אטרקציות תיירות מרכזיות בסלובניה

סלובניה היא הצפונית מבין מדינות הבלקן שהרכיבו את יוגוסלביה לשעבר, והיא גם הקרובה ביותר מבחינה כלכלית למערב. הבירה, לובליאנה, היא עיר אופטימית שבה בתים עתיקים, פסלים וגם שוק פתוח עם שפע ירקות, פירות, פרחים ורוכלים. סלובניה היא מדינה קטנה, נקייה, מסודרת, מפותחת יחסית ועם נתוני טבע ונוף של רכסי הרים וחופי ים יפהפיים. סלובניה ממוקמת בקצה הצפוני של הים האדריאטי וגובלת באיטליה, אוסטריה, הונגריה וקרואטיה. בסלובניה האקלים בקיץץ נפלא, הכל ירוק, מרענן ומיוער, ובחורף קר ומושלג.


האי קרק אי גדול כ- 400 קמ"ר שטחו, בעל השפעה מזרח תיכונית מובהקת, בנוף הכולל שטחים עצומים של עצי זית כסופים, בתי אבן ציוריים מעוטרים בגגות רעפים בגוון טרקטורה, קבוצות של אלמנות לבושות שחורים וחתולים בכניסות הבתים, גפנים והשמים בגווני כחול וכסף.

פיראן היא עיר חוף בסלובניה וממנה לא ארוכה הדרך לטירת המערה Predjamski Grad .מצודה מרשימה, שבנויה סביב מערה שחצובה גבוה בבסלע, וצופה על נחל שמתפתל בתוך יער עבות. יש בה חדרים מרוהטים ברהיטים עתיקים, כלי נשק רבים וחדר עינויים מאובזר מימי האינקוויזיציה.

מערת פויסטוינה Postojnska Jama היא מערת נטיפים ענקית ומרשימה, הביקור בה מתחיל בנסיעה מהירה ברכבת  פתוחה כשני קילומטרים לפנים המערה, ואחר כך כשעה וחצי ברגל עד ליציאה.

מערת פוסטוינה חווית טבע מדהימה, הממוקמת בין העיר פוסטוינה לטריאסט. הביקור נמשך כשעה וחצי, ובמהלכו עוברים לאורך יותר מחמישה ק"מ מתוך 27 ק"מ של המערה הזאת. הביקור נעשה בקרוניות חשמל ובהמשך בהליכה ברגל. האקוסטיקה בפנים מעולה, המראות קסומים, הטמפרטורה מקפיאה והלחות גבוהה.



אגם בלדפנינת הנוף של סלובניה עם יופי עוצר נשימה. האגם חלק וכחול, מסביב מתנשאים הרים זרועים בצמחייה עבותה, ובין העצים יש מצודה. אפשר לשכור גונדולה ולשוט, ושווה לטפס לכנסייה הנציבת בקצה הצוק בגלל התצפית המהממת.

עיירת הנופש בלאד שוכנת לצד אגם בלאד Bled, שלמרגלות רכס הרי האלפים היוליאניים. בחורף אפשר להגיע בקלות ובמהירות מבלאד לאתרי הסקי של סלובניה, ובקיץ מציפים תיירים את האזור ופוקדים את בתי המלון, המסעדיםם והברים הרבים שבה.

בלב האגם שוכן אי קטנטן שאפשר להגיע אליו בסירה, ועל ההר ממול מזדקרת טירת בלאד. נסיעה קצרה מובילה לקניון וינטגר Vintgar הסמוך, בלב היער בין מצוקי הקניון הגבוהים שוצץ קוצף לו נחל רדובנה Radovna בעוצמה אדירה. שביל עץ תלוי הצמוד לקירות המצוק מוביל לתוך הקניון. העצים והמצוקים מצלים את הדרך, המים מתיזים על הקירות וחומו המעיק של היום הופך לקרירות נעימה. מטירת בלאד נופה המרהיב של בלאד נשקף מהמרפסת שאליה מוביל מעלה מרוצף אבן.

אגם בוהיני Bohinij הוא אגם קטן, רק 3.2 קמ"ר שטחו, ולמרות זאת הוא הגדול בסלובניה. יתרונו המרשים ביותר הוא נחשב לאחד הנקיים והיפים באירופה. אגם בלד, כבר מוכר ומתויר מדי, נסיעה שנמשכת פחות משעתיים מבלד מובילה לאגם בוהיני, השוכן למרגלות הר ווגל.

הבידוד היחסי של המקום והכבישים הלא טובים, מאפשרים ליהנות כאן בעיקר משקט וממיעוט מבקרים גם בשיא הקיץ.


הפארק הלאומי והר הטריגלאב הפארק הלאומי טריגלאב מהווה שמורת טבע יפהפייה בלב הרי האלפים היוליאניים, בלב השמורה מתנשא הר הטריגלאב בגובה של 2,864 מטר אשר נחשב לפסגה הגבוהה ביותר בסלובניה.השמורה כוללת את אגם בוהין היפה , נהרות שזורמים ברוגע , טירות ועיירות מימי הביניים, ומסלולי הליכה בינות לעצי היער המוריקים.

עוד שמורת טבע מעניינת היא לוגרסקה, דולינה, עמק המוקף בהרי האלפים הגבוהים, ובו כמה מפלי מים ומסלולים להליכה או לרכיבה על אופניים אל מול נוף נפלא.

סלובניה ידועה גם בזכות אלפי מערות קראסטיות שחבויות בתחומה הידועה שבהן היא מערת שקוצין. הסיור במערה עובר דרך ג'ונגל של נטיפים וזקיפים וחולף על פני נהר דרמטי בשבילים צרים ותלולים.

הריביירה הסלובנית 
פורטורוז פירוש השם פורוטורוז' הינו נמל הוורדים, העיר שוכנת לחופי הים האדריאטי ומהווה חלק מהריביירה הסלובנית, וכן מרכז תיירות גדול ביותר בסלובניה ואתר בריאות מוכר לאורך החוף הסלובני. איזור פרוטורוז' ידוע במזג האוויר הנעים שבו, בתכונות המרפא, החופים החוליים שלו ובהיצע מגוון של בתי מלון מעולים, מסעדות אלגנטיות, בתי קפה, דיסקוטקים, קזינו ועוד. המרינה של פורטורוז' נחשבת לאחת מהטובות לאורך הים האדריאטי. ניתן להגיע מפורטורוז' לונציה באמצעות שירות מעבורות נוח ויעיל, כשעתיים וחצי הפלגה.

פיראן (Piran) בסמוך לפאתי פורטורוז', שוכנת פיראן הציורית. זוהי עיר הבנויה על לשונית של יבשה הגובלת בים. עיר זו היא פנינת אדריכלות אמיתית הכוללת רחובות צרים, שרידים שנשתמרו היטב מחומות העיר העתיקה מימי-הביניים, כמו כן קיים שם מוזיאון ימי, ארמון מהמאה ה-17 ליד הנמל ובו מוצגים בנושאי ימאות והפקת מלח ענפים שתרמו מאד להתפתחותה של פיראן. השם פיראן מקורו במילה היוונית "פירוס" שמשמעה אש, אשר הזהירה מלחים מהצוקים המסוכנים שיש באזור. בפיראן שוכן בית טרטיני שבו נולד בשנת 1692 ג'יוספה טרטיני, הכנר והמלחין המפורסם. העיר הוכרזה כאנדרטה היסטורית ותרבותית ממעלה ראשונה.

עמק הסוצה (Soca) עמק סוצ'ה נחשב לאחד המקומות היפים בסלובניה ,העמק משתרע מהפארק הלאומי טריגלאב עד לעיירת הגבול נובה גוריצה (Nova Gorica). מימי נהר הסוצ'ה זכים וצלולים והוא נחשב לאחד היפים בנהרות אירופה.לאורך הנהר חבויות פינות חמד רבות, המאפשרות לגעת בטבע הנפלא .  


קובאריד עיירה קטנה בת 1,500 תושבים על הגבול הדרום מערבי של שמורת טריגלאב. העיירה נמצאת בעמק הסוצ'ה ושוכנת על גדותיו של נהר סוצ'ה המרהיב ביופיו. בצידה של העיר ניתן לראות מנקודת תצפית מרהיבה את "גשר נפוליאון", שם עברו כוחות הכיבוש שלו בשנת 1797. מתחת לגשר עובר קניון סוצ'ה בעומק 15 מטר. בסמוך לגשר ניתן להתפעל ממראהו המרהיב של מפל קוז'יאק הנובע מאחד מערוצי נהר הסוצ'ה. באזור הזה נהרגו קרוב למיליון חיילים במלחמת העולם הראשונה בקרבות קשים בין האוסטרו-הונגרים לאיטלקים, כדאי לבקר במוזיאון המלחמה שבעיר מתאר קרבות אלו וכן להתבונן באנדרטה הענקית לזכר החיילים שנפלו באזור,בסביבת האנדרטה נשקף נוף מרהיב ביופיו. כמו כן מומלץ לראות את כנסיית העיירה עם מגדל הפעמון, פסל מדונה והילד וכן המזבח. בעיירה שרידים ארכיאולוגיים רבים, ביניהם אתר קבורה מתקופת הברזל, עדות לחשיבותו האסטרטגית של המקום בימי קדם. בעיירה יש בית מלון, בתי קפה, אכסניית נוער, חדרים ודירות להשכרה.





Booking.com







סלובניה עיירות מרפא

טרמה צטש (TERME CATEZ) נחשב לאחד מאתרי הנופש הגדולים בסלובניה, האתר נמצא בגובה 142 מ' מעל פני המים, כ-30 ק"מ מזאגרב, וכ-100 ק"מ מלובליאנה, על גדות נהר SAVA המפורסם. באתר כ-10,000 מ"ר של בריכותת מים טרמליים, בטמפרטורה של 27 – 36 מעלות וכן 10 בריכות מקורות וחיצוניות המהוות אטרקציה מושכת לכל המשפחה ובייחוד לילדים בשל מגוון שעשועי המים הרבים כדוגמת בריכות גלים, מפלים, מערבולות מים ועוד. האתר מציע מגרשי גולף, טניס, אפשרות רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים, אפשרות לשיט בסירת משוטים ועוד. באתר אפשרויות לינה בדירות נופש ובמלונות בדרגה טובה המציעים את כל הפינוקים האפשריים,חנויות ספורט ואופנה, מסעדות, ובתי קפה ובקיצור כל הדרוש על מנת להפוך חופשה במקום לחוויה מרגיעה ומהנה,המקום מומלץ לנופש משפחתי.



רוגסקה טרמה (Rogaska Terme) המקום נחשב לעיירת המרפא העתיקה והגדולה ביותר בסלובניה, והוא מפורסם מאד באירופה. האתר שוכן בעמק מקסים מוקף גבעות ,במקום מספר בתי מלון חדישים ,המעיינות הטרמליים באזורר משופעים במגנזיום, במקום מציעים מגוון רחב של טיפולים ועיסויים מפנקים המבוססים על שימוש במי מגנזיום כולל טיפולי שיאצו, הטיפולים מרגיעים כאבי שרירים ומתח ופועלים לפיתרון בעיות רפואיות שונות. המקום טובל בירוק ומומלץ מאד למטרות ספא נופש טיול והנאה. האתר מציע מבחר פעילויות כדוגמת: סקווש, מרכזי גולף, מגרשי טניס, רכיבה על סוסים, באתר בריכות מים טרמליות, בריכה מקורה וחיצונית וכן בריכת שחיה אולימפית, כמו כן ניתן ליהנות ממבחר עשיר של טיולים בחיק הטבע.

האלפים היוליאניים שבסלובניה 
מתחילים בנסיעה קצרה לעיירת הספורט האתגרי Gora Kranjska שנמצאת באיזור הדרומי של האלפיים היוליאניים. ממשיכים במסלול החוצה את האלפיים היוליאניים ועובר בנקודות עוצרות נשימה של נוף מושלג בחורף וירוק. מגיעים אל איזור סוקה ריבר (Soca River) וניסע כ-50 דקות לביקור בעיירת הסקי Bovec.




Save on your hotel - www.hotelscombined.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה