אטרקציות תיירות בסרילנקה

נופש בסרילנקה



האי, ממוקם דרומית להודו, ולאן שלא תפנה מבט, יש כמויות אינסופיות של גן עדן טרופי וג'ונגלים פראיים. המשולש התרבותי של סרילנקה הוא בין הערים העתיקות החשובות במרכז האי "אנורדה-פורה", "פולונרווה" ו"סיגיריה", כולן אתרי מורשת עולמיים. האתר החשוב במשולש הוא סיגיריה, עיר מבצר שנבנתה על גג הר על ידי המלך קספיה במאה החמישית. ההר הוא בעצם סלע ענק, דמוי שולחן, שמזנק מתוך הג'ונגל המישורי סביבו ונראה בלתי ניתן לטיפוס, כשהגעת למעלה הנוף מדהים. שעה מדרום לסיגיריה נמצא מקדש הר הסלע "דמבולה" חציבות בנות אלפיים שנה אל תוך ההר בדמותו הפופולרית של בודהה, בתנוחות שונות. מקדשים דומים, רק בלי ההר תמצאו גם באנורדהפורה, שמתהדרת בעץ קדוש.

לא משנה מהיכן תגיעו לסרילנקה תגיעו לשדה התעופה הבינלאומי של "קולומבו" עיר הבירה הנוכחית. קולומבו היא עיר גדולה במדינה מתפתחת, אינה מסריחה, אינה צפופה במיוחד, או מאוד מלוכלכת. אבל מחוץ לעיר הגדולה סרילנקה מדהימה.



מלון מומלץ בקולומבו בסרילנקה 
מלון סינמון גראנד קולומבו
(Cinnamon Grand Colombo) נמצא במרכז העיר קולומבו (Colombo),  המלון נמצא במרחק הליכה נוח מקניון קרסטקאט בולווארד (Crestcat Boulevard Shopping Mall), ובמרחק של כ-2 ק"מ מבית העירייה של קולומבו (Colombo Townhall) ומהמוזיאון הלאומי של סרי לנקה (Sri Lanka National Museum). נמל התעופה הבינלאומי של קולומבו נמצא במרחק של 37 ק"מ משם. 




נגומבו Negombo עיירת דייגים יפה וציורית המשמרת שיטות דייג מסורתיות באמצעות סירות עשויות מעץ דקל. בעיירה שוק ססגוני וצבעוני בו מתנהלים חיי מסחר ערים ותוססים.





מלון מומלץ בנגומבו סרילנקה 



מלון פלדג' 3 (Pledge 3) האלגנטי שוכן בנגומבו (Negombo). חוף נגומבו נמצא רק 100 מטרים משם. המלון נמצא רק 8 קילומטר מנמל התעופה הבינלאומי בנדרנאיקה (Bandaranaike).






סיגיריה sigiriya ארמון עתיק הממוקם על צוק גבוה בלב הממלכה הסינהאלית של סרילנקה. במערות שבאזור ציורי קיר מרשימים הנחשבים ליפים ביותר בכל דרום מזרח אסיה.



דמבולה dambulla מקדשי מערות חצובות בסלע ובהן מאות פסלי בודהה בתנוחות וגדלים שונים וציורי קיר מרהיבים.



פולונרואה Polonnaruwa בירתה העתיקה השנייה של סרילנקה שהוכרזה כאתר שימוש עולמי על ידי אונסקי. בעיר פסלי אבן מרשימים ומקדשים מרהיבים.




קנדי Kandy עיר ציורית שהיתה הבירה השלישית של הממלכה העתיקה. בעיר נמצא מקדש השן של בודהה המתחם החשוב והמקודש ביותר במדינה הממוקם על שפת האגם הציורי של קנדי. הבירה הדתית-בודהיסטית, בנויה סביב אגם ובין גבעות, ומצליחה להיות יפה גם במבט פסטורלי מראש אחת הגבעות וגם במבט מעמיק ומזיע יותר, בלב הבזאר הצפוף והעמוס של העיר. היא בנויה בסגנון ארכיטקטוני כמעט מצועצע, במרכזה מוזיאון אבני חן ובקרבתה מטעי תה אינסופיים. "פאראדניה" הוא הגן הבוטני היפה מבין השלושה באי. פאראדניה מוקף נהר והלחות בסביבתו גורם לך להזיע.



מלון מומלץ בקנדי סרילנקה


מלון אוזו קנדי (OZO Kandy) ממוקם בקנדי (Kandy), מלון 4 כוכבים ובמרחק של 550 מטרים מבית החולים לייקסייד אדבנטיסט (Lakeside Adventist Hospital), במרחק של 1.5 ק"מ ממוזיאון קנדי (Kandy Museum), וכ-1.6 ק"מ מסרי דאלאדה מאליגאווה (Sri Dalada Maligawa). נמל התעופה הבינלאומי בנדרנאיקה (Bandaranaike International Airport) נמצא במרחק של 102 ק"מ משם.




שמורות ואתרי טבע - שמורת רמת הורטון Horton Plains National Park ומצוק סוף העולם, מפליי בייקר, מפלי סט. קלייר ומפלי דבון.




פינאוולה Pinnawala בית יתומים ייחודי לפילים. במקום מתבצע מעקב מקרוב אחרי אורחות חייהם של הפילים המטופלים עד הגעתם לבגרות .




קניות ואוכל בסרילנקה

 שווקים בערים עלולים להתגלות כצפופים ולא נעימים למדי, אלה הן פינות הסתר בצידי הדרך או הצריפים עם השלט המאולתר בהן אפשר להשיג את המתנה, הקישוט או המאכל הכי מושלמים. בחנויות הגודלות במרכזי הערים תשיגו מחירים מצוינים . תה נהדר ותבלינים במחירים סבירים שאפשר לקנות בחנויות המפעל של מטעי התה וחוות התבלינים. בסרילנקה הכל עדיין אמיתי, לפירות יש טעם של פירות. ואפשר למצוא בין סוגי הארוז הדומים גם ירקות, דגים ובשר.



מלונות ואטרקציות תיירות בסרילנקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה