ברנו צ'כיה

ברנו היא העיר השנייה בגודלה בצ'כיה,העיר הגדולה ביותר במורביה, ועיר הבירה ההיסטורית של Margraviate של מורביה. העיר שוכנת במפגש הנהרות Svitava ו- Svratka ויש לה כ- 400,000 תושבים. ברנו היא עיר הבירה של הרשות השופטת של הרפובליקה הצ'כית כי זה מקום מושבו של בית המשפט החוקתי, משרד בית המשפט העליון, בית המשפט המנהלי העליון, ומשרד התובע העליון. חוץ מזה, העיר מהווה מרכז מנהלי חשוב.



המוזיאון של גרגור מנדל והווילה שבנה מעל העיר האדריכל מיז ואן דה רוהה. המוזיאון של מנדל שוכן במנזר העתיק של העיר, בו פיתח מנדל (1822-1884) את תורת הגנטיקה. מנדל, ששימש כנזיר במנזר האוגוסטיני של ברנו, שילב במהלך כל חייו בין עבודת הכנסייה למחקר מדעי מעמיק. במוזיאון אפשר לראות תיעוד של מחקריו ובגן אפשר עדיין לראות את החממות והכוורות ששימשו אותו למחקריו. גרגור מנדל נחשב כיום לאחד משני בניה המפורסמים ביותר של מוראביה. השני הוא זיגמונד פרויד, שנולד בחבל בעיר פרייבירג, שנקראת היום פריבור ב-1856.


וילה טוגנדהאט (Tugendhat) בראש גבעה שצופה על העיר. ב-1930 בנה כאן האדריכל הגרמני המפורסם לודוויג מיז ואן דה רוהה בית לבן ומרשים. הזוג היהודי העשיר טוגנהאדט, שנישא רק שנתיים קודם לכן, התגורר בווילה במשך שמונה שנים בלבד. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, כשהנאצים התקרבו לברנו, נמלטו בני המשפחה תחילה ללונדון ואחר כך לונצואלה. הוילה שרדה את המלחמה ואפילו את התקופה לאחריה, בה שימשה כבסיס לחיל הפרשים הרוסי. כיום היא נחשבת אחת הדוגמאות היפות בעולם לאדריכלות מודרנית ומשמשת כמוזיאון.


מלון אוראה וורונז (Orea Hotel Voronez) סמוך למתחם יריד הסחר של ברנו (Veletrhy Brno), תחנת החשמלית הקרובה, תחנת ויסטאוויסטה (Vystaviste) בקו N1, מרוחקת 150 מ' בלבד מהמלון, ומציעה גישה נוחה למרכז העיר.







מלון בסט ווסטרן פרמייר אינטרנשיונל ברנו (Best Western Premier Hotel International Brno) נהנה ממיקום מרכזי, ממש מתחת לטירת שפילברק (Špilberk) שבמרכז העיר.








מלון אוראה הוטל וורונז 2 (Orea Hotel Voronez 2) ממוקם בברנו (Brno), במרחק של 650 מטרים ממרכז התערוכות של ברנו. טירת שפילברק (Špilberk Castle) נמצאת במרחק של 1.6 ק"מ מהמלון, וקתדרלת סנט פיטר ופול (St. Peter and Paul Cathedral) ממוקמת במרחק של 2.2 ק"מ משם.





Booking.com



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה