פיזה מגדל הפעמונים הנטוי באיטליה


אטרקציות תיירות בפיזה 

מגדל הפעמונים בפיזה

האתר הבולט בפיזה, שממנו נובע עיקר המוניטין שלה, הוא מגדל הפעמונים הנטוי שלה הקרוי מגדל פיזה אשר הוחל לבנותו בשנת 1173. וכאשר הגיעו לבנית הקומה השלישית התברר כי הוא מתחיל לנטות לצידו. נעשו ניסיונות ליצב אותו במשך זמן הבניה, 200 שנה. בשנת 1992 הוחלט לאסור כניסה למגדל בשל החשש לקריסתו. בוצעו פעולות שיקום, אשר לדעת המומחים, נותנים למגדל אורך חיים של 300 שנה. בשנת 2002 הוא נפתח לקהל. המגדל בנוי בסגנון רומנסקי כשכל קומה בנויה עמודים הניצבים בצורת מעגל וביניהם קשתות. בראש המגדל, בקומתו השמינית נמצא תא הפעמונים.






כיכר הקסמים Piazza dei Miracoli: כיכר רחבת הידיים, המהווה את המרכז הדתי של העיר, ובהארבעה מבנים בולטים וייחודיים מגדל הפעמונים הנטוי של פיזה,  הקתדרלה היפהפיה והמרשימה מבחוץ ומבפנים, הבפטיסטריום (בית הטבילה) של פיזה והקאמפו סאנטו שנמצא בצידו הצפוני של הקאמפו, ומעוטר פרסקאות צבעוניים.

הבפטיסטריום:  בית הטבילה הוא אחד המבנים המרכזיים והבולטים בקאמפו ובפיזה בכלל. הוא נבנה לראשונה ב- 1153 כשסגנון הבניה הוא סגנון רומנסקי. מאוחר יותר בנייתו המשיכה על ידי האדריכל פיזאנו והוא מעוטר גם ביצירות מאוסף היצירות המרשים של משפחת פיזאנו. בניית המבנה הסתיימה באופן סופי ב- 1363 כשנוספה למבנה גם הקתדרלה בסגנון גותי הסמוכה אליו. מבנה הבפטיסטריום הוא מעגלי ובשל האקוסטיקה המדהימה שבו מתקיימים בו גם קונצרטים. המבנה העשוי שיש מקושט ומעוטר כולו ביצירות בסגנון גותי ורומנסקי.

קאמפו סאנטו:  (האדמה הקדושה) נמצא בחלקו הצפוני של אזור הקאמפו. נחשב לאחת האטרקציות המרכזיות בכיכר. הקאמפו סאנטו שימש בעבר כבית עלמין ודרכו עברו תהלוכות לוויות. בעבר היה המקום מעוטר יצירות אמנות רבות. היום נותרו משלל היצירות שתי יצירות מן המאה ה- 14- “ניצחון המוות” ו- “יום הדין האחרון”. במעבר בו ניתן לראות פרסקאות צבעוניים המעטרים אותו. סביב  ניתן לראות ארבעה מבנים שבתוכם וגם מחוצה להם ישנן קשתות. על קירות המבנים ניתן לאות ציורי קיר וגם סרקופגים רומיים.

הקתדרלה של פיזה: הקתדרלה מהווה אף היא את אחד המבנים הבולטים והחשובים ביותר בפיזה. מגדלי הקתדרלה חוצים את קו הרקיע של העיר ובולטים יחד עם המגדל הנטוי על רקע מבני העיר. הקתדלה, או הדואומו בולטת גם בלוחות השיש המהודרים המעטרים אותה בצבעי לבן, ירוק וורוד. תוך הכנסיה מפואר מאוד גם הוא. הכנסיה מעוצבת בסגנון רומנסקי וגותי. הקתדרלה נחשבת למבנה הבנוי בסגנון גותי הרביעי בגודלו בעולם. ניתן לראות את נופה של פיזה מראש הכיפה זה כאשר אתם בכושר לעלות מעל 400 מדרגות.

ארמון קבליירי: בעבר ארמון האבירים. זה המקום בו הוכשרו אבירי מסדר סן סטפן. הארמון שופץ והורחב בתקופת הרנסנס, במאה ה- 16 ע”י וזארי. קורסי הכשרת האבירים בארמון נמשכו עד תחילת המאה ה- 19 בה החליט נפוליאון להפוך את המקום למכללה, Scuola Normale Superiore, אשר לימים הפכה לחלק מאוניברסיטת פיזה. הארמון המרשים מעוטר כולו בפסלים בשלל דמויות וצורות כמו גלגל המזלות ודוכסים שמשלו בחבל טוסקנה. גרם מדרגות כפול ומרשים מוביל אל הכניסה לארמון.


כיכר קבליירי: הכיכר היתה מרכזית מאוד בימי הביניים ובתקופת הרנסנס שופצה לבקשת בני משפחת מדיצ’י. בכיכר נמצא גם ארמון קבליירי לו נקדיש זמן נפרד לאחר שנטייל בכיכר עצמה. בכיכר שוכנת גם כנסיה חשובה אחרת בפיזה- כנסיית סן סטפן. לכיכר, אשר בה התגורר מסדר האבירים של סן סטפנו היה חלק חשוב לאורך השנים בחייה הפוליטיי והאזרחיים של פיזה. הכיכר נחשבת לשניה בחשיבותה בעיר לאחר כיכר הקתדרלה. את הכיכר מקשטת גם מזרקה ופסלים והיא תמיד הומה ושוקקת חיים. הגנים הבוטניים: הגנים הבוטניים של פיזה הם העתיקים ביותר באירופה. הכניסה אל הגנים היא כמו כניסה אל תוך סיפור. הגנים מוקפים חומות אבן ובתוכם בריכות מים, חממות, אוספי צמחים נדירים כמו קקטוסים, ערוגות פרחים ומגוון רחב של צמחי מים. במקום ישנו גם מוזיאון בוטני בו ישנו אוסף של זרעים נדירים.





מלונות מומלצים בפיזה 

מלון גרנד דואומו (Grand Hotel Duomo) נמצא 2 דקות הליכה מכיכר הדואומו (Duomo Square) וממגדל פיזה הנטוי (Leaning Tower of Pisa).  המלון, אשר נבנה בשנות ה-60 של המאה הקודמת, נמצא 20 דקות הליכה מתחנת הרכבת פיזה סנטראלה (Pisa Centrale Railway Station) ו-4 ק"מ מנמל התעופה גלילאו גליליי (Galileo Galilei Airport).








מלון NH פיזה (NH Pisa) ממוקם בבניין מודרני מול תחנת הרכבת פיזה (Pisa Train Station), ומספק אינטרנט אלחוטי חינם. שירות ההסעות מ/אל נמל התעופה עוצר בחזית המלון, והמגדל הנטוי של פיזה נמצא במרחק של 20 דקות הליכה מהמקום.











וילה טאוור אין (Villa Tower Inn) נמצא במרחק של 600 מטרים בלבד מן המגדל הנטוי של פיזה (Pisa) ומכיכר פיאצה דיי מיראקולי (Piazza dei Miracoli). מקום האירוח הזה, השוכן בווילה היסטורית משוחזרת משנות ה-20 של המאה ה-20. המלון השוכן במרכז פיזה, נמצא במרחק של 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת פיזה ס. רוסה (Pisa S. Rossore). תוכלו להגיע אל קו החוף הטוסקני (Tuscan) בתוך 15 דקות נסיעה ברכב.












Booking.com

Save on your hotel - hotelscombined.co.il




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה