מסע אישי למומביי השער להודו אטרקציות תיירות

אטרקציות תיירות מרכזיות במומביי הודו 


מומבאיי היא המרכז המסחרי של הודו, ואחד ממרכזי ההייטק הגדולים ומרכז תעשייתי מגוון - מפעלי טקסטיל ועד לפטרוכימיקלים. יש בה חיי רחוב שוקקים, חיי לילה נהדרים, רחובות של באזארים עמוסים כל טוב. בומביי בנויה על אי, המחובר ליבשת באמצעות גשרים. קולאבה זהו האזור שאליו מגיעים רוב התיירים ואליו הגעתי גם אני. כל הצילומים הם מהטיול שעשיתי בהודו בשנת 2007, חודשיים של שהות ובהם ביקרתי באזורים שונים בהודו.

טיסות זולות למומביי 

אז היכן לבקר בבומביי/מומבאי?


קולאבה ונמל בומביי
קולאבה קוזווי הוא רחוב חנויות הסואן שעובר לאורך חלק ניכר מקו החוף, והוא עובר סמוך לרציף סאסון שבו הדייגים מייבשים דגים על הרציף "בומביל" ובמסעדות העיר מטגנים אותם בשמן עמוק. בהמשך יש שוק קולאבה.



שער הודו
שער הודו הוא מבנה גרנדיוזי שהוקם לרגל הגעתו של המלך ג'ורג' החמישי להודו. שער הניצחון, שבנוי מאבן בזלת צהובה, הושפע מסגנונות הבנייה המוסלמים והוא פונה אל נמל בומביי. השער הפך לסמל הפופולרי של העיר ולמקום מפגש של תושבי המקום. בסמוך ניצבים פסליהם של המנהיג הדתי סוואמי ויווקאנדה ושל מנהיג המראטים שיוואג'י רכוב על סוס.




אוניברסיטת בומביי
המבנה המרשים הוא בניין האוניברסיטה שתוכנן על ידי האדריכל גילברט סקוט. האוניברסיטה נראית כמו יצירת מופת איטלקית וכוללת את ספריית האוניברסיטה, אולם עצרות ואת מגדל ראג'אבאי שמתנשא לגובה של 80 מ'. בסמוך לה נמצא גם בית המשפט והתכנון האדריכלי מעיד על חשיבותו ולסמכותו הבלתי מעורערת. על אחד מעמודי הבניין גילפו קוף בעל עין אחת, אוחז במאזני הצדק.





חוף צופאטי
מקום מפגש פופולרי לזוגות אוהבים, נואמים פוליטים וסתם לשאוף אוויר. אכילת בהלפורי שהוא חטיף מאיטריות פריכות הכולל אורז, עדשים, מיץ לימון,עשבי תיבול וצ'אטני מומלץ ביותר. ביקור בשעות היום למטרות רחצה או שיזוף לא מומלץ והמקום הוא יותר חוויה לילית.




מאלאבאר היל
במפרץ בק יש את השכונה היוקרתית מאלאבר היל. על הכביש הראשי אל הגבעה ניצב מקדש ג'יני מצועצע בצבעוניותו. "הגנים התלויים" מעוצבים בצורה מדהימה ונוח לטייל בהם ברגל. ומפארק "קאמאלה נהרו" נשקף מראה של חוף צ'ופאטי, מארין דרייב והעיר בומביי. מומלץ לראות את הנוף בשעות הלילה כשאורות העיר דלוקים.






האי אלפאנטה
מקדשים חצובים בסלע זו האטרקציה באי הזה, יש כאן מערה מרכזית, עם מספר לוחות תבליט גדולים, כולם קשורים לסיפורי שיווה. המפורסם ביותר הוא פסל הטרימורטי, "שיווה בעל שלושת הראשים", שבו מופיע האל כבורא, כמשמר וכהורס של היקום. ראשי המרכזי של שיווה, שעיניו עצומות בהתבוננות נצחית פנימה, הוא אחד המראות השלווים ביותר בהודו כולה. לאורך המדרגות לכיוון המערה יש דוכנים לעבודות יד וקופים. ניתן להגיע לאי באמצעות סירות קטנות וזמן השייט אורך כשעה.



מקדשי מערה מייצגים חלק מהמקדש המרשים ביותר של גילוף בהודו. המקדש הראשי של שיווה הוא מקדש מסקרן של חצרות, אולמות, עמודים ומקומות; מגנום אופוס שלו הוא פסל בגובה 6 מטר של Sadhashiva, המתאר את שיווה בעל שלוש הפנים כמשחית, יוצר והמשמר של היקום, עיניו עצומות בהרהור נצחי. הכינוי הוא בפורטוגזית  Elephanta בגלל פיל אבן גדול ליד החוף (זה התמוטט בשנת 1814 הועבר על ידי הבריטים למומבאי של ג 'יג' מאטה Udyan). יש מוזיאון קטן באתר, עם פאנלים ציוריים אינפורמטיביים על מקור המערות.

 Gharapuri מ Gateway של הודו כל חצי שעה מ 9 בבוקר עד 3.30pm. לקנות כרטיסים בדוכנים Bunder. המסע נמשך כשעה. המעבורות עוגנות בקצה מזח בטון, שממנו אפשר ללכת או לקחת את הרכבת הזעירה אל המדרגות (הכניסה 10) המובילה למערות. הוא מרופד בדוכני מזכרות ומסיירים על ידי קופים מציקים. ללבוש נעליים טובות המתאימות להליכה מרובה.







Booking.com






Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה