לובליאנה עיר הבירה סלובניה


לובליאנה Ljubljana היא עיר הבירה של סלובניה. הנוף לאורך הדרך קבוע למדי וכולל בתים קטנים המפוזרים בדליליות יחסית בתוך דשא ירוק ואינסופי. לכל בית גינה קטנה ובה תמהיל של שתילי ירקות, עצי פרי ופרחים לנוי, ארכיטקטורה מדהימה והמון מחסנים מלא בבולי עץ המשמשים לחימום בחורף הקר.  נמל התעופה של סלובניה נמצא בבירה לובליאנה. זוהי עיר שקטה ומעניינת וקלה להתמצאות שחוצה אותה נהר הליובליאניצה. בלובליאנה יש מרכז חדש לצד העיר העתיקה, אדריכלות עשירה, כיכרות, גשרים ושווקים וכמובן מוזיאונים.




המרכז היהודי - מרכז התרבות היהודי היחיד בעיר שכולל גם מוזיאון קטן לתולדות יהודי סלובניה ולובליאנה, תיאטרון עם הצגות לילדים ומבוגרים ובית כנסת שגם הוא היחיד בעיר, נמצא ברחוב מקסים ומקושט ומציע פעילות תרבות, עיון היסטורי ותפילה למי שמעוניין. מיקומו במרכז העיר הופך את הביקור בו לנעים במיוחד ולא טרחה רבה מדי. 

המוזיאון העירוני - ממש מעבר לפינה ממרכז התרבות נמצא המוזיאון העירוני של לובליאנה. המוזיאון לתולדות העיר באופן רשמי אבל באופן לא רשמי מדובר במוזיאון עם התערוכות היצירתיות ביותר והמרתקות ביותר בעיר, מוזיאון שמשלב בדרך כלל אלמנטים היסטוריים חברתיים ואמנותיים כאחד לכלל תצוגות מיוחדות ועכשוויות למדי ברוח האקלקטיות הסגנונית והתמאטית המאפיינת את סצינת המוזיאונים העכשווית. בעיר ישנם גם מספר מוזיאונים מסורתיים יותר הממוקמים יחדיו באזור אחר כמו מוזיאון להיסטוריה לאומית, מוזיאון לאומנות קלאסית ומוזיאון לאומנות מודרנית.

שוק האוכל בלובליאנה מתנהל במרכז העיר במשך כל ימות השבוע לבד מיום ראשון. ואילו ביום ראשון יש יריד ובו דוכנים רבים של חפצים משומשים, אמנים המציגים ומוכרים את יצירותיהם, אוכל, זמרי רחוב ואווירה של חגיגה.

כנסיית סנט ניקולס היא כנסייה שלא כדאי לפספס. רכיבה על אופניים לגלות את לובליאנה מזווית אחרת. בלובליאנה יש מספר מוזיאונים שמאוד מומלץ לבקר. בערבים יש מוסיקה על במה ברחוב וניתן בערבים לרקוד באוויר הצח. כמו כן, יש מסלולי לחשוף את האוכל הסלובני לתיירים על ידי מדריכים מקומיים.




Booking.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה