מוזיאונים בלונדון

מוזיאונים בלונדון


בלונדון יש מבחר עצום של מוזיאונים מעניינים המתאימים לכל גיל ובכל נושא בעולם שתבחרו.  מומלץ מאוד לאוהבי המוזיאונים להצטייד ב"London Pass"; כרטיס המאפשר כניסה אל אתרים רבים בעיר כולל מוזיאונים, כשאתם רוכשים את הכרטיס למספר אטרקציות, תמיד מצורף אתר או שניים בחינם לעיסקת החבילה, כך שזה מאוד משתלם וחוסך כסף שלא נדבר על התורים הארוכים בעיקר בחודשי הקיץ.  כמו כן, באמצעות קוד רכישה הכרטיס מאפשר להיכנס לאפיקלציה חינמית לתייר שנוסע ללונדון כולל מפות אינטראקטיביות, קווי אוטובוסים ורכבות תחתיות, מקומות והמלצות לבילוי.

Booking.com





מוזיאון השעווה מאדאם טוסו בלונדון (Madame Tussauds Museum) ;
למוזיאון השעווה של מאדאם טוסו יש סניפים בערים כמו אמסטרדם, ברלין ולאס וגאס וזהו המפורסם מכולם. מאדאם טוסו הוא אחת האטרקציות התיירותיות הגדולות בלונדון: מוזיאון שעווה מאדאם טוסו המציג את דמויותיהן של אישים מפורסמים במגוון תחומים, כולם מפוסלים שעווה. המוזיאון קרוי על שמה של מארי טוסו שהיתה פסלת שעווה.


להזמנה מוזיאון השעווה מאדאם טוסו בלונדון 



מוזיאון צ'רציל וחדרי המלחמה של הקבינט בלונדון (Churchill Museum and Cabinet War Rooms)

 מוזיאון צ'רציל נמצא במבנה תת קרקעי ששימש כמקלט בזמן מלחמת העולם ה-2 עבור וינסטון צ'רצ'יל וראשי הצבא. במקום ניתן לערוך סיור בכ- 19 חדרים, ביניהם חדר ישיבות, חדר התקשורת שבו שידר את נאומיו, חדר מפות, וחדרים המשמשים כמוזיאון עם פריטים אישיים של צ'רצ'יל ומכתבים שכתב.



מוזיאון היהודי בלונדון (The Jewish Museum)

המוזיאון היהודי מציג תערוכות קבועות ומשתנות של ההיסטוריה המרתקת של היהודים בבריטניה. המוזיאון ממוקם במבנה ויקטוריאני בקמדן טאון (Camden Town).




הגלריה הלאומית בלונדון  (National Gallery)

הגלריה שנחשבת ליצירת אומנות, במהלך השנים, כשאוסף האומנות בגלריה גדל, נבנה מבנה ייעודי במיוחד להכילו. המבנה מרשים בפני עצמו לאוהבי הארכיטקטורה; בחזיתו כיכר טרפלגר הידועה. בגלריה ציורים של אמנים ידועים ממדינות רבות, הציורים הם עבודות אומנות אירופאית קלאסית מהשנים 1250-1900.




מוזיאון המדע בלונדון  (Science Museum)

מוזיאון המדע מעניין שכולל גם פעילויות בתחומים שונים במדע שמיועדות גם למבוגרים וגם לילדים, ונחשב לאחד הטובים בלונדון.


המוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון (Natural History Museum), אחד הגדולים בעולם בתחומו. באולם המרכזי שלו אי אפשר לפספס את שלדי הדינוזאורים הענקיים. המוזיאון מציג אלפי מוצגים בתערוכות שונות. מומלץ לבקר בו עם ילדים.



מוזיאון לונדון (Museum of London)

מציג ומתאר את ההיסטוריה ותולדותיה של העיר מימי רומא העתיקה ועד היום עם אלפי פריטים, מוצגים ארכיאולוגיים, דגמים, תמונות ותרשימים בתצוגות קבועות ומתחלפות. המוזיאון נמצא במרכז הסיטי של לונדון, והוקם על שרידי מצודה רומית.




מוזיאון הימי הלאומי של בריטניה בלונדון  (National Maritime Museum)

מוזיאון הימי הלאומי של בריטניה הממחיש את עוצמתה הגדולה של בריטניה כמעצמה ימית בעבר. המוזיאון נחשב למוזיאון הימי המוביל בעולם ומציג את אוסף עצום של פריטים ימיים – דגמי ספינות, אביזרי ניווט, מפות, כלי נשק ועוד.




מוזיאון הבריטי בלונדון (The British Museum)

המוזיאון מציג בעיקר עתיקות ואוספים משלל תרבויות ומקומות. אחד ממקורות הגאווה של המוזיאון היא אבן הרוזטה שהביאה לפענוח כתב החרטומים. עוד במוזיאון, המרשים מבפנים ומבחוץ, נמצאת החצר המכוסה הגדולה ביותר באירופה. תקרתה של החצר מורכבת מ-1656 לוחות זכוכית בצורה מיוחדת.





גלריית המלכה בלונדון (The Queen`s gallery)

בגלריית המלכה יש גם תערוכות מתחלפות, שבהן מוצגות יצירות אומנות מאוספי בית המלוכה. מדריך קולי כלול במחיר הכרטיס. הגלרייה ממוקמת בכניסה המערבית לארמון בקינגהאם.




גלריית קורטולד בלונדון (The Courtauld Institute of Art)
בגלריית קורטלד אוסף אימפרסיוניסטי ופוסט-אימפרסיוניסטי מעולה, יצירות אמנות חשובות מהמאה ה-20, תמונות והדפסים של מיטב אמני אירופה מתקופות מוקדמות יותר, רהיטים, פסלים ועבודות כסף וקרמיקה. מה שמייחד את הגלריה הוא היותה "אוסף של אוסָפים", היצירות אימפרסיוניסטיות הפוסט- אימפרסיוניסטיות שבגלריה היו במקורן רכושו הפרטי של  סמואל קורטולד, .



מוזיאון העיצוב בלונדון (The Design Museum)
מוזיאון העיצוב עוסק בהיבטיו השונים של העיצוב המודרני - עיצוב תעשייתי, ארכיטקטורה, גרפיקה, אופנה ועוד - באמצעות תערוכות מתחלפות מגוונות. המוזיאון נמצא בגדה הדרומית של התמזה, ממזרח לגשר הטאואר.





מוזיאון הגנים בלונדון (Garden Museum)
מוזיאון הגנים סוקר את התפתחות הגינון הבריטי המוזיאון ממוקם בלמבת' (Lambeth) שמדרום לתמזה במבנה ששימש כנסייה במשך שנים. תצוגת הקבע כוללת כלי עבודה ואביזרי גינה  תמונות ומסמכים. התערוכות המתחלפות עוסקות בדרך כלל בגינות מפורסמות ובגננים דגולים בעבר ובהווה. במוזיאון הגנים יש גינה שחלקה מעוצב בסגנון המאה ה-17 (knot garden),



מוזיאון הצעצועים של פולוק בלונדון (Pollock's Toy Museum)
מוזיאון הצעצועים של פולוק שוכן במרכז העיר בשני בתי מגורים מהמאה ה-18 ומבוסס על אוספיו של יצרן תיאטרוני-הבובות הביתיים בנג'מין פולוק: בובות, בתי בובות, צעצועים מכאניים, דובונים, חיילי משחק, משחקי קופסה וכמובן תיאטרוני-בובות - הכול בטעם של פעם. חנות צעצועים ומזכרות בקומת הכניסה.

 



מוזיאון הקריקטורות (The Cartoon Museum)
מוזיאון הקריקטורות ממוקם בבלומסברי (Bloomsbury), לא רחוק מהמוזיאון הבריטי, מציג קריקטורות, קומיקס, איורים - כולם של יוצרים בריטים מהמאה ה-18 ועד ימינו - ויש לו גם ספרייה וחנות נחמדה.




המוזיאון המוטורי, אחד המוזיאונים הטובים בעולם למכוניות והמיקום שלו בארמון בוליו בלב יער גדול, פשוט נהדר. הנסיעה מלונדון נמשכת רק שעתיים בכיוון דרום.

משפחת אצולה אנגלית, שבבעלותה נמצא הארמון, מטפחת את המוזיאון הזה כבר עשרות שנים. אוסף המכוניות טוב מאוד וכולל 250 דגמים שונים. בין היתר אפשר לראות כאן מכוניות מתחילת העידן הרכב.

כיאה למוזיאון בריטי יש כאן אוסף מכובד של מכוניות וכלי רכב אחרים ששירתו את המלכים. במחלקות אחרות יש אוסף מכוניות מוזרות, מכוניות של כוכבים.

המוזיאון פתוח במשך כל השנה בכל יום בין עשר לחמש.






Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה