קליפורניה ארצות הברית


קליפורניה ארצות הברית 

קליפורניה California שוכנת בחוף המערבי שבארצות הברית, והיא המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית והשלישית בגודלה בשטחה. ארבע עריה הגדולות הן לוס אנג'לס, סן דייגו, סן חוזה וסן פרנסיסקו. בירתה היא סקרמנטו, השוכנת בצפון קליפורניה.

קליפורניה היא מדינה מגוונת ביותר מבחינה גאוגרפית, המשתרעת מרכסי ההרים סיירה נבדה במזרח לאוקיינוס השקט במערב; מיערות סקוויה נאה-אשוח דאגלס שבצפון-מערב לאזורי מדבר מוהאבי בדרום-מזרח. המדינה כוללת את ההר הגבוה ביותר (הר ויטני) ואת העמק הנמוך ביותר (עמק המוות) בשטח הרציף של ארצות הברית . מרכז המדינה מכיל בעיקר את הסנטרל ואלי, אחד האזורים החקלאיים הפוריים ביותר בעולם.

לקליפורניה השפעה מרכזית על התרבות הפופולרית הגלובלית נוכח היותה מקום לידת תעשיית הקולנוע, תרבות הנגד ההיפית, האינטרנט והמחשב האישי. חלקים מרכזיים מכלכלתה הם תעשיית התרבות בהוליווד וטכנולוגיה בעמק הסיליקון.




לוס אנגל'ס קליפורניה



לוס אנג'לס Los Angeles, היא עיר במדינת קליפורניה, והיא העיר הגדולה ביותר במערב ארצות הברית. לוס אנג'לס היא מרכז בינלאומי לעסקים, מסחר, בידור, תרבות, תקשורת, אופנה, מדע, טכנולוגיה וחינוך. העיר היא ביתם של מוסדות חשובים בתחומים מגוונים, והיא אחד ממרכזי הכלכלה החשובים ביותר בארצות הברית. העיר דורגה השלישית בעושרה, והחמישית בחוזקתה והשפעתה בעולם. העיר מכונה "בירת הבידור של העולם", היות שהוליווד נמצאת בתחומה – היא הובילה את העולם ליצירת סרטי הקולנוע, הפקת הטלוויזיה, משחקי הווידאו והמוזיקה המוקלטת.












סאן פרנסיסקו 


סן פרנסיסקו San Francisco העיר הרביעית בגודלה במדינת קליפורניה שבארצות הברית. סן פרנסיסקו נחשבת למרכז הכלכלי, התרבותי והתעבורתי של אזור מפרץ סן פרנסיסקו. כיום סן פרנסיסקו היא מוקד תיירות פופולרי בינלאומי, הידוע בשל הערפל הקיצי הקריר שלה, הגבעות והכבישים התלולים שבגבולותיה והשילוב האקלקטי בין אדריכלות ויקטוריאנית לאדריכלות מודרנית. אתריה המפורסמים של העיר כוללים את גשר שער הזהב, קרון הכבל של העיר וצ'יינהטאון. העיר היא גם מרכז כלכלי ובנקאי, וביתם של למעלה משלושים מוסדות כלכליים בינלאומיים, וכן מרכז של תעשיית ההייטק הבינלאומית. מספר מהפארקים שבשטחי העיר וכמעט כל חופיה הם חלק מפארק הנופש הלאומי שער הזהב, שהוא אחד מהפארקים המתויירים ביותר מבין מערכת הפארקים הלאומיים של ארצות הברית.





Save on your hotel - hotelscombined.co.il



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה