חבל הבאסקים בספרד

חבל הבאסקים שוכן בצפון ספרד, סמוך לגבול עם צרפת, באזור המערבי של רכס הפירנאים ולחוף מפרץ ביסקאיה. מזג האוויר בחבל נוח מאוד בקיץ ונסבל בחורף. התושבים דוברים ספרדית, אבל השפה הראשונה והעיקרית היא באסקית, מין שפה עתיקה, מוזרה.


איך מגיעים לשם? אפשר לטוס ממדריד או מברצלונה לבילבאו או לסן סבסטיאן, אבל עדיף לעשות את הדרך במכונית שכורה, ולעצור בכמה מהערים ומהאתרים שבדרך.

Booking.com



ארץ הבאסקים מחולקת לארבע פרובינציות: ויסקאיה שהבירה היא בילבאו, גיפוסקואה שהבירה סן סבסטיאן, אלאבה שהבירה היא ויטוריה ונבארה שבירתה פמפלונה. טיול ברכב שכור במשך שבוע יכול בהחלט להספיק כדי להתענג על כל היופי של החבל הזה.

טיסות לספרד : אלעל ואיבריה טסות מדי יום כמעט למדריד ולברצלונה, אייר מדריד טסה למדריד ואפשר להגיע ישירות לבילבאו וסן סבסטיאן גם בעזרת חברות אחרות הטסות מתל אביב בהן אייר פרנס, לופטהאנזה, סוויס, או אלאיטליה.


המטבח הבאסקי הוא רב גוני ונחשב לאחד הטובים בעולם, המגוון הוא עצום ביןמאכלי דגים ופירות הים. בנוסף למאכלי הים יש שפע בשרים: אומצות, צלעות וגם עופות עם הרוטב הבאסקי המיוחד ותבשילי הקדרה, המוגשים לשולחן בכלי החרס בו בושלו.






אטרקציות  תיירות מרכזיות בחבל הבאסקים

ויטוריה -
ויטוריה עיר גדולה ושוקקת חיים, בעיר שוכנים גם הפרלמנט והממשל המקומי הבאסקי. ויטוריה Vitoria נוסדה במאה ה- 12, היהודים גורשו ממנה ב- 14988.
העיר נאה בהחלט וכדאי לעבור במגדל העתיק מול כנסיית סאן מיגאל, דרך הפארקים, הקתדרלות והכנסיות. ברובע העתיק ניצבת הקתדרלה הגותית ובכיכר הבתולה עם פסל העץ המפורסם השמור בארון זכוכית. פסטיבל הבתולה נערך באוגוסט וכולל ריקודי רחוב, המון יין ואוכל משובח בכיכרות.

מלון הולידיי אין אקספרס ויטוריה (Holiday Inn Express Vitoria) ממוקם ליד פארק התעשייה חונדיז (Jundiz), במרחק של פחות מ-10 דקות נסיעה מ-ויטוריה-גאסטייז (Vitoria-Gasteiz). הוא מציע חניה חינם וגישה נוחה לכביש המהיר A1. חדרי המלון הממוזגים מציעים עיצוב עכשווי, טלוויזיה בעלת מסך שטוח וקומקום. חדר הרחצה הפרטי כולל מייבש שיער. גישה לאינטרנט אלחוטי זמינה בתשלום נוסף. המלון מציע ארוחת בוקר קונטיננטלית מדי יום, ויש גם בר באתר. דלפק הקבלה של המלון פועל 24 שעות ביממה. שדה התעופה ויטוריה-גאסטייז (Vitoria-Gasteiz Airport) נמצא במרחק של 15 דקות נסיעה מהמלון, ובילבאו (Bilbao) מרוחקת 65 ק"מ משם.







מלון NH קנסילר איילה ויטוריה (NH Canciller Ayala Vitoria) מציע מיקום אידאלי בלב ויטוריה. מקום האירוח מציע חדרים מסוגננים עם טלוויזיות בעלות מסך שטוח, אינטרנט אלחוטי חינם ומיני בר. המלון שוכן בפלורידה פארק (Florida Park), ומציע נופים של קתדרלת ויטוריה ושל הפרלמנט הבאסקי (Basque Parliament). בצידו השני של הפארק נמצאות פלאזה דה לה וירחן בלנקה (Plaza de la Virgen Blanca), והעיר העתיקה מימי הביניים. חדרי המלון מרווחים ואלגנטיים, עם רצפות פרקט. כל החדרים כוללים תפריט-כריות וכספת בחינם. מסעדת Quejana במלון מגישה מזנון ארוחת בוקר ומבחר של מנות באסקיות טיפוסיות. ישנה גם קפטריה המציעה מגוון של חטיפים. דלפק הקבלה פתוח 24 שעות ביממה ומציע שירות חדרים והמרת מט"ח. המלון כולל חדרי ישיבות מרווחים לאירועים או כנסים.




בילבאו -
בילבאו Bilbao העיר הגדולה בחבל הבאסקים, שהיא עיר גותית עתיקה, היתה בעבר עיר תעשייתית אפורה וכיום מוקד משיכה לתיירים ולמטיילים בביקור במוזיאון גוגנהיים לאמנות מודרנית. המבנה המוזר, הכולל משטחי מתכת כסופים עשויים טיטניום, מפורסם בעולם כולו וכדאי גם לטייל סביבו. באזור הנמל כדאי להיכנס למוזיאון הימי, עוברי דרך מנהרות עשויות פלסטיק וצופים ביצורי הים. חובה לסייר בסמטאות העיר העתיקה, במבנה העתיק של כנסיית סאן וייסנטה ובמוזיאון סן טלמו הסמוך. כדאי גם לעצור בשוק האיכרים המקורה, ובהר אורגול יש גם לונה פארק. כמו כן יש אפשרות להפליג לאי סנטה קלרה שבמפרץ בטדמן.

מלונות מומלצים בבילבאו 




מלון סרקוטל קוליסאו (Sercotel Coliseo), ממוקם במבנה שהיה בעבר בית האופרה של בילבאו (Bilbao). המלון נמצא במיקום מרכזי, במרחק של 5 דקות הליכה מתחנת המטרו אבאנדו (Abando) ומתחנת הרכבת של בילבאו. המלון משמר את החזית המקורית של הבניין ומציע עיצוב עכשווי. מוזיאון גוגנהיים (The Guggenheim Museum) נמצא במרחק של מעט יותר מק"מ אחד משם.








מלון ברצלו בילבאו נרביון (Barceló Bilbao Nervión), המשקיף על נהר ה-נרביון (Nervión) ב-בילבאו (Bilbao), נמצא במרחק של 250 מטרים מגשר קאלאטראווה (Calatrava Bridge) ובמרחק של 10 דקות הליכה ממוזיאון גוגנהיים (Guggenheim). רחובות הקניות העיקריים נמצאים במרחק של 5 דקות הליכה משם. תחנת הרכבת של בילבאו נמצאת במרחק של 10 דקות הליכה מהמלון.







סן סבסטיאן העיר סן סבסטיאן ממוקמת לאורך שפך נהר אורומאה ומוקפת בהרים. העיר היפהפייה נחשבת לאחת הערים היפות באירופה, ומשמשת כאתר נופש לעשירי ספרד. מתחילים בטיילת נהדרת פסאו נובו וטיילת נוספת פסאו דה לה קונצ'הה ועוברים לשני חופי רחצה גדולים.

פמפלונה -
פמפלונה היא עיר שיפה בזכות הארכיטקטורה שלה ושרידי החומות. מומלץ לערוך סיבוב רגלי ברחובות הצרים, בין בתי דירות עם מרפסות מטופחות ופורחות, לעבור דרך קתדרלה דה סנטה מריה ובמוזיאון לגילופי עץ מרשימים, לטייל בפארקק הגדול הצמוד למצודת הסיודאדלה ולעצור לאכול בפלאסה דל קסטיו. מירוצי השוורים הנערכים בחודש יולי, מאתגרים את התיירים להגיע - השוורים משוחררים ממכלאותיהם למסלול בכיכר העיר, שאורכו כ- 800 מטר, והקהל רץ לפניהם ומתגרה בהם.







Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה