המטוס החסכוני ממריא

המצב עגום כשבודקים את עולם התעופה. טיסה אחת מישראל לניו יורק שוות ערך ל 1.32 טונות של פחמן דו-חמצני, וזה לאדם אחד, לא למטוס כולו, בכיוון הלוך - בלי החזור. לשם השוואה, 10,000 ק"מ במכונית ממוצעת מייצרים 2.17 טונות של מזהמים. אז מה עושים?





אפשר למשל לפדות את הטיסה שלכם באתר http://www.climatecare.org/. זה אומר שאפשר לפצות על הזיהום בטיסה תמורת תמיכה כספית בפרויקטים שנועדו לצמצם את רמת הפחמן הדו חמצני שאנו פולטים. ומה עם האחריות של חברות התעופה? לאחרונה, אחרי שהבריטיש אירווס ספגה ביקורת ציבורית עצומה על כך שרכשה פדיון זיהום המקביל לארבע טיסות בלבד מלונדון לניו יורק עבור שנה שלמה של טיסות, נרשמה התעוררות במסלולים.






צעד ראשון ממשי בכיוון עשתה חברת בואינה, כשהשיקה את דגם ה Dreamliner החדש שלה, שעשוי כולו מסיבי פחמן, זול יותר ופולט 20% פחות פחמן דו חמצני לאטמוספירה. הקוץ שבאליה? הוא יהיה זול משמעותית לרכישה ולתפעול, מה שיאפשר גם לביקוש של מספר הטיסות בו לעלות, ובשורה התחתנה יותר טיסות שווה יותר זיהום.








דיזנהאוז | הדקה ה 90 | אל על | גוליבר תיירות | איסתא | וואלה טורס | נופש ישיר

הדקה ה 90

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה