אירלנד המהממת

אירלנד המהממת 


Booking.com





  



קורק
קורק היא עיר נמל ויש בה קתדרלה אנגליקנית יפה בשם St. Fin Catedral שיש בה עוגב ונעים לשמוע את שירת המקהלה. אוניברסיטה שממוקמת במבנים ישנים ויפים. בלב קורק פועל שוק איכרים מקורה, שנקרא השוק האנגלי והוא מלא וגדוש סחורה טרייה ומפתה. אפשר להתארגן בקלות על פיקניק מעולה של גבינות כפריות, לחם מלא, סלמון מעושן, פרושוטו, ירקות ושוקולד,ולאכול בנמל או על גדותיו הירוקות של נהר לי, החוצה את העיר.
הכי כיף להסתובב ברחובות ולספוג את האווירה המיוחדת. האירים הם קלטים, והם דוברי אנגלית בעקבות הכיבוש האנגלי הממושך. האירים הם חמים, פתוחים מספרי סיפורים, ויש ים של בחורות יפות עם שיער אדום ונמשים.
לרחוב הראשי של קורק קוראים "פטריק סטריט" ופעם היו נוסעים בו סירות, לכן בתי העסק הישנים ביותר ברחוב עדיין מוגבהים בכמה מדרגות. הרחוב הראשי וכל הרחובות שיוצאים ממנו הם להולכי רגל בלבד. השוטטות כיפית ורגועה ויש המון בוטיקים קטנים שתענוג להיכנס אליהם.
בקורק יש לשכת תיירות בלב העיר וכדאי לבקר בה ולקבל מידע על פעילויות בעיר ובאזור כמו גולף, השכרת אופניים, השכרת סירות, רכיבה על סוסים ודייג.

טירת בלארני שוכנת סמוך לעיר קורק שבאירלנד. הקשר שלה לאלף הראשון לספירה הוא אבן שהובאה למקום על ידי צלבנים, ששהו בירושלים באחד ממסעות הצלב. כמה מאות שנים אחר כך, בתקופת שלטונה של המלכה אליזבט הראשונה, הוקמה במקום הטירה המרשימה, שנקראה על שמו של הלורד בלארני. האבן הקדושה מירושלים הוצבה במרומי החומה, והמסורת האירית טוענת, שכל מי שינשק את האבן יוכל להגשים את כל משאלותיו. איך מגיעים לטירת בלארני אירלנד ? נוסעים מלונדון ברכבת או במכונית דרך המעבורת המובילה מנמל הוליהד במערב אנגליה עד נמל דבלין, ומשם ממשיכים עד העיר קורק. מלונות מומלצים בקורק אירלנד



דבלין
דבלין היא עיר אירופית גדולה, עם הרבה מקדונלדס וחנויות ענק, אבל סביבה יש חגורה ירוקה שאסור לבנות בה, כדי שהטבע יישאר קרוב ועד היום רוב תושביה גרים בבתים פרטיים עם גינה.
פארק "סט סטפנס גרין" מקסים עם ברבורים ומליון פרחים באמצע העיר. רחוב הקניות "גרפטון סטריט" עם כל מותג שרק עולה על דעתכם. "טמפל באר" אזור מרכזי של מסעדות, חנויות קטנות ובעיקר פאבים עם מוזיקה לייב. "פיניקס פארק" שהוא יער בלב העיר שחיים בו אלף צבאים חופשיים וגם שתי משפחות: של נשיאת אירלנד ושל השגריר האמריקאי.

מלונות מומלצים בדבלין אירלנד

מה בסביבה?
צוקי מוהר Cliffs of mohar, הם צוקים שחורים בגובה 200 מטר הנופלים ישר לים, ולאורכם מסלול הליכה, המראות מהממים, הרוח משגעת והאווירה מהממת.
גאלאווי The Ambition Killer היא עיר שרוצים להישאר בה לנצח ולפרוש ממירוץ החיים והקריירה. מרכז העיר מוקדש להולכי רגל. אין חנויות גדולות הכל מלא בוטיקים קטנטנים ומתוקים של צעצועים, אוכל ובגדים, ובכל שבת יש שוק איכרים עם אוכל טרים וטעים, בגדים יד שנייה, עבודות יד ותכשיטים.







אוכל באירלנד
פיש אנד צ'יפס - דל שנתפס באותו בוקר, נטבל בפירורי לחם וטוגן בשמן עמוק, ולצדו הר של טוגנים פריכים עשויים מתפוחי אדמה איריים משובחים, בצירוף בקבוק בירה גינס.
אייריש קופי - קפה עם סוכר חום, שמנת ומנה נדיבה של ויסקי אירי משובח.
הלחם - מגיע מלא, עשיר וטעים שהוא מרגיש כמו עונה, מלווה בהרים של חמאה צהובה טרייה.
פאדג' אירי - מתוק עם הרבה קלויות וטעים.
קינוח Apple Cumble - תפוחים אפויים עם פירורי בצק, טובעים בכמויות מושחתות של שמנת עשירה וטעימה.








Save on your hotel - www.hotelscombined.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה