מסע אישי בצרלסטון דרום קרוליינה ארה"ב

צ'רלסטון ממוקמת במדינת דרום קרוליינה באמצע הדרך בין וושינגטון די סי ומיאמי על שפת האוקיאנוס האטלנטי. יש בה מעל 230 ימי שמש. היא הוקמה בשנת 1670 ע"י מתיישבים שהגיעו אליה מאנגליה אך הפכה רשמית לעיר רק בשנת 1783. בראשיתה היא התקיימה בעיקר בזכות הפיראטים שהגיעו אליה וסחרו בה באוצרותיהם אך בהמשך בנוסף להיותה עיר מסחר תוססת בזכות הנמל הגדול שלה (שעד היום נחשב לאחד מעשרת הנמלים המסחריים הגדולים בארה"ב) היא גדלה והתפתחה בזכות גידולי הכותנה, אורז ואינדיגו. הדרישה לידיים עובדות בחקלאות גרמה להבאת עבדים רבים מאפריקה ומאוחר יותר גם לסחר בהם.



דרום קרוליינה היתה הראשונה שהחליטה להפרד מברית המדינות של ארה"ב עקב המחלוקת עם מדינות הצפון בנושא העבדות, והחתימה על מסמך ההיפרדות היתה בצ'רלסטון, מה שנתן את אות הפתיחה למלחמת האזרחים האמריקאית בראשותו של לינקולן. במבצר סמטר הממוקם על אי בסמוך לנמל צ'רלסטון נורתה הירייה הראשנה במלחמת האזרחים האמריקאית. אבל לא רק במלחמה היא היתה ראשונה: בצ'רלסטון נחנך בית האופרה הראשון בארה"ב, הקולג' הציבורי הראשון וגם המוזיאון הראשון במדינה. גם משחק הגולף הראשון בארה"ב כולה שוחק בצ'רלסטון.



העיר חוותה גם מספר אסונות טבע. הגרועים וההרסניים ביותר היו רעידת האדמה של שנת 1886 והוריקן "הוגו" בשנת 1989. אך כל הנזקים שוקמו והעיר שופצה בהתאם לסגנון הבנייה המקורי שלה ומהווה כיום גן עדן לחובבי ארכיטקטורה ומבנים. צ'רלסטון ידועה בכינויה "העיר הקדושה" בזכות כנסיותיה הרבות, אשר מגדלי הפעמונים שלהן מזדקרים מתוך נוף הבניינים הנמוך בעיר וכן בזכות העובדה שהייתה זו אחת מן הערים הבודדות בשלוש עשרה המושבות אשר גילו סובלנות דתית כלפי הכנסייה הצרפתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה