חופשה ברודוס

חופשה ברודוס


רודוס אי יווני בינוני בגודלו, עם נוף של גבעות וצמחייה ים תיכונית. ברודוס עיר חביבה, כפרים קטנים, טברנות, חופים נקיים ואנשים חמים וידידותיים. קצת מרכזי קניות, כמה אתרים היסטורים וארכיאולוגים.

רודוס היא מקום נפלא לחופשה: שקט יותר, צפוף פחות, שמש בחוף הכחול בגוונים של טורקיז או בבריכה. ברודוס שורר אקלים ים תיכוני והצמחייה באי מוכרת מאוד לישראלים אבל ירוק יותר בגלל המשקעים הרבים. רודוס היא אי קטנטן שרוב האוכלוסייה שלו מתגוררת עדיין בכפרים.

האי היווני רודוס, מהווה כבר שנים רבות אתר תיירות פופולרי לישראלים ולנופשים מכל העולם. ולמעשה, תיירות היא המשאב המרכזי של התושבים. החופים היפים, מי הים הצלולים, האוכל המקומי, חיי הלילה ושפע הבילויים הופכים את רודוס לבחירה טבעית עבור חופשת קיץ לזוגות ולמשפחות.

האי רודוס מציע שפע בתי מלון, בדרגת תיירות שונות, וכל אחדיכול למצוא את המקום שמתאים לדרישות שלו. מלבד חופשת בטן גב מענגת, רודוס מעולה גם עבור מי שחפץ בטיולים. למשל, העיר העתיקה של רודוס מוקפת חומה ומשופעת בסמטאות צרות, חנויות וכמובן טברנות. עוד מקום ששוה לבקר בו הוא לינדוס ומצודת אקרופוליס נמצאתת  בתחומה. אל המצודה מובילים גרמי מדרגות רבים ותלולים והטיפוס מתיש אולם הנוף שווה את המאמץ.


אטרקציות תיירות מרכזיות ברודוס

העיר רודוס, בירת האי נוסדה בשנת 408 לספירה. היא שימשה עיר נמל ומסחר ונודעה בזכות פסל הקולסוס, פסל בגובה של כ- 34 מטר שניצב בכניסה לנמל העיר. הפסל, פסלו של אל השמש היווני הליוס ואחד משבעת פלאי תבל של העולם הנתיק ניצב בכניסה בפיסוק רגליים והאוניות היו עוברות תחתיו.

העיר העתיקה של רודוס מוקפת חומה ענקית ושלמה, שהוקמה בזמן הצלבנים אבל עם השנים שופצה והתרחבה. כדאי מאוד להיכנס לעיר, לטייל ברחובות הציוריים ושופינג. כדאי להיכנס לסימטאות להגיע לכיכר הקדושים היהודים, שבה אנדרטה לזכר יהודים שנספו בשואה. בסמטאות שאחרי הכיכר נמצא הרובע היהודי של פעם ובין בתיו מסתתר גם בית הכנסת היחיד באי "קהל שלום", הוותיק בבתי הכנסת של יוון. תפילות נערכות בעיקר בשבתות ובחגים, בנוכחות הקהילה היהודית והישראלית הקטנה של האי. בעיר העתיקה כדאי לראות את רחוב מסדר האבירים, ארמון ראש המסדר, מסגד סוליימן, הספרייה והחמאם, רחוב הקניות הראשי של האי סוקרטס.
יוצאים מאחד השערים הקרובים לחוף והולכים לאורכו עד לעיר החדשה. בחלק הקרוב לנמל מוצאים את העיר האיטלקית, כאן נמצאים התיאטרון, בית הדואר ושאר מבנים רשמיים ונאים. מפינת התיאטרון יוצאת גם רכבת תיירים קטנה שעורכת סיור בן 30-45 דקות ברחבי העיר.

בעיר החדשה של רודוס תמצאו הפתעה נעימה . זוהי עיר מטופחת, מודרנית וירוקה שאופיינה היווני אינו מפריע לה להפגין מראה אירופאי, מזכרת מימי הכיבוש האיטלקי. באזור זה נמצא המרכז התוסס של העיר - חנויות, טברנות, חופי רחצה המשתרעים על פני רצועת חוף ארוכה, ועל הכל משקיף מבנה האקרופוליס המפורסם, הניצב במלוא הדרו על גבעת מונטה סמית'. יש מלא מקומות לקניות רשתות וחנויות. בערב אפשר לבקר בקזינו רודוס, הממוקם במלון ארמון השושנים. אפשר לבקר גם באקווריום ברודוס שנמצא בקצה הצפוני של האי, מתמקד בבעלי חיים ימיים ופחות בדגים ומתאים לילדים.
מחוץ לעיר רודוס נמצאת גבעת פילרימוס, בה אפשר לצאת לטיול רגלי לאורך דרך מלאה בטווסים ולהגיע לתצפית נעימה על האי.

אטרקציות תיירות בחוף המזרחי ברודוס

הכפר לינדוס נמצא כ- 50 ק"מ מזרחית לרודוס ומהווה מוקד משיכה בשל בתיה הלבנים, החופים המזמינים ובעיקר השרידים הארכיאולוגים המרתקים שבה ובראשם האקרופוליס של לינדוס. אל מצודה זו הנמצאת בראש הגבעה מטפסים ברגל או על גבי חמורים. הרחובות הצרם והמרוצפים של הכפר מטפסים לאיטם בין חנויות מזכרות לבין בתי קפה נעימים. בקצה העלייה מחכה האקרופוליס של לינדוס, מצודה עתיקה שמנה נשקפים נופים מרהיבים של המפרץ ובתי הכפר הצבועים בלבן.

עמק הפרפרים הוא אחת האטרקציות הידועות של רודוס. זהו עמק ירוק ופורח שזורם בו נחל והצעידה בו נעשית על גבי גשרי םמעץ ומדרגות מאבן. אלפי פרפרים צבעוניים פוקדים את המקום בעונת הרבייה בחודשים יוני-אוגוסט, אך גם בלעדיהם זוהי פינת חמד קרירה וירוקה למי שמעוניין לטעום במהלך חופשתו מעט טבע ושלווה.

פארק שבעת המעיינות הוא פארק קטן וחביב שבו יש מסעדה ששולחנותיה פזורים לאורך הנחל, ומסלול הליכה קצר בחושך. את המסלול שנמשך כעשר דקות, עושים ברגליים יחפות ובחושך מוחלט, בתוך מערה צרה מאוד ונמוכה למדי.

לאוהבי היין, ביקבי חבל אמפונאס, במערב האי אפשר לקנות יין ולארה וליהנות ממגוון טעימות בחינם ומיינות מצוינים במחירים מוזלים.


אטרקציות תיירות בחוף המערבי ברודוס
החוף המערבי פראי יותר. רוחות הים סוערות יותר, גלי הים גבוהים יותר, אבל השקיעות היפות שרואים מכאן יציפו אתכם בגל גדול של התרגשות וזוהי סיבה טובה להיכנס לרכב השכור, לקחת בקבוק יין וכמה נשנושים, למצוא נקודת עצירה מתאימה על הכביש שבין קרינתיה לסיאנה כדי להביט בשמש השוקעת וליהנות מכל רגע, הרחק מן ההמון הסואן.


מלונות מומלצים ברודוס
  Booking.com
Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה