מסלול רומנטי לדרום איטליה



איפה מטיילים בדרום איטליה ?

אין מדינה מתאימה יותר מאיטליה לרומנטיקנים. נוחתים ברומא, שוכרים רכב ויוצאים לדרך. נוסעים מרומא דרומה, לכיוון סורנטו, עניין של כשלוש שעות וחצי נסיעה. כחמישה קילומטרים לפני סורנטו יורדים מהכביש המהיר לדרך החוף, ומתחילים לנסוע לאורך דרך מפותלת, שעוברת בין מצוקים הצונחים לתוך ים כחול, ומשובצת בוילות יפות, בגנים פורחים ובמסעדות קטנות וטובות. לכל עיירה קטנה בדרך יש טיילת עם בתי קפה ומסעדות. כדאי פשוט להיצמד לקו החוף ולעצור איפה שמתחשק ולא מוותרים על הלימונצ'לו המשקה האלכוהולי המקומי. שמן זית הוא עוד מומחיות מקומית.



כדאי לבלות יום באי קאפרי, מרחק שעת הפלגה מסורנטו. זהו אי רומנטי, קלאסי לזוגות בירח הדבש, ואפשר לסיר בכולו בביקור קצר. מומלץ לוותר על השייט היקר אל המערה הכחולה, אבל לא לפספס את הרכבל שמוביל לתצפית עוצר נשימה בלב האי.



Booking.com

איפה כדאי ללון ?
מומלץ להחליף מלון בכל יומיים, ולבלות שני לילות בקרבת סורנטו, שניים בקרבת אמלפי ושניים בקרבת פוזיטאנו. אם טסים בעונה הבוערת כדאי להזמין מראש ואם לא כדאי לישון במלונות בוטיק שעל קו החוף ובערב לצאת לטיולים רומנטיים על הצוק, לאור הירח. המלונות אינם זולים ולא תמיד מעיד מחירם הגבוה על רמת החדרים.

דרך החוף האמלפיטנית, אחת הדרכים היפות בעולם
קסם איטלקי דרומי 

אין עוררין על יופיים של הרי הדולמיטים, טוסקנה ואומבריה. צפון איטליה המציאה את יופי הטבע ואת תענוגות הגוף אבל אם אתם ברומא מומלץ דווקא לנסות את הדרום, לאורך קו החוף המתפתל שבדרכו תפגשו את העיירות והכפרים סורנטו, סולרנו, פוזיטנו.

קו החוף האמלפיטני
קו החוף האמלפיטני מפורסם ביופיו הנדיר והייחודי, בכביש התלול והצר לאורכו ובצוקים התלולים המובילים לים צלול ועוצר נשימה. תיירים מרחבי העולם כולו עוטים על האזור בשקיקה, היות ועל אף הפרסום הענף, שמר האיזור על אופי כפרי אותנטי. הקסם ברצועת החוף האמלפיטנית איננו טמון רק בחופים זהובים, אלא גם בנסיעה לאורכם של הצוקים התלולים. ביקור ברצועה עמוס בשפע תענוגות - החל מהלימונצ'לו הנפלא ועד לנופים מחסירי הפעימה. הקוסטיירה אמלפיטנה, 50 קילומטר של כביש חוף צוקי וצר שמתפתל דרך עיירות ים תיכוניות ציוריות ונחשב לאחד הכבישים היפים באירופה ובעולם כולו. הדרך עוברת לאורך 13 עיירות וכפרים קטנים. היא מפותלת ומפחידה קצת, עוברת מחד מעל מצוקים תלולים שתולים מעל לים הכחול ודרך עיירות ציוריות מאידך.



רבים הם התיירים הנעזרים ברכב שכור בכדי לבקר ברצועת החוף, אך חשוב לזכור כי הכביש התלול והצר מאתגר. הנוף הבלתי נשכח, מטעי הלימונים, מגוון סוגי הלימנצ'לו והכפרים התוססים הופכים ביקור בקו החוף האמלפיטני לחוויה ייחודית. שכירת רכב היא פתרון יעיל למי שמחפש לבקר שפע הערים הקטנות והכפרים השוקקים לאורך רצועת החוף.

סלרנו (Salerno)
סלרנו היא העיר הצפון-מזרחית ברצועה. מלבד ההיסטוריה השזורה בעיר, ניתן ליהנות בה מן האווירה האיטלקית הקלאסית: החל מן הפיצות האיטלקיות המפורסמות וגלידת הג'לטו הממכרת ועד לבתי הקפה הפזורים ברחבי מרכז. העיר.

העיירה רוואלו (Ravello)
העיירה רוואלו מפורסמת בעיקר בזכות פסטיבל המוסיקה הקלאסית שנערך בה מדי קיץ ומושך אליו תיירים מן האליטה האירופאית. מלבד פסטיבל המוסיקה הקלאסית, המקום נושא עמו היסטוריה משל עצמו: לצד הדואומו, בכיכר הראשית של העיר ממוקמת גם וילה רופולו שממנה נשקף אחד הנופים המרשימים לאורך החוף. מדי קיץ מתקיים כאן בווילה רופולו, שהיתה מקום מגוריו של המלחין הגרמני ואגנר, פסטיבל בינלאומי למוסיקה. כדאי לבקר גם בווילהה צ'ימברונה, המקופת בגנים קסומים שמהם נשקף נוף עוצר נשימה.

אמלפי (Amalfi)
העיירה אמלפי, על שמה נקראת רצועת החוף כולה, מפורסמת ברחוב הראשי התיירותי שבה אשר מתפתל במעלה ההר. הסמטאות המפותלות ועמוסות הגלרות החוצות את הרחוב הראשי מושכת מבקרים רבים. בין האתרים המוכרים ביותר ברצועת החוף ניתן למצוא את הפיאצה דל דואומו אשר נהרסה ונבנתה פעמים רבות מאז שהוקמה. בכיכר המרכזית של העיירה, מעל גרם מדרגות גדול, נישא בגאווה הדואומו של אמלפי, כנסיית סנט אנדריאה, שנבנתה במאה העשירית בסגנון ערבי נורמאני ומרזמת בחשיבותה על עברה המפוארה של העיירה. מן הכיכרר מתחיל מדרחוב המטפס במעלה הגבעה כשהוא משובץ בחנויות קטנות ומעניינות, קונדיטוריות, פיצריות ומסעדות המגישות מאכלי ים.

מלונות מומלצים באמלפי 


פוזיטאנו (Positano)
העיירה פוזיטאנו מפורסמת בזכות רצועת החוף היפהפיה ובתיה הצבעוניים המשתלשלים במדרוןנו של ההר. העיר, שבנויה כמעט במאונך, ברוכת תיירים והמדרחוב הראשי בה עמוס גלריות, בתי קפה, מסעדות וחנויות למיניהן. חביבת שוחרי התיירות חוף הים. פוזיטאנו היא ציורית ורומנטית ביותר מבין כל עיירות קוסטיירה ולא פלא שהפכה למרכז חופשה להמוני צעירים אמריקנים עשירים. בפוזיטאנו תמצאו מלונות יקרים, בוטיקים ססגוניים ויוקרתיים ומסעדות. משאירים את הרכב בחניון המרכזי ויורדים במורדות העיירה ברגל בלבד אל חופי הרחצה הפופולריים.

סורנטו (Sorrento)
העיירה סורנטו היא עיירה גדולה ומרכזית. במרכז העיר מתקיים מדי יום ראשון, שוק מהנה ושוקק אדם, אותו לא רצוי לפספס. רצועת החוף לאורכה של סורנטו נחשבהת היפה בחופי האזור האמלפיטני, ונהיגה לאורכו היא חוויה ייחודית.

מלונות מומלצים בסורנטו





אחד הנופים היפים באזור, נשקף מחלונות המלון אקסילסור ויקטוריה Grand Hotel Excelsior Vittoria בעיירה סורנטו. מפרץ נאפולי היפהפה משתרע מאופק לאופק, וברקע הר געש וזוב. בתוך כל הנוף עוצר הנשימה יש פה בלב גנים ירוקים, בין עצי לימון וזית, ניצבת חממת זכוכית ששופצה והוסבה למרכז הוליסטי. המראות המקסימים שנשקפים מבעד לקירות הזכוכית משמשים רקע מושלם למגוון טיפולים ועיסויים, בהם טיפולים אורגניים והוליסטיים. כל השמנים ומוצרי הספא עשויים מחומרים טבעיים, עם דגש על מרכיבים מקומיים. הכי מושלם שיכול להיות: ספא איטלקי שהנוף הוא חלק בלתי נפרד מהתענוג.


נאפולי (Napoli)
יופיה וקסמה של נאפולי מפצים על ריבוי מקרי הכייסים בה. ניתן ליהנות מן העיר ולהכיר בשוויה. בנאפולי ניתן  למצוא את המוזיאון הארכיאולוגי, ארמון המלך וכנסיית סאן פרנצסקו מהווים אטרקציות מרתקות ומרשימות. גם בנאפולי הרחוב הראשי עמוס חנויות יוקרתיות, ג'לטריות וטרטוריות לרוב, כמו גם תיירים נרגשים.  

מלונות מומלצים בנאפולי 




חבל מוליסה דרום איטליה 


חבל מוליסה (Molise) הממוקם בדרום איטליה, סמוך לאברוצו בצפון ולקמפניה בדרום, הינו האזור הצעיר  באיטליה. מוליסה מחולק לשתי פרובינציות: איסרניה וקאמפובאסו, הבירה.



כל עיר ועיירה מחביאות בחובן שלל אוצרות היסטוריים למיניהן, החל מטירת מונפורטה בעיר קאמפובאסו, דרך מזרקת פרטרנה באיסרניה ועד לקתדרלה מן הראשונות בסגנון רומאי-גותי בלרינו Larino ולהריסות בנות התקופה הרומאית בב ספינו Saepinum. בעיירה אנוני Agnone ניתן למצוא בית מלאכה בעל ניחוח עתיק שמייצר פעמונים עבור כנסיותת מפורסמות ומשמעותיות באירופה כולה. כפר סקאפולי Scapoli מתמחה בייצור חמות חלילים, וכולל מוזיאון המתאר אתת  ההיסטוריה של הכלי, כמו גם פסטיבל שנתי.
 הדקה ה 90
גם לחובבי הספורט והפנאי ישנן אפשרויות רבות לבילוי במוליסה. שטחה של מוליסה הינו מלא גבעות ושטחי שמורות טבע פראיות, בהם ניתן לטייל על אופני הרים. עצום בגודלו הוא הפארק הלאומי של מוליסה, לטיום ואברוזו, וקסומים למראה הינם היערות, הנחלים, המפלים והערוצים לאורכה של שמורת הטבע ליד גוארדיארג'יה קמפוקיארו. רצועת החוף הבתולי במערב האזור מאפשרת לנפוש גם במגוון סוגי הספורט הימי. בין אם בשבילי היערות, במדרונות ההרים או לשולי החוף, אוהבי הפעילות בטבע ימצאו לעצמם עניין רב במוליסה.


מסלול רומנטי לדרום איטליה

 הדקה ה- 90



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה