מסע אישי בדלהי אטרקציות תיירות מרכזיות הודו



דלהי היא עיר קלה יחסית להתמצאות. עם האתרים החשובים בדלהי העתיקה נמנים המבצר האדום
ג'אמה מסג'יד וצ'אנדני צו'ק.

טיסות זולות לדלהי 





שער הודו
שער הנצחה מאבן שגובהו 42 מ', הניצב בחלק המזרחי של ראג'פאת. חקוקים עליו שמותיהם של 85,000 חיילי צבא הודו, שנהרגו במלחמת העולם הראשונה. במבצעים שערכו באותה תקופה באזור הספר, הצפון הצפון מערבי, ובמפלה מול האפגנים ב- 1919.



המבצר האדום
המבצר העתיק נמצא בעיר העתיקה, השליט האפגאני שר שאה, השלים את בניית המבצר בתקופת שלטונו. למבצר יש חומות איתנות ושלושה שערים גדולים. מהשער הדרומי ניתן לראות מגדל מתומן קטן מאבן חול אדומה, מאחורי המגדל נמצא מסגד קילה-אי קוראן שלהבדיל מהמבצר עצמו, השתמר דווקא במצב טוב למדי.

חומות אבן החול האדומות של לאל קילה או המבצר האדום RED FORT משתרעת לאורך שני ק"מ וגובהן נע בין 18 מ' בצד הסמוך לנהר ל- 33 מ' בצד הקרוב לעיר.

המבצר האדום נבנה בשיא כוחה של האימפריה המוגולית. השלטון המוגולי מדליה היה, עם זאת קצר ימים. נהר יאמונה זרם בעבר סמוך לצדו המזרחי של המבצר, ומילא את החפיר, שעומקו עשרה מטרים. כיום זורם הנהר במרחק של יותר מק"מ ממזרח למבצר, ותעלת המגן ריקה. האתר פתוח בימים ג'-א' מזריחת השמש ועד שקיעתה.

שער לאהור - שמו של השער הראשי של המבצר נגזר מן העובדה שהוא פונה לכיוון העיר לאהור,כיום בפקיסטאן.

גנים - בין כל הבניינים המרשימים השתרע גן צ'ארבאג מעוצב, גן המחולק לארבעה ובתוכו מזרקות, בריכות וביתנים קטנים ומקושטים. אף שהמתווה הכללי של הגן נשמר, וחלק מהן המבנים המקושטים עדיין ניצבים על עומדם, ימי זוהרו של הגן הרחק מאחוריו.

מופע אור קולי- כל ערב מתקיים מופע אור-קולי בן שעה המשחזר אירועים בהיסטוריה ההודית, בייחוד אלו הקשורים למבצר האדום. ישנם מופעים באנגלית.



צ'נטר מנטר
מבנים ורדרדים הוא אחד ממצפה הכוכבים שהקים המהרג'ה ג'אי סינג השני. ויש בתוכו שעון שמש ענק, המכונה נסיך השעונים. מכשירים נוספים במצפה מתארים את מסלוליהם של גופים שמימיים, ואף חוזים מועדי ליקויי שמש וירח.





מקדש לאקשמי נאראיאן
ממערב לקונאט פלייס שוכן מקדש לאקשמי נאראיאן, שהוקם על ידי התעשיין בירלה בשנת 1938. הוא מוקדש ללאקשמי, אלת העושר והמזל, ומכונה בקרב המקומיים בשם מקדש בירלה.

לשכת המידע הממשלתית אינדיה טוריזם דלהי www.tourismofindia.com

מקדש הלוטוס 

בית התפילה הבהאי בתת היבשת ההודית הינו האחרון מבין שבעה היכלים אשר הוקמו במקומות שונים בעולם, כל אחד בעל עיצוב מיוחד משלו, וכל אחד פתוח לעמים מכל הדתות והגזעים להתפלל לבורא עולם ולהביע את האהבה בין האלוהים והאדם.

עיצוב בית התפילה הבהאי בניו-דלהי נעשה בהשראת הלוטוס, הפרח העדין והיפהפה, שהוא סמל של טוהר הקשור באופן בלתי נפרד לתפילה ודת בהודו. בית התפילה מוקף תשע בריכות גדולות שלא רק מוסיפות ליופי המבנה, אלא גם ממלאות תפקיד חשוב במערכת הצינון הטבעי של אולם התפילה. בצמוד למבנה המרכזי קיים מבנה נספח, שכולל משרדים, אולם התכנסות, ספרייה, וחדר אור-קולי.

התכונה המשותפת של בתי התפילה הבהאיים היא היותם בעלי תשע צלעות. תשע הינה הספרה הגבוהה ביותר והיא מסמלת שלמות, אחידות ואחדות. בתוך בית התפילה, קוראים רק מתוך כתבי הקודש של הדת הבהאית ושל התגלויות רוחניות שקדמו לה, לפי תוכניות ערוכות מראש. בזמנים אחרים, בית התפילה פתוח להגיה ותפילה שקטה.

הדת הבהאית הינה דת עולמית עצמאית, אלוהית במקורה. היא חובקת עולם, בעלת השקפות רחבות, מדעי בשיטתה, הומינטרית בעקרונותיה ודינמית בהשפעתה על לבבותיהם ומחשבותיהם של בני אדם. הדת מאמינה באחדותו של האל ובאחדותם של נביאיו השונים של האל, ומשרישה את עיקרון שלמותו ואחדותו של הגזע האנושי בכללותו.

המבצר העתיק purana qila נמצא כק"מ מדרום מזרח לשער הודו. כאן שכנה על פי ההערכה העיר העתיקה אינדראפראסתה. למבצר יש חומות איתנות ושלושה שערים גדולים.

אם תיכנסו מהשער הדרומי תראו את שר מאנדאל מגדל מתומן קטן מאבן חול אדומה, שמאוחר יותר שימש כספרייה של הומאיון. מאחורי המגדל נמצא מסגד קילה-אי-קוראן, המכונה גם מסגד שר שאה, שלהבדיל מהמבצר עצמו, השתמר במצב טוב למדי.

פוראנה קילה פתוח כל יום מזריחת השמש ועד שקיעתה. סמוך לשער הראשי יש מוזיאון לארכיאולוגיה קטן ומעל השער נשקפים מראות יפים של ניו דלהי. כל ערב מתקיים כאן מופע אור קולי.



מלונות מומלצים בניו דלהי 



Booking.com






Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה