אקזוטיקה בגיאורגיה



גיאורגיה לשעבר גרוזיה היא הטבע בשיא התגלמותו: צוקים מושלגים, נהרות מתפתלים בגאיות, בתים חבויים על  מדרונות, מיני ג'ונגל סובטרופי.

בגיאורגיה, נופים עוצרי נשימה. המקום שבו כל אורח נחשב כמתנה מאלוהים והאנשים סוגדים לאהבה ולאוהבים.

גיאורגיה משתרעת בין הים הכספי לים השחור וגובלת עם טורקיה במערב, עם רוסיה בצפון, עם ארמניה בדרום, ועם אזרבייז'אן השיעית במזרח.

גיאורגיה היא ארץ של ניגודים: מרחבים ושדות ירוקים, ערבות מדבריות, ורכסי הרי הקווקז הנמוכים והגבוהים. יש בגאורגיה שרידי עבר, מסורת ופולקלור; כפרים עם מסורת לפני שנים.

הגיאורגים הכפריים מתגוררים בהרי קווקז מושלגי הפסגות, על גדות נהרות גועשים או במישורים הירוקים שלמרגלות ההרים, אולי לא נהנים מפלאי הטכנולוגיה אבל הם אנשים חמים ומכניסי אורחים, השמחים כל הזדמנות של יין טוב, ארוחה וריקודים.

אפשר לטייל ברחבי גיאורגיה בג'יפ עם מדריך נהג מקומי, לרדת מהדרכים הראשיות ולהגיע לפינות נסתרות ולנופים מדהימים. בטיול הרפתקני רואים קרחונים וצוקים, מנזרים וערים, מערות ומבצרים, אגמים והרי געש, מרחבי מדבר ואפילו מעיינות חמים. אפשר לבקר גם בבתי הכפריים וגם לפגוש בשטח רועים וחוטבי עצים.





רכס הקווקז חותך את גיאורגיה לשני אזורי אקלים עיקריים: סובטרופי במערב, וקריר ויבש יותר במזרח. מסלולים מומלצים:

1. טיפוס בכביש מתפתל עד גודאורי Gudauri, מקום שהוא אתר סקי והכפר הכי גבוה בצד הדרומי של הקווקז בגובה 2,196 מטר.

2. ווסט איז בסט רומנטיקה בעיצומה עם יערות עשירים, עצים עמוסי פירות לאורך הדרך, ועם כביש שחוצה לסירוגין את נהר דזירולה Dzirula. אוביסה Ubisa כפר קטן עם מפל שיורד מההר, וגם פרות וחזירים שמסתובבים חופשי בכבישים. הכנסייה הזעירה אוביסי Ubisi, היא נקודת ציון חביבה אם עוברים בסביבה.

3. סבך של עצים ושיחים ועליהם מטפסים טפילים גולשים עד חוף הים השחור, בקטע הכביש המדהים שבין קובולטי Kobuleti לבאטומי Batumi, בדרום מערב המדינה.

רכס ההרים לוכד את האוויר החם העולה מהים השחור ויוצר תנאים סובטרופיים. גן בוטני שהוא אגדה עם צמחייה אופיינית להימלאיה, אוסטרליה, מקסיקו, מזרח אסיה. עצי מייפל, שיחי הורטנזיה, ליאנות מטפסות על העצים, וגרדיניות עם ריח משכר.









איך מגיעים לגיאורגיה ? חברת התעופה של גיאורגיה טסה בין תל אביב לטביליסי פעמיים בשבוע. בעונות מסוימות של  השנה עושה את הדרך גם חברת ארקיע.

טיסות זולות לטביליסי 


טביליסי היא עיר הבירה עם רחובות רחבים, עיר עתיקה, בתי קפה קטנים ומערביים.
מעל העיר, כדאי להתפתל בשביל שבסיסו ליד איצטדיון כדורגל, ולבקר באגם הצבים Ku`s Tba ובמוזיאון האתנוגרפי, בבתי עץ ששומרו ומציגים את החיים בגיאורגיה בעבר. מומלץ לטייל לאורך נהר המטקווארי Mtkvari וטיפוס לתצפית יפה ממבצר נריחלה Narikhala. כנסיית סווטיצחובלי Svetitskhoveli שנבנתה במקור במאה החמישית לפנה"ס וחודשה במאה ה- 15, וטוענים שנקברה בה הגלימה של ישו, ומנזר גווארי Jvari הממוקם על גבעה גבוהה.

מלון מומלץ בטביליסי

מלון בטסיז (Betsy's Hotel) הינו מלון בוטיק אלגנטי בן 7 קומות שממוקם על מדרונות הר מטאטסמינדהה (Mtatsminda Mountain), ושמציע נופים נהדרים של טבילסי (Tbilisi).
במרחק של מספר דקות הליכה מהמלון תוכלו למצוא את שדרת רוסתוולי (Rustaveli Avenue), שמציע מגוון של בתי קפה, ברים ומועדונים. כיכר פרידום (Freedom Square) המרכזית ממוקת במרחק של 3 ק"מ מהמלון.
גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי הינה זמינה בכל חלקי המלון. שירות הקונסיירז' של המלון יכול לסייע לכם בתכנון השהות שלכם ב-טבילסי.




מלונות מומלצים בטביליסי 


Booking.com


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה