קרלובי וארי עיר ספא בצ'כיה

קרלובי וארי Karlovy Vary היא עיר ספא הממוקמת במערב בוהמיה, צ'כיה, על מפגש הנהרות Ohře ו- Teplá, כ- 130 ק"מ מערבית לפראג. היא מפורסמת מבחינה היסטורית בזכות המעיינות החמים שלה. במאה ה- 19, הפכה העיר ליעד תיירותי פופולרי, במיוחד עבור סלבריטאים בינלאומיים שביקרו לטיפול בספא. העיר ידועה גם בשל פסטיבל הסרטים הבינלאומי קרלובי וארי, והליקר הצ'כי הפופולרי Karlovarská Becherovka. יצרנית הזכוכית Moser Glass ממוקמת בקרלובי וארי. העיר נתנה את שמה גם למעדן המפורסם "שזיפי קרלסבאד" ("Carlsbad plums").



נעים לטייל בעיר בנחת ולנשום את המראות והצבעים. מומלץ להגיע לעיר לטיול של יום – יומיים לפחות. ניתן לבלות מספר ימים בעיר ולהינות מתיירות הספא, הספורט והבריאות של העיר. בנוסף, כדאי להקצות זמן לטיול בהרים והיערות הסובבים את העיר, גם זה הוא אחד מסממני ההיכר שלה.


קרלובי וארי היא עיר ספא, וכמתבקש, יש בה מספר רב של בית מרחצאות, גייזרים חמים ותיירות הקשורה במים החמים הנובעים מבטן האדמה. במתחמי הספא והמרפא של העיר השימוש במים החמים מותנה בתשלום, בעוד ברחבי העיר פזורים ברזי מים רבים הזמינים לציבור ללא עלות, מהם זורמים מים בטמפרטורות שונות מהם ניתן לשתות. רבים מהברזים הללו נמצאים באכסנדראות המפורסמות של העיר – מבנים יפים ומעניינים לכשעצמם. ניתן לקבל מפה בה מסומנות האכסנדראות השונות בדוכן התיירות ובכל בית מלון בעיר. בין המפורסמות שבאכסנדראות ניתן למנות את מיל קולונאדה (Mill Colonnade), ורידלני קולונאדה (Vřídelní kolonáda) וטרזני קולונאדה (Tržní kolonáda).





בעיר יש גם מספר פארקים, רובם מסודרים מאוד ונעימים, וכוללים בריכות וצמחים פרחוניים כמו למשל דבוראקובי סאדי (Dvorakovy Sady). רחובותיה של קרלובי וארי מלאים בפסלי רחוב יפייפיים שחלקם הפכו לסמלי העיר לא פחות מהמים היחודיים שלה. מאחורי רבים מהפסלים יש סיפורים מעניינים – אותם ניתן למצוא בחוברות המידע של העיר או בסיורים מודרכים. "האייל הקורא" המפורסם, פסלו של המלך קרל ו"החייל האמיץ שוויק" הם רק חלק מהפסלים המוכרים בעיר.


אתר הנופש והספא סנסוצי (Spa Resort Sanssouci) בדירוג 4 כוכבים, נהנה ממיקום שקט באזור הספא של קרלובי וארי (Karlovy Vary), במרחק של 2 ק"מ בלבד ממרכז העיר.









מלון מרטל (Hotel Marttel) הממוקם במרחק 800 מ' בלבד ממרכז הספא של קרלובי וארי (Karlovy Vary), מציע חניה פרטית חינם באתר ואינטרנט אלחוטי חינם בלובי. תחנת האוטובוס סלאבי (Slavie) נמצאת במרחק של 50 מ', תחנת הרכבת קרלובי וארי מרוחקת שלושה ק"מ, מגדל התצפית קשה קשיז׳ה (Tři Kříže) נמצא במרחק של 200 מ' ומוזיאון יאן בכר (Jan Becher) והמעיינות החמים ורידלו (Vřídlo) נמצאים במרחק של ק"מ אחד.












 מלון רומניה (Romania) הממוקם בקרלובי וארי (Karlovy Vary) במרכז רובע הספא והמסחר, נמצא במרחק של 550 מטרים מה-מיל קולונייד (Mill Colonnade), ממש ליד נהר ה-טפלה (Tepla).



Booking.com   Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה