אטרקציות תיירות בלונדון

אטרקציות תיירות בלונדון

לונדון נחשבת לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר עבור נופשים רבים מרחבי העולם. הסיבה הראשונה והעיקרית היא שהזמנת חבילות  נופש ללונדון מתאימה עבור כולם – משפחות, נסיעות עסקים וכמובן נסיעות זוגיות רומנטיות. היא נחשבת גם לעיר האפרורית של אירופה, אבל זה רק בגלל מזג האוויר בלונדון. חבילות נופש בלונדון יעניקו לכם חוויה שתזכרו עוד הרבה זמן ולא רק בגלל הבגדים שקניתם. בכל רגע נתון, תוכלו למצוא מה לעשות בעיר הגדולה. ביום – סיורים באינספור האתרים והמוזיאונים, קניות או משחק כדורגל; ובלילה - מסיבות, מועדונים ופאבים. לונדון היא עיר תרבות שחיה בכל שעות היממה - בעיר תמצאו הופעות, הצגות ומחזות.

מלונות לונדון

Booking.com



לונדון לא מחכה לי
מילים: חנוך לוין
לחן: חוה אלברשטיין


אני נוסעת
אני לא רוצה
שתלוו אותי הלאה
לא שיש לי אשליות
בקשר ללונדון
לונדון לא מחכה לי
גם שם אהיה לבד

ואולי זה כבר לכל החיים
להיות לבד

אבל בלונדון יש יותר סרטים
בלונדון יש מוסיקה טובה
בלונדון טלביזיה מצוינת
בלונדון אנשים יותר אדיבים
כך שהייאוש נעשה יותר נוח

אתה מבין?
הייאוש נעשה יותר נוח

אתה מבין
אם למות כמו כלבה
אז לפחות הטלביזיה
תהיה טלביזיה

אטרקציות תיירות מרכזיות בלונדון 

מצודת לונדון Tower of London: החשובה והמפורסמת שבמצודות הממלכה. נבנתה לראשונה במאה ה- 11, מעץ ולבנים על-ידי ויליאם הכובש, כדי לשפר את אחיזתו בעיר, כאשר סיים את מלאכת הכיבוש הוחלפה המצודה במבנה אבן מוצק, "המגדל הלבן". מאה שנים לאחר מכן החל ריצ'רד לב הארי בהרחבת הביצורים, מלאכה שהושלמה בסוף המאה ה- 13. המצודה הפכה למבצר בלתי חדיר. אין יום שבו פסקה המצודה מלשמש תפקיד מרכזי בדברי ימי העיר. בין כתליה נרקמו מזימות ותככים, ואף זעקות מעונים שנתפסו בכף ואפילו נרצחים הדהדו לעתים במסדרונות.

ביג-בן Big Ben: מגדל השעון שפעמון בראשו הוא מסמליה המפורסמים של לונדון. כינויו נובע כנראה משמו של Sir Benjamin Hall שהיה אחראי על התקנתו. בלילות כשהפרמלנט מתכנס, דולקת נורה בראש המגדל.

קתדרלת סנט פול: יצירתו של האדריכל כריסטופר רן, היא הגדולה המרשימה והמפורסמת שבכנסיות לונדון. אחרי חורבן מוחלט תכנן קתדרלת ענק חדשה, שתהיה ראויה להיות סמל לבירת הממלכה. ב- 1673 החלה העבודה והושלמה כ- 40 שנה מאוחר יותר. התוצאה מרהיבה ביופיה. מעל למבנה, הקלאסי ביסודו, מתנוססת בהרמוניה כיפת ענק, השנייה בגודלה באירופה.

בית הפרלמנט (House of Parliament) הוא מקום התכנסותם של חברי הפרלמנט האנגלי. במתחם זה, הבנוי בסגנון גותי, אפשר למצוא גם את מגדל הביג בן ואת פסלו של ריצארד לב ארי. ניתן לערוך במקום סיורים גם בביתת הלורדים וגם בבית הנבחרים. הכניסה ללא עלות. סיור מודרך בפרלמנט עולה .25 פאונד, סטודנטים ופנסיורים ישלמו 20 פאונד

בית העירייה Guildhall: זהו מקום מושבה של מועצת העיר לונדון והבניין החילוני החשוב ביותר בה. נבנה במקור בשנת 1411, ניזוק קשה בשריפה הגדולה ונבנה שנית. החזית המרשימה נתווספה רק בשנת 1789, ומעליה מתנוסס לתפארת סמל ה"סיטי" הידוע של לונדון.

ארמון בקינגהם: בחזיתו מתבצע אחד הטקסים המפורסמים בעולם :טקס חילופי המשמרות. זה הארמון בו נוהגת המלכה להתגורר בשהותה בלונדון. נס המלכות המתנופף בראש התורן מודיע על נוכחותה בארמון. הארמון נבנה על ידי ג'ון הדוכס מבקינגהם. האדריכל נאש החל ב- 1825 בהרחבת המבנה, והפך לארמון רחב ידיים, בו התגוררה המלכה ויקטוריה לאחר הכתרתה. ארמון בקינגהם נפתח לראשונה למבקרים בעקבות שריפה שאירעה בארמון וינדזור ב- 1992, ההכנסות נועדו לממן את שיפוץ נזקי השריפה. ארמון באקינגהם בלונדון משתרע באזור שצפונית לשדרות בקינגהם, ומערבית לשדרת The Mall. טקס חילופי השומרים מתקיים מדי יום בשעה 11:30 בין מאי לסוף יולי, ובשאר השנה פעם ביומיים, בהתאם למזג האויר ולפי הפירוט באתר הארמון.

שעות הפתיחה של חדרי הארמון: 9:30-19:30 בקיץ (סוף יולי-סוף אוגוסט, כניסה אחרונה ב-17:15) ובין השעות 9:30-18:30 במהלך ספטמבר (כניסה אחרונה ב-16:15). צפיה בטקס חילופי השומרים היא ללא תשלום.

הביקור בארמון עולה 20.5 פאונד למבוגר, פנסיונרים וסטודנטים ישלמו 18.8 פאונד, כרטיס לילדים בני 5-17 עולה 11.80 והכניסה חינם לילדים מתחת לגיל 5. אפשר גם לקנות כרטיסים המשלבים ביקורים באטרקציות תיירות בלונדון.

כיכר טרפלגר: זוהי כיכר המרכזית והסואנת בכיכרות לונדון. הכיכר נקראת על שם קרב מפורסם משנת 1805, שבו הביס האדמירל נלסון את הצי הנפוליאוני המאוחד שלצרפת וספרד. פסל אבן עצום של האדמירל מתנוסס במרומי עמוד גרניט שהוצב ב- 1843 בכיכר. תבליטי הברונזה המעטרים את בסיסו מציגים את הקרבות בהם לחם נלסון בנפוליאון.

קובנט גרדן : הכיכר הגודלה של של קובנט גרדן, היתה הראשונה בין כיכרות העיר. בראשית שנות השמונים נפתח קובנט גרדן מחדש כאזור מסחר ושעשועים וצבר פופולריות רבה. הרחובות שופצו ורוצפו, מבנה השוק המרכזי שופץ והפך למשכן חנויות ייחודיות ובוטיקים. החל משנות התשעים יש במקום מופעי רחוב שמושכים קהל רב, הווי מיוחד בעל קסם מושך, קהל שממלא את המקום בכל שעות היום.

ארמון ווסטמינסטר הוא ארמון על גדת נהר התמזה ברובע ווסטמינסטר של לונדון. הארמון הגדול והמרשים, נבנה ברובו במאה ה-19 בסגנון שנקרא "התחייה הגותית". המבנה הוא ארמון גדול מימדים ומרשים שנבנה ברובו במאהה ה-19 בסגנון גותי אנגלי. הוא כולל למעשה את שני בתי הפרלמנט – בית הלורדים (House of Lords), הבית העליון של הפרלמנט, ובית הנבחרים (House of Commons), הבית התחתון של הפרלמנט, המהווים את הרשות המחוקקת של הממלכה המאוחדת.

כנסיית וסטמינסטר: אחת מהחשובות בכנסיות אנגלית ונובעת מעובדת היותה מהיפות שבכנסיות הגותיות וכל המלכים האנגלים הוכתרו בה ורבים מהם ומבני משפחותיהם אף נקברו בה. ב- 1245 המלך הנרי השלישי החליט לבנות מחדש את הכנסייה בסגנון גותי מפואר החזית המערבית על מגדליה התאומים שונתה במאה ה- 18 והחזית הצפונית תוכננה מחדש במאה ה- 19.

סוהו Soho: רובע סוהו סימן את שנות השישים העליזות של לונדון. שמו יצא כמרכז שעשועים אופנתי של בוהמה ואופנת ההיפיס פרחה בו. הסוהו נותר כזיכרון נוסטלגי למשהו אפל וחושני מחד גיסא וצעיר ותוסס מאידך.


הייד פארק Hyde Park: ריאת הירק המפורסמת של לונדון. משטחים ענקיים של מדשאות, עצים, פרחים, מקווי מים, שמורות בעלי כנף, מסלולי רכיבה ואפשרויות ספורט ובילוי, המרוכזים כולם בלב ליבו של המטרופולין ההומה, הופכים אותו לפארק חביב, הידוע בעיר. כמו כן פינת הנואמים בכל יום א' בשבוע מותר לכל אדם לשאת את דברו בכל נושא במגבלה אחת אין לדבר רעה במלכה או בבית המלוכה הבריטי.

כיכר פיקדילי בלונדון 



כיכר פיקדילי הינה כיכר מרהיבה וגדולה המשלבת בין רחובות הומי אדם, מרכזי בילוי, חנויות מובילות, תנועה סואנה והמון אורות נאון. כיכר זו, נחשבת לאחד המקומות היותר מפורסמים בלונדון ולכן מושכת לכאן רבבות מהתייריםם מהעולם. בקירבת הכיכר נמצאת גם שדרת Shaftesbury, שנחשבת לשדרת התיאטרות של לונדון, המזרקה המפורסמת Shaftesbury Memorial וכמובן חנות הענק Tower Records. בכיכר אפשר לראות את אתר ההנצחה של הלורד שפטסברי – מזרקה שבראשה פסל מאלומיניום של גבר עירום. הפסל הוא לזכרו של הנדבן אנתוני אשלי קופר – הרוזן משפטסברי.





תיאטרון הגלוב של שייקספיר שוכן מצפון למוזיאון טייט מודרן, תוכלו לצפות במחזה שייקספירי אמיתי ולראות כיצד הוא התנהל בתקופה הויקטוריאנית. בנוסף, תוכלו לראות תערוכת בגדים מההצגות השונות, כלי ניגינהה מהופעות ותערוכת עלונים שפירסמו את ההצגות בזמנו. מומלץ לביקור גם לכאלה שהם לא חובבי תיאטרון.


שייט על נהר התמז'ה  שייט על נהר התמזה חוויה רומנטית בלילה, שייט רומנטי מלווה בארוחת ערב מפנקת לנוף אורותיה הקסום של לונדון, השייט בלילה וגם ביום מהווה חוויה מושלמת למשפחה, חוויה לילדים וחוויה לזוגיות. ש כל מיני סוגים של כלי שייט: סירות המיועדות בעיקר למטיילים; "אוטובוסי נהר" - שירות משלים למערך התחבורה הציבורית שמותאם לצורכי הנוסעים מהפרברים למרכז ובחזרה; סירות קטנות ומהירות שמציעות טיולי-אקשן; סירות צרות מסורתיות ששטות באיטיות בתעלות לונדון; וגם ספינות שמפליגות לסיורים יותר ארוכים פעמים אחדות בשבוע או בחודש. נקודת המוצא לשייט תיירותי בתמזה היא בדרך כלל הרציפים (piers) במרכז העיר, וההפלגות הן במורד הנהר (downstream), לכיוון הדוקלנדס, גריניץ' וסכר התמזה, או במעלה הנהר (upstream), לכיוון קיו, ריצ'מונד והמפטון קורט. יש מי שיעדיפו לערוך שייט קצר בין רציפים מרכזיים, למשל מווסטמינסטר לטאואר, או שייט מעגלי - במסלול "סגור", או עם אפשרות לרדת בכל תחנה ולעלות לסירה אחרת של אותה חברה (hop on, hop off). אפשר לשלב את השייט עם ארוחת ערב זוגית, שייט אחר-הצהריים להפסקת תה, שילוב של שייט יחד עם העין של לונדון.

גלגל הענק בלונדון



בדרום לונדון, בגני היובל, נמצא גלגל הענק הגדול בעולם שנקרא גם העין של לונדון. בגלגל ענק זה, הנישא לגובה של 140 מטר, ניתן לעשות תצפית על חלקים גדולים של העיר ולקבל פרספקטיבה על גודלה ויופיה של העיר. גלגל הענק פעיל רב שעות היום.  מומלץ להגיע בשעות הערב, כך תוכלו להנות מאווירה רומנטית ומרהיבה. אורך הסיבוב הוא כ- חצי שעה, הישיבה היא בתוך קופסת זכוכית שקופה ואין ספק שזה המקום הטוב ביותר להתחיל בו את הביקור בלונדון. גני היובל (Jubilee Gardens) נמצאים בקצה המזרחי של הגדה הדרומית, מול ווסטמינסטר ובית הפרלמנט.

מגדל לונדון

 מגדל לונדון, הידוע גם כמצודת לונדון, הינו אחד מאתרי ההיסטוריה היותר מפורסמים של לונדון. במגדל היפיפה תוכלו לראות את כל אוצרות הממלכה: כלי נשק, כתרים ואוספי שיריון רבים. המגדל, שנבנה במאה ה-11 על ידי ווליאם הכובש, שימש בין היתר גם כבית סוהר, נשקייה ואפילו כגן חיות ובמתחם המגדל תוכלו למצוא גם את מגדל הפעמון, שער הבוגדים, מגדל המים ואתרים היסטוריים רבים אחרים. מדי חצי שעה משערי המתחם סיור מאורגן עם המדריכים, הלבושים בתלבושת האופיינית לשומרי המלכה שנקראים Yeoman Warders .


גשר המגדל 
צמוד למגדל נמצא גשר המגדל (Tower Bridge), שבו יש תערוכה על מבנה הגשר, ועל אופן פתיחתו לספינות השטות בנהר. ממש צפונית למתחם, תמצאו חלק מחומת לונדון, שריד לחומה שהקימו כאן הרומאים. גשר לונדון גשר זה, שנבנה בשנת 46 לספירה, הינו הגשר הראשן שנבנה בלונדון והוא מקשר בין הסיטי של לונדון לסאתק. המבנה מרהיב ביופיו וכולל שני מגדלים כשעל כל אחד מהם 5 צריחים מעוטרים. סביב הגשר ישנן אטרקציות רבות כשהעיקרית שבהן היא הביקור במרתפי לונדון (London Dungeons). גשר זה התפרסם גם בזכות שיר הילדים הידוע "גשר לונדון מתמוטט".

סיינט ג'יימס פארק הוא פנינה עירונית בלונדון. המיקום שלו הופך אותו לנכס למטיילים. הוא שוכן בשטח  שממזרח לארמון באקינגהאם ולמעשה בין הארמון לנהר התמזה.

מלבד השטחים הירוקים, שמעניקים למקום המרכזי נוף כפרי מלבלב, סיינט ג'יימס לגן פארק העירוני עם הנוף היפה ביותר. מכאן אפשר לראות שלושה ארמונות: ארמון ווסטמינסטר - שמשמש כבניין הפרלמנט, ארמון באקינגהאם - שמשמ למגורי המלכה וארמון סיינט ג'יימס. במרכז הפארק יש אגם קטן ובמרכזו נמצא אי הברווזים.

תחנת הרכבת הקרובה היא סיינט ג'יימס פארק, תחנת צ'רינג קרוס אינה רחוקה.

מלונות מומלצים בלונדון אנגליה





הרכבל של לונדון Emirates Air Line

הרכבל של לונדון שעובר מעל התמזה ומחבר בין צפון גריניץ' בגדה הדרומית לבין ה-Royal Docks בגדה הצפונית. הטרמינל הדרומי שוכן בקרבת מרכז האירועים והבידור O2, והטרמינל הצפוני - באזור הדוקלנדס, בקרבת הקריסטל ומרכז הירידים ExCel. הקרוניות משייטות בגובה מקסימלי של 90 מטר, והנסיעה לכל כיוון אורכת חמש דקות.
המשקיע העיקרי לרכבל בלונדון היא חברת התעופה Emirates בשיתוף עם עיריית לונדון, שרואה בה שילוב של פתרון תחבורתי ואטרקציה תיירותית. שלושה סוגי כרטיסים: כרטיס לכיוון אחד, כרטיס הלוך-חזור וכרטיס הלוך-חזור ברצף. למחזיקי אויסטר קארד  יש הנחה של 25%.
למידע נוסף על הרכבל של לונדון הורד את האפליקציה 


סיור באוטובוס לאטרקציות תיירות בלונדון 

חברת התחבורה הציבורית של העיר מפעילה קו "סובב לונדון". בסיור הנמשך כשעתיים, תוכלו לצפות מבעד לחלון האוטובוס בחלק גדול מהאתרים החשובים של בירת אנגליה, כמו מארבל ארץ', אלברט הול, בית הפרלמנט, מצודת לונדון, ווסטמינסטר אבי, כיכר טרפלגר ועוד.

מופע הסוסים הגדול בלונדון לונדון, 14-20 דצמבר מופע הסוסים הגדול. מופע בינלאומי שנערך מדי שנה בסביבות חג המולד עם שורה של אירועי ראווה, תחרות יופי, אילוף סוסים ותחרות קפיצות עוצרת נשימה.

במקביל גם שורה של מופעי כלבים ובהם תחרויות שונות עם כלבים מרחבי אירופה ואנגליה.

קניות בלונדון
לונדון היא ללא ספק בירת הקניות העולמית. מרכזי הקניות הבולטים הם אוקספורד סטריט, בונד סטריט, רג'ינט סטריט, פיקדלי, נייטברידג', קובנט גארדן וקאנסינגטון, היי סטריט וקרנבי סטריט לאופנת הצעירים. חשוב לזכור שבבריטניה יש מס בשיעור של 15 אחוז לפחות על מרבית המוצרים. אפשר לשלוח את המוצר לישראל או לחילופין להצטייד בחנות בטופס אותו יש להציג לשלטונות המכס בעת היציאה מנמל התעופה. שירות מיוחד לחובבי הקניות מציע אוטובוס המחבר את הווסט-אנד לרחובות הקניות שבמרכז העיר. מי שמתנגד באופן עקרוני לחנויות כל-בו גדולות, יכול לבקר בשווקים צבעוניים עם מבחר עצום של מוצרים במחירים מצחיקים. השווקים המומלצים הם פוטובלו, קמרן פאסאג', קובנט גארדן ואחרים.

בילויים בלונדון
בילוי בלונדון משמעו קודם כל הליכה לתיאטרון. ברחבי העיר מהווסט-אנד ועד לתיאטראות במרכז מוצגים מחזות מהרפטואר הקלאסי ועד הנועז ביותר. התיאטרון הלאומי הבריטי מעלה מחזות בשלושה אולמות בבניין שלו בצידו הדרומי גשר ווטרלו. הלהקה השייקספירית המלכותית מעלה מחזות במרכז בארביקן. התיאטראות המסחריים מעלים שורה ארוכה של מחזות, שחלקם מוצג שנים רבות. סוכנויות הכרטיסים גובות עמלה וגם שוערי בתי המלון יכולים לסייע בנושא.

זיקוקין מעל התמזה בלונדון 


















ב 13 בנובמבר תהלוכת ראש העיר שנקראת Lord Maors Show. מעל 700 שנה של מסורת שהחלה במפגש של ראש העיר של לונדון עם ראשי הגילדות והפכה עם השנים לתהלוכה ססגוניתת ומרהיבה אותה מוביל ראש העיר בכרכרה מוזהבת שאחריה משתרכים צועדים, מכוניות מקושטות, מאות סוסים, תזמורות מכל העולם ועוד.

התוואי של התהלוכה מעל שלושה קילומטרים אורכו - ומתחילה בשעה 11:00. ראש העיר  נוסע מהאחוזה אל בית  המשפט המלכותי של השופט, שבו ראש העיר לורד נשבע אמונים לריבון לפני ראש לורד המשפטים לבין השופטים של חטיבת הספסל של המלכה. בהמשך התהלוכה יוצאת למסע השיבה מן רציף ויקטוריה לאחוזת בית ב 1:00 וחוזר אחוזת בית בסביבות 2.30, ואז מסיים את היום עם זיקוקי דינור מופע אחד המפוארים של לונדון בשעה 05:00 מדוברה שעוגנת בתמזה בין בלקפריירס וגשרי ווטרלו .



לפרטים נוספים אודות לונדון שיכולים לעניין את התייר ללונדון 
תחבורה בלונדון 
 מוזיאונים בלונדון 
 תיאטראות ותרבות בלונדון 
טיסות ללונדון 



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה