פירנצה האומנותית



פירנצה עיר מרכז לאומנות שבה התפתח הרנסנס ובה התגוררו ויצרו גדולי האמנים האיטלקיים מכל התחומים - מיכאלאנג'לו, ליאונרדו דה וינצ'י ורפאל ועד דנטה אליגיירי ומקיאוולי. בכל פינה בעיר הזו תמצאו ארמון, מוזיאון או כיכר עמוסה בפסלים של גדולי האומנים. קל להתמצא בפירנצה, שכן רוב האתרים החשובים נמצאים במרחק הליכה זה מזה. העיר כולה היא מעין מוזיאון אחד גדול.


נקודת מוצא היא "כיכר הדואומו", הנקראת על שם הקתדרלה היפהפיה השוכנת בה. את הקתדרלה עם חזית השיש הוורד-לבן-ירוק שלה שנחשבת להישג הנדסי מרשים. הכניסה לקתדרלה היא חינם וכדאי לטפס למרומי הכיפה ומשם נראית פירנצה כולה בנוף מדהים. תוך כדי הליכה מכיכר הדואומו לעבר גשר פונטה וקיו תוכלו להגיע ל"פיאצה דה לה סיניורה ול"פלאצו וקיו". הפיאצה גדושה ביצירות אומנות ובה התרחשו מרבית האירועים המסעירים בתולדות פירנצה.

הארמון הקרוי "פאלאצו וקיו" משמש עד היום את מושב הממשל של פירנצה. מומלץ לבקר במבנה עצמו ובמיוחד בקומה העליונה, שבה נמצאת דירת המגורים המקושטת בפאר ובהדר.
כמו כן, כדאי להקדיש ביקור ל"גלריה אופיצי" השוכנת בארמון שנבנה במאה ה- 16, ולסקירת אוצרות האומנות שהצטברו בה. יש בה יצירות של ג'וטו, פיליפו ליפי, פרא אנג'ליקו, פאולו אוצ'לו ועד למיכאלאנג'לו ולליאונרדו דה וינצ'י.

בשוק הקש אפשר למצוא אתנחתא קצת מהגלריות ומיצירות האומנות ובחנויות הצורפות שמשני צדי פונטה וקיו, הגשר המפורסם מהמאה ה- 14. במקור שימשו החנויות שעל הגשר כאיטליזים ומסדרון שנבנה על ידי משפחת מדיצ'י לאורך הקומה הראשונה של הגשר מחבר את ארמון פיטי מעברו האחד של הנהר עם גלריה אופיצ'י.

המוזיאון הלאומי שנמצא ב"ארמון בארג'לו תוכלו לראות גם את פסל הארד המהמם של דונאטלו, המוקדש גם הוא לדוד המלך, שהיה כנראה הדמות האהודה ביותר על גדולי הפסלים בתקופת הרנסנס. הפסל הוצג לראשונה בעירום מלא, ללא התערבות הצנזורה. כמו כן מומלץ לבקר ב"קאפלת מדיצ'י וכנסיית סאן לורנצו, שנבנתה על ידי ברונלסקי בתחילת המאה ה- 15. בקאפלת מדיצ'י נמצאים פסליו הידועים של מיכאלאנג'לו, לילה ויום, שחר, בין הערביים ומדונה בהריון.

מלונות מומלצים בפירנצה 


Booking.com





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה