טיולים מאורגנים


כמה ימים הטיול המאורגן ?  בתיירות צריך לדבר בלילות לא בימים. קורה שחברה מוכרת טיול של 15 ימים ואחר כך מתברר ששלושה ימים מתוכם הם באוויר ההגעה ליעד וחזרה ממנו. חשוב להבין מראש כמה לילות לנים במלונות, וכמה ימי טיול מלאים הטיול כולל.

המחיר - בחוברות כתוב באותיות קטנות "העלאת מחירים עקב שינויים במחירי הטיסות, מסי הנמל יחולו על הנוסע בלבד" לכן מי שמשלם את כל הכסף מראש, צריך לוודא שההערה הזאת לא חלה עליו. מי שמשלם רק מקדמה או תשלום אחד, ונתקל בדרישה כזו מצד החברה, צריך לדרוש מסמך שמוכיח את העלאת המחיר.

מסים - במקומות רבים בעולם נהוגים מסי נמל מקומיים, ויש לברר מראש אם גם הם כלולים במחיר.

תשלומים - חברות רבות מאפשרות תשלומים ללא ריבית.

המדריך - חשוב לבדוק מי המדריך, גילו, כמה שנים הוא עובד בחברה, כמה פעמים הוא היה ביעד ועם איזה סוג של קבוצות, ובקשו המלצת של אנשים שנסעו בקבוצה דומה.

מדריך מקומי - חשוב להבין באיזה מהסיורים המדריך יהיה מלווה הטיול, ובאיזה סיורים המדריך יהיה מקומי. בערים הגדולים אמורים לקבל מדריכים מקומיים לחצאי ימים, אבל לא כל החברות מקפידות על כך. סיור מודרך עם מדריך מקומי וסיור בעיר הוא סיור עם המלווה בלבד.

טיפים - הטיפים לנותני השירות כלולים במחיר, יש לבקש מראש רשימה בכתב, שמפרטת ומפרשת את המשפט כדי להימנע ממצבים מביכים בהם המדריך עורך מגבית פתאומית

דרגת תיירות - כאשר בחוברת כתוב שהמלון הוא בדרגת תיירות הוא יהיה בסיסי במקרה הטובה וישן, מלוכלך ולא ממוזג במקרה הגרוע. על כן יש לדרוש את שם המלון ואת הדירוג הרשמי שלו, ולמצוא אותו על המפה ובאינטרנט.

האופציונל- אלה הן פעילויות שעלותן אינה כלולה במחיר הטיול ושהמדריך מציע לכם אותן כדי למלא את הזמן החופשי, שמופיע בתיאור המסלול. זמן חופשי הוא למעשה זמן שבו מארגני הטיול לוקחים לעצמם חופש מהקבוצה ומארגנים סיורים בתשלום.

ערב חופשי - פעמים רבות יש לבדוק את הבילוי המוצע כמו שייט בנהר או ערב במועדון ואנשים נוטים להאמין שבמסגרת הקבוצתית המחיר מוזל יותר. חובה לבדוק כל בילוי אופציונלי שהמדריך מציע, ולברר מה יותר זול להגיע בצורה עצמאית או להתלוות לקבוצה.

הדרך היחידה להבין תמורת מה משלמים היא לדרוש מראש רשימה מפורטת בכתב, של מה כלול במחיר ומה לא מבחינת ארוחות, הסעות וכניסות לאטרקציות. בטיול של שמונה ימים, סביר שיהיו עד יומיים חופשיים: יום הטיסה והגעה למלון, ועוד יום במהלך הטיול.


השווה בין מלונות


טיולים מאורגנים בדקה התשעים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה