קפריסין אחד האיים המתוירים בים התיכון

קפריסין היא אי קטן, שיש בו הכל: אתרים היסטוריים, כפרים ציוריים, חופים זהובים, מסלולים לטיולי ג'יפים, רכיבה על סוסים, מסלולי הליכה בטבע, חיי לילה תוססים, אנשים מסבירי פנים, אוכל מעולה במחירים שווים לכל נפש וכמובן רומנטיקה, שהרי כאן עלתה אפרודיטה אלת האהבה מן הים.
 

ניקוסיה העיר הנחשבת לאחת העתיקות בעולם, מעניין לבקר במקום הקדום שלה המוקף חומה עגולה עם 11 צריחים סימטריים בצורת לב, שנבנו במאה ה- 16 ונשמרו היטב. בעיר ניקוסיה העתיקה יש סמטאות צרות, מרפסות מעוצבות, חצרות פנימיות מוצלות, כנסיות ושערים ביזנטיים. אפשר לשבת באחת המסעדות או בבתי הקפה או לעסוק בקניות. מרכזי עסקי עבודות היד נמצא ב"שדרות אטאלאסה" וניתן למצוא שם עבודות עץ ורקמות מסורתיות המובאות מכל רחבי האי. בילוי באזור "לאיקי יטוניה" הוא בגדר חובה. הרובע הזה שוכן בלב אזור העיר המוקף חומה, ויש בו מבנים עם הארכיטקטורה הקפריסאית המקורית. באותו אזור שווה לבקר במוזיאון העירוני "לוינטיס".


מלונות מומלצים בניקוסיה 


הרי הטרודוס
מניקוסיה לכיוון לימסול מגיעים לכפר הצורפים והרוקמות ל"פקרה". המקום ממוסחר לחלוטין, אבל עדיין נחמד להביט בעבודות היד והרקמה של הכפריים. ממשיכים דרך הכפרים "ארקפאס וקלוחוריו" עד לפניה ימינה, לעבר גוש "הרי הטרודוס" שהם בגובה של 1,951 מ'. אפשר לעצור בצהריים בכפר "פלאטרס" שהיה אתר נופש קייצי של הפקידים הבריטים בתקופת שלטונם באי.
ב"קקופטריה" כפר עתיק שם כדאי לבלות את הלילה ולא להחמיץ את בית הקפה הממוקם מעל הפלג הזורם למטה בתהום. "קקופטריה" הוא כפר ציורי גדול שנמצא בלב הרי הטרודוס הרחק מן ההמון הסואן, פה תרגישו את הריחות והטעמים של קפריסין האמיתית.

 החופים
כדאי להקדיש את היום לנסיעה לאורך חופי הים של האי. "מנזר קיקוס" שילוב מדהים של הרים וים. על קו פרשת המים כ- 40 דקות נסיעה מפדולס, הגדול במנזרי קפריסין וכדאי להמשיך משם דרך יער הארזים עד למפרץ "לאצ'י", שהוא נקודת יציאה לשיט בין מפרצי הטורקיז בחוף הצפוני של קפריסין. מערבה ממנזר קיקוס שוכן מנזר עתיק "כריסורוגיאטיסה" ושם, מול נוף מופלא תוכלו לרכוש את המשקה האלכוהולי המקומי ה-ג'יבניה. משם יורדים לעיירה "פוליס", לכפר "לאצ'י", ובדרך מבקרים במלון "אנאסה" הנחשב לאחד היפים במזרח התיכון.

בעיר "פאפוס" , עיר תיירותית עם מרינה לספינות דייגים ולסירות מירוץ. אפשר לבקר גם ברצפות הפסיפס הנמצאות בקברי המלכים ליד הנמל, ולבקר ב"עץ המשאלות" עץ עתיק מעל אתר קבורה, בו נוהגים המבקרים לקשור מטפחת לאחד מענפי העץ ולבקש משאלות. "פאפוס" היא עיירת נופש קלאסית יש בה שווקים, טוורנות, מרכז בילויים, כפר נופש בשם "קסלוס" ובתי מלון על המים. ניתן לשכור שם ג'יפים, אופנועים, קטנועים וסירות מכל סוג. אפשר לבקר ב"מפרץ לארה" שבחצי האי אקמאס, שם נמצאת שמורת טבע של צבי ים ענקיים. בהמשך כביש החוף נמצא "מפרץ פיסורי" היפה וכפר ציורי, הנושא את אותו שם. וכמובן, "סלע אפרודיטה". האגדה מספרת, שכאן עלתה אלת האהבה מן הים ושרחצה במימ המקום היא ערובה לפריון. אם אתם מחליטים לנסות, הביאו בחשבון שיש פה זרמים חזקים ושהמים לא ממש צלולים.

מלונות מומלצים בפאפוס קפריסין

קפריסין מידע שימושי


תנועה ותחבורה - בקפריסין נוהגים בצד שמאל של הכביש, כמו בבריטניה. וזה מחייב תשומת לב וערנות רבה בנהיגה. אם אין לכם ניסיון בנהיגה כזאת, הוסיפו קצת כסף וקחו מכונית עם תיבת הילוכים אוטומטית.
השוו מחירים בעת השכרת רכב מאחר ויש פער של עד 80% בין הצעה הזולה ליקרה ביותר, באותה קטגוריה של רכב. הקפידו לשלם עבור כל ביטוח אפשרי, כולל ביטול השתתפות עצמית. הכבישים המשובשים עלולים לגרום לנזקי פח שחבל לשלם תמורתם אחר כך. באותו עניין רוב הכבישים שופצו ושודרגו, אבל בכמה אזורים, בעיקר בהרי הטרודוס, חלק מהכבישים עדיין צר ומשובש, ומפולות של אבנים וסלעים עלולות להפתיע במהלך הנהיגה.

כסף וקניות - לירה קפריסאית שווה כמעט 10 שקלים וכדאי להצטייד במלאי מספיק של לירות בסניפי ההמרה והבנים. קחו בחשבון, שהקפריסאים לא אוהבים לקבל שטרות של דולר או יורו.
בקפריסין לא מייצרים מוצרים מיוחדים, כאלה ששווה לקנות ולקחת הביתה, אלא אם אתם אוהבים מפות ומפיות תחרה, סלסלות קש או מזכרות לתיירים. חובבי אלכוהול יכולים לנסות יין קפריסאי.

אוכל - המטבח הקפריסאי דומה למזרחי שלנו: שולטים בו מגוון סלטי ירקות טריים, פיתות, שמן זית, גבינות ובשרים, שמקורם בחזיר, בכבש או בעוף. כולם עשויים על הגריל. איך לבחור במסעדה או בטברנה הנכונה? כמו בכל מדינה זרה: להיכנס למוקמות שבהם יושבים מקומיים, לא למלכודות תיירים, שאותן קל לזהות לפי המלצר הקורא לכם להיכנס והשלט הצבעוני עם תצלומי המנות. אוכלים לעט כמו המקומיים. מזמינים מנה ראשונה (סלטים, חומוס) שתו קצת יין לבן מקומי, והמתינו בסבלנות למנות העיקריות. כי זה כל הכיף בקפריסין - לא למהר לשום מקום, גם לא בארוחה.

נציגות לשכת התיירות של קפריסין בישראל שוכנת בדיזנגוף סנטר בתל אביב, במגדל המשרדים, בקומה ה- 14, ושם אפשר לקבל חומר כתוב מפות ומידע mail: cto@netvision.net.il
אתר לשכת התיירות של קפריסין: www.visitcyprus.org.il




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה