים והמפוארים בעולם. לחופיה של בליז קיימים בתי ספר רבים לצלילה בהם ניתן לעבור הכשרה מקצועית לצלילה במים רדודים ואף יותר מכך וכמובן לצלול בשוניות המרשימות. גולת הכותרת של בליז היא כמובן הים שלה שמציע חופים ואתרי צלילה מדהימים בזכותם מגיעים לכאן תיירים אוהבי צלילה ובעלי חיים. בנוסף לעולם הימי המגוון של בליז תוכלו למצוא כאן כפרי מאיה מסורתיים שלא השתנו כמעט, אתרי עתיקות מאיה מעניינים לאוהבי ההיסטוריה התרבות והארכיאולוגיה.

קיי קולקר Caye Caulker, אי שאורכו כשמונה קילומטרים ורוחבו כקילומטר אחד, מורכב כולו משוניות ואלמוגים וממוקם בים הקאריבי. ניתן להגיע אל האי בסירה בלבד, יש טיולים מאורגנים וניתן לשכור סירה. מומלץ בחום.





אם מבקרים בבליז שווה שלא לפספס ביקור באחד מהאיים הקטנים של בליז או באי "סן-פדרו" שהוא כבר די גדול ומיושב או באזור איי "טובקו" שרשרת איים קטנה מאוד עליהם הקימו מספר "צימרים" וניתן להגיע אליהם בסירות מנוע קטנות וליהנות מהחוויה הייחודית של חיים על אי בודד עם עוד מספר מצומצם מאוד של אנשים.



בית ההארחה בלו ווייב (Blue Wave Guest House) יחידות אירוח במרחק צעדים מחוף קיי קאולקר (Caye Caulker). החדרים כוללים טלוויזיה, פינת ישיבה, חדר רחצה ועיצוב בעץ. מקום האירוח כולל מטבח משותף ואזור חוף פרטי. בית ההארחה נמצא במרחק של 600 מ' מהמעבורת המקשרת לסן פדרו (San Pedro). השיט בסירה לסן פדרו ולנמל התעופה הבינלאומי פיליפ גולדסטון (Philip S. W. Goldson) אורך כשעה אחת.







אתר הנופש אנקורג' ביץ' (Anchorage Resort) המציע אזור חוף פרטי ממוקם בחוף אסונסיון (Asunción), במרחק של 1.5 ק"מ משונית המחסום. אזור המסעדות נמצא במרחק של 300 מ' משם. ניתן לארגן סיורים לאתרים ארכאולוגיים ולחור הכחול, כמו גם פעילויות, כגון צלילה ושנורקלינג. נמל התעופה קיי קולקר (Caye Caulker ) נמצא במרחק של 1.6 ק"מ ותחנת המעבורת סן פדרו בליז (San Pedro Belize) במרחק של 700 מ' משם.







אתר הנופש איילנד מג'יק ביץ' (Island Magic Beach Resort) ממוקם ב-קאי קאולקר (Caye Caulker), במרחק של ק"מ אחד מנמל התעופה. המקום מציע טרסת שמש עם בריכת שחייה ובר חוף. החדרים והסוויטות כוללים עיצוב קלאסי, מיזוג אוויר, פינת ישיבה, טלוויזיה בכבלים וחדר רחצה פרטי עם מוצרי טיפוח ללא תשלום. בר החוף מגיש חטיפים ותוכלו למצוא מגוון של מסעדות במרחק של 200 מ׳ משם. ניתן לארגן גם פעילויות כגון שנורקלינג, שייט, צלילה, דיג וסיורים באי. מתחם זה נמצא במרחק של 45 דקות נסיעה בסירה מנמל התעופה סן פדרו (San Pedro Airport), ובמרחק של 10 דקות משדה התעופה בליז (Belize Airport).





מלון אנג'וי (Enjoy Hotel) מציע אירוח בקאיי קולקר (Caye Caulker). תוכלו ליהנות מטרסת שמש. מקום האירוח מציע טלוויזיה בעלת מסך שטוח, מיזוג אוויר. לרשותכם חדר רחצה פרטי. דלפק הקבלה פועל 24 שעות ביממה. סן פדרו (San Pedro) נמצאת במרחק 21 ק"מ מהמלון, ובליז סיטי (Belize City) מרוחקת 33 ק"מ משם. נמל התעופה הקרוב ביותר הוא נמל התעופה הבינלאומי פיליפ ס.וו. גולדסטון (Philip S. W. Goldson International Airport), הממוקם במרחק 38 ק"מ.




אתר הנופש לה איסלה (La Isla Resort) ממוקם על חוף הים בקיי קוקר (Caye Caulker), במרחק של 2 דקות הליכה בלבד מרציף מוניות המים. מסעדות וברים מקומיים שונים נמצאים במרחק של 5 דקות הליכה ממקום האירוח. אתר השחיה Split והבר Lazy Lizard נמצאים במרחק של 15 דקות הליכה משם. תמורת תשלום נוסף, מקום האירוח יכול לארגן העברות לשדה התעופה וטיולי שנורקלינג סביב שונית המחסום של בליז (Belize Barrier Reef) המרוחקת מהחוף. רציף מוניות המים הסמוך מציע תחבורה סדירה לבליז סיטי (Belize City), סן פדרו (San Pedro) וצ'טומל (Chetumal).




מלון טרופיקל פרדייז (Tropical Paradise) ממוקם על חוף הים באי קי קולקר (Caye Caulker), ומציע בר-מסעדה, אינטרנט אלחוטי חינם וחדרים ממוזגים עם נוף לים. מסוף מוניות המים נמצא במרחק של 2 דקות הליכה משם.  דלפק התיור של המלון יכול לספק מידע על פעילויות ברחבי האי. אלו כוללות שנורקלינג או צלילה סביב שונית המחסום של בליז (Belize Barrier Reef), הממוקמת 2 ק"מ מהחוף. ניתן למצוא מגוון רחב של ברים ומסעדות במרחק של 5 דקות הליכה מהמלון. בר Lazy Lizard המפורסם ואתר השחיה בחוף דה ספליט (The Split) נמצאים במרחק של 15 דקות הליכה משם.



Booking.com

 הדקה ה 90
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה