פנטזיה לבנה - סקי היכן ?

פנטזיה לבנה - סקי היכן ? 


מה מושך כל כך בחופשת סקי? אולי זו תחושת היוקרה המלווה את הספורט האתגרי הלבן, אולי אלו האתרים המושקעים, הממוקמים בפסגות הכי יפות של אירופה, ואולי אלו הגולשים עצמם.


חופשת סקי לא מתחילה ומסתיימת על המדרונות הלבנים. באירופה ובצפון אמריקה מדובר באורח חיים, בתפיסת עולם, באופנה, בטרנדים.

סקי, וענפי ספורט אחרים הקשורים לשלג, כמו הליכה למרחקים, אייס קליימבינג, נסיעה על מזחלות, קרלינג ועוד. ואחרי הספורט ? ספא, עיסויים, אוכל, טוב, אלכוהול והמון אווירה והכל באוויר הצלח של הפסגות המושלגות ובחברת גולשים ותיירים מכל רחבי העולם שיש להם עניין משותף בספורט הלבן ובחיים הטובים.


לאן נוסעים לעשות סקי?
האתרים בצרפת עומדים בראש רשימת אתרי הסקי המבוקשים, כעת מצטרפים אליהם אתרים באוסטריה ובצפון איטליה. אתי הסקי בשוויץ נחשבים לאיכותיים אך יקרים. כמה עולה חופשת סקי באתרים הנחשבים במערב אירופה? בין אלף לאלפיים יורו לשבוע, תלוי במועד, במיקום, ברמת האירוח ובסוג ההדרכה המבוקש.

ביקוש גדל נרשם גם לאתרים זולים יחסית במזרח אירופה: בבולגריה, בצ'כיה, וברומניה. ויש כאלה שנוסעים לאתרים בטורקיה, אנדורה, קפריסין, סלובקיה שגם הם זולים יחסית.

עוד אפשרות זה סקי בארצות הברית, באתרים במדינת קולורדו, יוטה ובאזור ההררי של בריטיש קולמוביה שבקנדה. היתרון מחיר חבילות הסקי לצפון אמריקה נקוב בדולר ששערו יחסית נמוך והחיסרון מחיר הטיסה היקר.

עונת הסקי תלויה בקצב כיסוי האתרים בשלג. ככלל, בטרום העונה, בשבועות שלפני חג המולד, המחירים זולים יחסית, וכך גם בשבועות האחרונים של עונת הסקי ולפעמים גם במהלך חודש ינואר, אז הטמפרטורות מאוד נמוכות, בחלק מהאתרים השלג הופך לקרח קפוא והגולשים המקצועיים נמנעים מלהגיע.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה