דבלין הירוקה והרטובה אירלנד

דבלין הירוקה והרטובה באירלנד 

Booking.com



דבלין, על בנייניה היפים העתיקים, גדושה בבתי קפה ובמסעדות מעוצבים, בארים אפלוליים, בחנויות של מעצבים איריים ובסניפים של מרבית המותגים הלונדוניים. מרכז העיר קטן מאוד וכמעט הכל נגיש רגלית, מספר שעות של שיטוט אקראי כבר יעשו את העבודה בהתמצאות במרחב.

האיזורים המומלצים הם מדרחוב גרפטון - האוקספורד סטריט של דבלין, רחוב אוקונל, רחובות הנרי ומארי, וכל אזור טמפל בר - מדרחוב של סמטאות צרות ומשוחזרות, גלריות, מסעדות, חנויות מעצבים מקומיים ויד שנייה, ואפילו שווקים קטנים בסופי שבוע.

טירת דבלין היא מבנה מרשים ומלא הוד עם רחבה עצומה במרכזו. ראשיתה במצודה ויקינגית עתיקה, שהוקמה כבר במאה העשירית עם אגף המשמש היום לטקס השבעת הנשיא ולפגישות דיפלומטיות. הטירה תפקדה גם כמעונם של הנציבים הבריטים המתחלפים באזור.

כלא קילימנהיים משמש כיום כמוזיאון וצילום סרטים. הכלא העתיק ניצב משנת 1796. הביקור במקום אפשרי רק במסגרת סיור מודרך, וחשוב להצטייד בבגדים חמים.

מוזיאון מגדל ג'יימס ג'ויס, המצוי בפרברי העיר, מרחק נסיעה קצרה ברכבת, ומרכז ג'יימס ג'ויס, בבניין ג'ורג'יאני משוחזר, בו מציעים גם סיור רגלי בעקבות סופר.

מוזיאון הכותבים של דבלין משופע במוצגים מחייהם ועבודתם של ג'ונתן סוויפט, גורג' ברנרד שאו, אוסקר ווילד, וויליאם באטלר ייטס, סמואל בקט, ג'יימס ג'ויס ועוד רבים.

בדבלין אפשר לעלות על רכבת עלית חדשה ומהירה בעת שני קווים ומערכת אוטובוסים יעילה למדי, המקשרת בין כל חלקי העיר. אוטובוס תיירים מיוחד נוסע במסלול מעגלי ועוצר בכל המונומנטים בעיר.

אחד מהפארקים היפהפיים הוא סיינט סטפנ'ס גרין, שנמצא ממש מול מדרחוב גרפטון מזג האוויר האפרורי והלח משווה לירוק גוון עז ועמוק, וברבורים ענקיים ששטים להם בבריכות הצלולות בשלווה.

טריניטי קולג' היא האוניברסיטה המרשימה של דבלין.

האזורים הכפריים של אירלנד שקטים, ירוקים ומקסימים. טיול מהנה בן 5-7 ימים אפשר לעשות במכונית שכורה, ביןבתי אירוח כפריים, עיירות ציוריות וחופים פראיים. במרחק שעה או שעתיים של נסיעה ברכבת או באוטובוס אפשר לבקר בגלנדלוך או עמק שני האגמים, או גני פאוארס קורט המפורסמים. לבקר בעיירה קילקני היפהפיה והשלווה עם שילוב מרשים במיוחד של ישן וחדש, ארכיטקטורה עוצרת נשימה לצד שלל מסעדות, בארים וחנויות מעצבים. עיירה קתדרלת סנט קאניס מהמאה ה 13 וטירת קילקני המרשימה. בסמוך לטירה משתרעים יערות וכרי דשא. העיירה עצמה קטנה ועם שפע של חנויות, מסעדות וכמובן פאבים.






Booking.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה