ליון העיר השנייה בגודלה בצרפת

הועתק
ליון בצרפת 
ליון שוכנת בלב צרפת, בחבל הרון, בערך באמצע הדרך בין פריז למרסיי, במפגש נהרות הרואן והסון. ארבעת הרבעים העתיקים שלה נחשבים, כשטח העירוני הגדול לשימור על ידי אונסקו כשמורת מורשת עולמית. יש בהם שרידי עיר רומית והמון בניינים מימי הביניים, הרנסנס והמאה ה- 19.



מה כדאי לראות בליון שבצרפת ? 

בליון נמצאים הרחוב המסחרי הארוך ביותר באירופה, הכיכר הגדולה באירופה, מוזיאונים, חנויות, שווקים ומגדל אייפל קטן. קרוב לעיר היקבים המפורסמים של אזורי הבוז'ולה והרואן.

לשכת התיירות העירונית שוכנת ב Place de Bellecour ואפשר להצטייד ב City Card המאפשר כניסה חינם למוזיאונים, נסיעה באוטובוסים, שייט על הנהרות והנחות במסעדות ובמופעים.

לליון אפשר להגיע לנסוע במכונית מפריז כ- 500 ק"מ, אפשר לטוס מאחד משדות התעופה של פריז. מנמל התעופה של ליון Saint Exuepery, ניתן להגיע ליותר ממאה יעדים בלמעלה משלושים מדינות, מחציתן באירופה והשאר במזרח התיכון ובאפריקה. רכבת TGV המהירה מביאה את המבקרים מפריז לליון בתוך קצת פחות משעתיים, ומאפשרת למי שאינו מטייל באזור לצאת מוקדם בבוקר מפריז, לראות את העיר ולחזור בערב למלון בעיר האורות. זו אפשרות מעניינת המשלבת בין ביקור בעיר לנסיעה ברכבת שמעניקה אפשרות לראות את נופי מרכז צרפת מבעד לחלונות.



Booking.com



אטרקציות תיירות בליון 

גבעת Fouriere עולים לראש הגבעה ברכבת הרים היוצאת מתחנת Viex Lyon כדי לראות את שרידי ראשית ההתיישבות הרומית באזור, כולל אמפיתיאטרון גדול. בכנסייה השוכנת על הגבעה יש ציורי קיר מרשימים ופסלים מעוטרים בזהב;; מאחורי הכנסייה תצפית נפלאה על העיר וסביבתה; אפשר לבקר גם במוזיאון הגאלו רומי השוכן במקום, שחלקו חפור מתחת לפני האדמה וחלונותיו משקיפים על שרידי העיר הרומית. את הדרך חזרה לעיר כדאי לעשות בהליכה, ברחוב Montee du Gourguillion, שהבתים לאורכו נבנו בימי הביניים.

גבעת Croix Rousse שבה התפתחתה תעשיית הטקסטיל של ליון, שהתמחתה באריגת בדים מחוטי משי. עולים לגבעה במטרו Croix Rousse ויודים בתחנת Montee de la Cote, משם הולכים במורד הגבעה לאורך רחוב תלול, עדד אמפתיאטרון רומי. לאורך הדרך אפשר למצוא גלריות וחנויות מיוחדות.

כיכר Place des Tereaux שוכנת בקצה המורד. תמצאו בה מזרקה יפה, את בניין העירייה, את המוזיאון לאומנויות יפות  ובסמוך את בית האופרה העירוני.

שוק סאן אטואן, השוכן על גדת נהר רואן. לכאן מגיעים חקלאים כדי למכור תוצרת טרייה ופה קונים השפעים של סמעדות העיר את מיטב המוצרים.

בירת האוכל - בירת הגסטרונומיה הצרפתית, יש בה עשרות שוקי אוכל, בהם נמכרים מיטב מוצרי החקלאות המיוצרים בצרפת, באירופה ובעולם כולו, בהם ירקות, פירות, גבינות ונקניקים.


מלונות מומלצים בליון

מלונות מומלצים בליון שבצרפת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה