צרפת - נורמנדי בריטני ועמק הלואר



רואן, הונפלר, דוביל, טרוביל
צפונה לרואן , עיר עתיקה היושבת על גדות הסיין והיתה בעבר בירת חבל נורמנדי. כאן הועלתה ז'אן דארק על המוקד ע"י האנגלים. כיכר השוק העתיק בה הוקם המוקד. טיול בעיר והתרשמות מהמבנים העתיקים. בצפון העיר העתיקה נמצא מגדל ז'אן ד'ארק (Tour Jeanne d'Arc), השוכן ברחוב דוֹנז'וֹן (rue du Donjon). המגדל בו נכלאה ז'אן ד'ארק לפני הוצאתה להורג. בסמוך למגדל פועלים כמה מהמוזיאונים של רואן, ובהם המוזיאון לאמנויות יפות (Musee des Beaux Arts), מוזיאון הקרמיקה (Musee de la Ceramique) ומוזיאון העתיקות (Musee des Antiquites). דרומה משם נמצאת קתדרלת נוטר דאם (Cathedrale de Notre Dame), השוכנת ברחוב סֶן-רוֹמאן (rue St-Romain). הקתדרלה הגותית, שנבנתה ברובה במאות ה-13 עד ה-16. היא כוללת את מגדל החמאה, טוּר די בֶּר (Tour de Beurre). את הביקור ברואן לא ניתן לסיים ללא המוזיאון פלובר ותולדות הרפואה (Musee Flaubert, et de l'Histoire de la Medicine), הנמצא בחלק המערבי של העיר, בבית החולים שברחוב לֶקָה.



מעל גשר נורמנדי הענק לעיירה הציורית הונפלר עיר נמל קטנה ועתיקה ששמרה על צביונה ומשמשת מזה דורות מקום מושבם של ציירים רבים, בהמשך לעיירות הקייט המקסימות דוביל וטרוביל שכל עשירי צרפת מבלים בהן את חופשת הקיץ . משם ניתן ללון באיזור

 פוינט דו הוק, ארומנש, קאן
פוינט דו הוק , מתחם תותחי ענק של הגרמנים שהותקף על ידי קומנדו אמריקאים ערב הפלישה הגדולה. הסוללה מוקמה על מצוקים מעל הים. ממשיכים אל איזור חופי הנחיתה של צבאות בנות הברית במלחמת העולם השנייה באומהה . בית העלמין ל-9,386 חיילי ארה"ב שנפלו בפלישה, לנמל המאולתר שנבנה בחופי ארומנש שהיה אחד מאתרי הנחיתה הראשונים בפלישה הגדולה לחוף נורמנדי במלחמת העולם השניה ב- 6.6.44 משם לעיר קאן למוזיאון השלום. זה מוזיאון מודרני ומרשים ביותר העוסק במלחמות באיזור נורמנדי. איזור המצודה שנבנתה בימי ויליאם הכובש בימי הביניים ולאורך המדרחוב ואת הכנסיות הרבות והמבנים ששופצו לאחר המלחמה. מומלצת לינה באזור

לה מונט סן מישל, סט מאלו , דינן.
גולת הכותרת לה מונט סן מישל, , גבעת שחם מבוצרת ומוקפת חומות ומגדלים שבה ניבנו בניינים ובעיקר כנסיות. האטרקציה העיקרית היא הגאות והשפל שישנו באזור. ביקור במנזר התלת מפלסי האדיר הבנוי על גבעות סלעי הגרניט מוקף בחומות ומגדלים. נסיעה לכיוון סנט מאלו עיר המוקפת חומה שביצרה את העיר מימי הביניים.  בשערי העיר העתיקה הוא טיול בלתי נשכח לאורך החומה ומגדליה. מצידו האחד –הנמל והמגדלור הצופה אל הספינות ומצדו האחר- הגגות האדומים וסימטאות עיר הנמל ההיסטורית. נסיעה לעיירה העתיקה והיפהפיה דינן בה אפשר לבלות את שעות אחר הצהריים. מומלצת לינה באזור ראן.

אנג'ר , סומור, טור
יציאה לכוון עמק הלואר. בכביש המהיר לעיר החשובה אנג'ר נבקר בטירה הענקית שלה , שבה שמורים שטיחים עתיקים המתארים סצנות מהאפוקליפסה של יוחנן.  סומור הבנויה על צוק סלע אדיר , ממנה צופים על נהר הלואר , העיר ידועה בייצור יינות משובחים. ניתן לחוות טעימת יין מקומי מאחד מהיקבים המפורסמים.  טירת וילנדרי טירה שנבנתה בשנה 1536. הטירה יושבת על גדות הלואר ומוקפת תעלות מים. הטירה ידועה בשל גניה המקסימים הנטועים בשלוש מדרגות , בעלי אופי שונה.  לינה מומלצת בטור, בירת עמק הלואר.

טירות עמק הלואר
טירת שוננסו היושבת על מי הנהר שר ונבנתה בשנת 1521. הטירה  עומדת על עמודים מקושתים מגדה לגדה והמים זורמים מתחתיה. טירת שוננס ידועה ביופיה ובגניה המרהיבים, מומלץ ביקור בגנים ובטירה ממשיכים לאמבואז עיירה נחמדה השוכנת על גדת הנהר כשהטירה שלה מזדקרת מעל העיר. גולת הכותרת בטירות הלואר היא טירת שמבור זו הגדולה בטירות הלואר . היא מכילה 440 חדרים , יופיה המיוחד הוא הגג על צריחיו המעוגלים . הטירה כולה בנויה בתוך פארק על שטח עצום וכולה מוקפת חומה באורך של 32 ק"מ. לינה מומלצת באזור.

פריס
עיר האורות פריס מלאה באתרים מפורסמים, שבהם חיו ופעלו גיבורי ההיסטוריה והספרות. מכנסיית נוטרדאם העתיקה, ששימשה השראה לסופר ויקטור הוגו ("הגיבן מנוטרדאם") , עד לרובע הלטיני היפהפה, המאכלס אומנים רבים. משער הנצחון ושאנז אליזה, כיכר הקונקורד וכיכר האופרה ועד מגדל אייפל, סמלה המסחרי של פריס, הפנתיאון, שדרות סאן ז'רמין ועוד ועוד.

Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה